Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 531661

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gisteren heeft mijn blackberry 8520 zijn geest gelaten.
Mijn oog was gevallen op de Nexus 5 en de Moto G. Tot mijn spijt is de Nexus 5 te duur.

Ik had besloten dat ik de Motorola Moto G 16gb versie (zonder sdcard) ging kopen totdat ik de versie met 4G ontdekte (MET sdcard poort!!). Qua prijs zijn ze (ongeveer) gelijk.

Mijn gezond verstand zegt dat ik de 4G versie moet kopen maar is er een nadeel aan de 4G? (vb. Kunnen apps ook op het sdcard gezet worden? Is het intern extra geheugen van de 16gb-versie beter/sneller dan het extra extern geheugen van de 4G-versie).

Sinds een jaar ben ik de trotse eigenaar van de nexus 7 2gen, ik hoop even tevreden te zijn over mijn volgende smartphone.

Mijn vragen:
1) Moto G 16g of Moto G 4G 8gb
2) Is er een beter alternatieve smartphone? (In dezelfde prijsklasse)
3) Heeft iemand een voorkeur voor een winkel/webstore in België? (Ik overweeg Bol.com of Coolblue)

Alvast bedankt! Ik hoop snel raad te ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:20
De 8GB met SD nemen, alleen maar voordelen er kan namelijk een kaartje van 64gb erin.

4G daartegen is toekomstproof, ik heb een Nexus 4 en die heeft geen 4G, al heb ik sinds kort wel een 4G bij mijn abonnement, ik heb er niks aan omdat ik de sneller 4G niet heb.

Ook als je 4G hebt bij je abonnement is het zo dat 4G minder stroom verbruikt dan 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 13:40
Moto G with 4G LTE
8GB of internal storage
Supports removable micoSD cards up to 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dat zeggen ze inderdaad, maar zelfs mijn HTC Legend uit 2010 ondersteunde een 64GB kaartje. Dat gaat gewoon werken hoor, de Moto G is een modern toestel.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 13:40
Niet zeuren dan als er eens eentje niet werkt, hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super! Ik denk dat ik voor de Moto G 4G ga.
Iemand voorkeur van winkel?
Ik overweeg Bol.com:
€ 209,00
3-5 werkdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Waarom niet de Z10?
-Beter scherm
-Snellere processor.
-Sterkere GPU
-Ook 4G
-wel NFC
-Heeft ook ondersteuning voor android apps.
-Heeft standaard een beter toetsenbord.
-Ondersteund kaartjes tot 128GB
-BB abbonement is niet meer nodig,

En ook voor ~200e verkrijgbaar.

[ Voor 26% gewijzigd door 3x3 op 14-06-2014 13:34 . Reden: add:info over bb-abbo ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zijn er nog mensen die de Z10 aanraden?

Ik sta zeker open voor alternatieven!!

Na opzoekwerk dit gevonden:
http://linustechtips.com/...10-or-moto-g-for-student/

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 531661 op 14-06-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 10:57
Anoniem: 531661 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 15:28:
Zijn er nog mensen die de Z10 aanraden?

Ik sta zeker open voor alternatieven!!

Na opzoekwerk dit gevonden:
http://linustechtips.com/...10-or-moto-g-for-student/
Ik zou ten alle tijden de Moto G boven de Z10 verkiezen. Moto G heeft (naar mijn mening) toch een fijner besturingssysteem en een veel grotere community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is de eerste maal dat ik op een forum zo veel en interessante informatie heb gekregen. En nog snel ook!

Alvast hartelijk dank. Volgende week zal de aankoop plaatsvinden.

Weet iemand nog een goede winkel waar de 4G tekoop is? Desnoods beste online webshop (geen ervaring in online aankopen ivm bedragen boven de 50 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-04 23:15
Wel even oppassen, bol.com zegt 3 tot 5 werkdagen maar op al de andere webshops staat dat de releasedatum rond de 30ste juni is:
http://www.amazon.co.uk/M...sr=8-1&keywords=moto+g+4g

Maar je kan bij Bol.com proberen, desnoods geven ze je een kleine cashback omdat je zo lang moest wachten (had ik bij amazon).

Ik zou ook voor de Moto G kiezen (heb hem zelf, heel fijn toestel) en ik zou dan ook wel wachten voor de 4G versie, direct futureproof en je hebt een sd-kaartlezer dus niet rap zit je zonder opslagruimte.
Moto G 4G/LTE supports microSD cards of up to 32GB. The SD card slot is located under the removable back cover. Larger cards can be used in the product, but will require a reformat on first insertion.
En hier heb je het antwoord, is normaal gezien altijd zo. SDXC kaartjes zijn fysiek gelijk aan SDHC, maar gebruiken gewoon standaard ExFAT en dat zal de Moto G of E niet begrijpen, dus moet hij het naar FAT omzetten, of iets anders?

Dit is trouwens ook nog een interessante link:
https://forums.motorola.com/posts/7e59cc7baf

[ Voor 31% gewijzigd door sieem op 14-06-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal voor mijn bestelling even naar Bol.com bellen/mailen om te vragen als de 4G in stock is. Of juist niet (om een cashback te krijgen ;) )?

Uit deze link versta ik dat apps ook op het sd-kaartje kunnen gezet worden? Of zie ik dit fout?

Ik bestel vaak accessoires bij miniinthebox.com, ik vroeg me af als geheugenkaartjes even goed/veilig zijn als kaartjes van betere merken (sandisk,..). Of best een nieuw kaartje ook bij Bol.com meebestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
Aangezien het prijsverschil tussen een Sandisk en een chinees merkloos kaartje zo klein is, zou ik meteen voor een Sandisk gaan. Een chinees merkloos kaartje kan zeer traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft iemand een idee waar ik de moto g 4g zou kopen? Liever in een echte winkel dan online. Service en garantie vind ik zeer belangrijk :)

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 531661 op 21-06-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vooraleerst, ik woon in belgie. En via google kan je vooral door dit op tezoeken te weten komen via ervaringen welke site aan te raden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
Ik heb mijn Moto G (16GB) gekocht bij Amazon.fr
http://www.amazon.fr/dp/B...367&pf_rd_i=moto%20g%204g

Aangezien de garantie 'overal' geldt en je je toestel dacht ik rechtstreeks kunt binnen doen bij Motorola, denk ik dat het niet echt zoveel uitmaakt of je het in België koopt of ergens anders. Maar als je per se in België iets wilt kopen, dan lijkt Coolblue de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 06:03
Ben al een tijdje aan het wachten op een goede aanbieding.
Ben nog wel aan het twijfelen welke versie het gaat worden.
4G interesseert me niet, maar de extra opslagmogelijkheid in de 4g versie vind ik weer wel aantrekkelijk.
Bij de expert in Duitsland kan je nu de 'normale' 8gb uitvoering voor €150.- kopen. Een kennis van me moet er toch zijn van de week, dus zou hem kunnen vragen of hij een telefoontje mee kan nemen.
Maar dan zit je wel vast aan de 8gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 23:21
sieem schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:19:
Ik heb mijn Moto G (16GB) gekocht bij Amazon.fr
http://www.amazon.fr/dp/B...367&pf_rd_i=moto%20g%204g

Aangezien de garantie 'overal' geldt en je je toestel dacht ik rechtstreeks kunt binnen doen bij Motorola, denk ik dat het niet echt zoveel uitmaakt of je het in België koopt of ergens anders. Maar als je per se in België iets wilt kopen, dan lijkt Coolblue de betere keuze.
Heb je het laten bezorgen in Nederland? Wat was de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
Lutj: Ik ben van België, en de levertijd was dacht ik enkele dagen. Moest er wel lang op wachten omdat ik hem had gepre-orded, dus ik weet niet exact wat de tijd is tussen bestellen en ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Je kan ook naar een Xiaomi Mi2s/ Mi3 kijken, die raad ik sterk aan; snel, goedkoop, enorme batterijduur, zeer fijne software. Maar de Moto G is ook retesnel en zeker een goede keus. Blackberry zou ik niet halen vanwege het gebrek aan apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:21

DaOverclocker

Overclocker for life...

Bedenk wel dat de 8 GB snel vol zit als je filmpjes maakt met de cam. Die worden snel
honderden MB s groot. Ik heb zelf de 8gb versie en erger me er dagelijks bijna kapot aan. Met nog sygic navigatie app erop maar 1 of 2 GB beschikbaar....

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moto g 4g besteld bij Coolblue. Leverdatum van 27/06/2014 uitgesteld naar 4/07/2014 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
Anoniem: 531661 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:00:
Moto g 4g besteld bij Coolblue. Leverdatum van 27/06/2014 uitgesteld naar 4/07/2014 :(
Ja dat was wel te verwachten... bij mijn 16GB versie heb ik ook lang mogen wachten en was het ook zeer onduidelijk wanneer de releasedatum was... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Morgen wordt mijn moto 4g thuis afgeleverd, via Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksmith200
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 13:14
Weet iemand waar de Moto G 4G met 16gb te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkey
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-09-2020
Ik betwijfel het. Mocht er wel een 16 GB versie zijn/komen dan ben ik zeker geïnteresseerd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 111q
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:09
en! al een moto 4g (lte) 16 gb gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Die bestaat niet ;)

In de meeste gevallen ook niet nodig zolang je geen grote games gaat spelen, 8GB is dan meer dan genoeg voor Android+Apps. Alle foto's, video's en muziek doe je dan op je SD kaart ;)
Pagina: 1