Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-06 13:38
Ik heb nu een tijdje een r9 290x en ik heb het idee dat die defect is. Echter het is een beetje een onduidelijk probleem. Het treed meestal op na het gamen. Ik kan rustig een paar uur een 3d game draaien maar als ik dan in windows kom loop ik kans op het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/9r83dlfrr/jdzu_CNKMAqbb_HL2k_ZOzl_Xu_QZTd_K_QEea_XK73c_NHit_E.jpg

Ik heb geprobeerd:
  • verschillende drivers, 14.3 -14.6 beta
  • kale Windows 8.1 installatie
Voeding: Cooler Master 800W,

Ik denk zelf dat die defect is maar nog even kort de vraag hier stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Lees deze even door: Beeldscherm ruis, hulp gevraagd
Misschien een soortgelijk probleem?

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als een kaart defect is kan meestal niet uren gamen. Mogelijk is het probleem softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Rye schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 10:59:
Lees deze even door: Beeldscherm ruis, hulp gevraagd
Misschien een soortgelijk probleem?
Ik ben bang van niet, groot verschil is dat het op alle monitoren tegelijk gebeurd.
PilatuS schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 11:03:
Als een kaart defect is kan meestal niet uren gamen. Mogelijk is het probleem softwarematig.
Dat dacht ik ook, vandaar ook de herinstallatie en de verschillende drivers... Echter tot nu toe hetzelfde.

Overigens kan ik alleen bedenken dat het terugschakelen van de clocks niet lukt als de kaart warm is oid. Als die eenmaal het scherm uit mijn screenshot getoond heeft kan ik hem vaak ook niet rebooten en moet ik hem even een uurtje oid uit laten staan om hem weer aan de gang te krijgen. Opvallend detail is wel dat ik dan gewoon mijn bios en Windows boot screen kan zien. Zodra die voorbij Windows boot is krijg ik weer hetzelfde artifact scherm.

Ik zelf denk dus dat het te maken heeft met het terugclocken van de gpu ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
best eens een profiel maken in CCC zoals in de vorige topic

en mem en core wat hoger zetten in 2D

je kan maar proberen :)

[ Voor 12% gewijzigd door nvidia666 op 14-06-2014 12:26 ]

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Ik weet niet hoe lang je de kaart al hebt, maar dit is natuurlijk geen wenselijk gedrag.
Een profiel aanmaken in CCC kan misschien helpen, maar het moet natuurlijk wel gewoon functioneren zoals je het gekocht hebt eigenlijk.

Voor mijn 290x Tri-X doet het prima out-of-the-box en heb nog nooit met profielen hoeven te spelen.
Misschien RMA sturen?

Voordat je 'm RMA stuurt; test even met 2 monitoren en met slechts 1 monitor ook. Dan kan je bij het RMA sturen aangeven dat het bijv. alleen bij 2 of meer op treed of ook bij 1.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Laatst online: 13-04 21:43
Rye schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:40:
Ik weet niet hoe lang je de kaart al hebt, maar dit is natuurlijk geen wenselijk gedrag.
Een profiel aanmaken in CCC kan misschien helpen, maar het moet natuurlijk wel gewoon functioneren zoals je het gekocht hebt eigenlijk.

Voor mijn 290x Tri-X doet het prima out-of-the-box en heb nog nooit met profielen hoeven te spelen.
Misschien RMA sturen?

Voordat je 'm RMA stuurt; test even met 2 monitoren en met slechts 1 monitor ook. Dan kan je bij het RMA sturen aangeven dat het bijv. alleen bij 2 of meer op treed of ook bij 1.
idd zou het normaal direct moeten werken maar dit is geen alleenstaand geval vandaar dat je beter een profiel aanmaakt (als dat de oplossing is) om onnodige RMA en gezeur van de shop te besparen

en evt. enkel één scherm gebruiken kan ook aangeven of het bovenstaande de oplossing kan zijn
als het op één scherm alles normaal werkt zal het normaal die oplossing zijn

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik heb het ook een keer met 1 monitor gezien, en iig heb ik eyefinity uit staan om dat uit te sluiten.

Ik ben bang dat het idd een RMA wordt. Hoe weinig zin ik daar ook in heb.

Ik heb ook geen zin om met een half werkende en niet overclockte zo veel moeite te doen terwijl die nog maar een half jaar oud is.

Ik hoop dat de shop een beetje meewerkt omdat het lang niet altijd verkeerd gaat, en dus niet heel makkelijk te reproduceren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Kaart heb ik ongerepareerd terug ontvangen.
Ze konden het niet reproduceren. Helaas komt het bij mij nog steeds voor :'(

Zojuist dus even de kaart met een ander systeem gewisseld om alle andere variabele uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:06

Thomg

Aww yiss

Probeer eens windows 7. Ik vernam dat windows 8.1 + AMD drivers nog wel eens wat gehannes gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Mijn andere systeem is een windows 7 systeem dus dat probeer ik automatisch al :D

Voor mijn eigen systeem heb ik nu geen 7 licentie. Maar als de kaart helemaal in orde blijkt te zijn gaat die de verkoop in en haal ik een nVidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-07 08:42

InFamous

excommunicado

Het kan gewoon aan de memory clocks liggen, als jou PC niks staat te doen zorgt ULPS voor de lagere clocks. Maar omdat je 3 monitoren hebt hoort hij niet in idle te zijn. Oftewel door het terugschakelen van de kaart naar idle heeft het memory te weinig voltage om stabiel te draaien waardoor je dit soort artifacts kan krijgen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Hmm dit komt mij vaag bekend over van mijn eigen 280x.

Wat voor 290x heb je ? welk merk ? Heel vaak is er een nieuwe firmware beschikbaar voor de kaart zelf die je kan draaien.

Dit probleem kwam bij mij voor op 1 scherm omdat de firmware op de kaart niet lekker werkte met de nieuwste generatie ati drivers *sinds 14.1 is er zoveel veranderd en zijn ze gewoon meer buggy*......

Na een update via MSI (via het gebruikersforum gevraagd) is het probleem verholpen.

Een ander systeem wat ik had (270x) waarbij ik ook vaak crashes had na het spelen van 3d games (je hebt ze niet tijdens het gamen toch ?) was doordat het moederbord gewoon gaar was. aangezien je al aangeeft dat je een 2e testsysteem hebt zou ik toch eerst even naar de firmware versie op de kaart kijken , deze eventueel dumpen via techpowerup gpu-z en dan uploaden bij de desbetreffende partij waar de kaart vandaan komt met vraag of er een nieuwere versie is. Zet dan ook even een screenshot erbij zoals hierboven . Ik heb uit persoonlijke ervaringen veel succes geboekt ermee en werd heel fijn te woord gestaan (bij msi).

Veel suc6 ermee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

InFamous schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:27:
Het kan gewoon aan de memory clocks liggen, als jou PC niks staat te doen zorgt ULPS voor de lagere clocks. Maar omdat je 3 monitoren hebt hoort hij niet in idle te zijn. Oftewel door het terugschakelen van de kaart naar idle heeft het memory te weinig voltage om stabiel te draaien waardoor je dit soort artifacts kan krijgen.
Kan je met afterburner forceren.

Edit: Dacht zelf nog aan die legacy/UEFI drivers gedoe.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 16-07-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Thomg schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:31:
[...]

Kan je met afterburner forceren.
Werkt alles behalve goed, enigste goede oplossing is een profiel aanmaken in CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

InFamous schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:41:
[...]

Werkt alles behalve goed, enigste goede oplossing is een profiel aanmaken in CCC.
Hoezo dat? Ik had goede resultaten ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik heb een R9 290 en ULPS uitschakelen via Afterburner werkt tijdelijk, daarna ineens niet meer en dan weer wel. Met een beetje geluk gaat je memory clock constant switchen tussen 3D en 2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

InFamous schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:44:
Ik heb een R9 290 en ULPS uitschakelen via Afterburner werkt tijdelijk, daarna ineens niet meer en dan weer wel. Met een beetje geluk gaat je memory clock constant switchen tussen 3D en 2D.
Het toepassen van clocks + uitzetten van ULPS gaf mij de gewenste resultaten met de 7970. Mogelijk heb je nog een oudere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ja een 7970 is een heel andere kaart als de R9 290. Een 7970 werkt het inderdaad wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Aionicus schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:30:
Hmm dit komt mij vaag bekend over van mijn eigen 280x.

Wat voor 290x heb je ? welk merk ? Heel vaak is er een nieuwe firmware beschikbaar voor de kaart zelf die je kan draaien.

Dit probleem kwam bij mij voor op 1 scherm omdat de firmware op de kaart niet lekker werkte met de nieuwste generatie ati drivers *sinds 14.1 is er zoveel veranderd en zijn ze gewoon meer buggy*......

Na een update via MSI (via het gebruikersforum gevraagd) is het probleem verholpen.

Een ander systeem wat ik had (270x) waarbij ik ook vaak crashes had na het spelen van 3d games (je hebt ze niet tijdens het gamen toch ?) was doordat het moederbord gewoon gaar was. aangezien je al aangeeft dat je een 2e testsysteem hebt zou ik toch eerst even naar de firmware versie op de kaart kijken , deze eventueel dumpen via techpowerup gpu-z en dan uploaden bij de desbetreffende partij waar de kaart vandaan komt met vraag of er een nieuwere versie is. Zet dan ook even een screenshot erbij zoals hierboven . Ik heb uit persoonlijke ervaringen veel succes geboekt ermee en werd heel fijn te woord gestaan (bij msi).

Veel suc6 ermee !
toon volledige bericht
Ik heb een sapphire kaart,

Ik zal eens een firmware dump maken en contact opnemen met sapphire. Kijken wat die er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Zojuist is de kaart de zelfde problemen gaan vertonen in het andere systeem wat ik heb staan. Dus 1 scherm en windows 7. Het lijkt me dan ook zeker dat de kaart defect is, alleen Alternate moet daar nog van overtuigd worden :(

Hopelijk kan Sapphire zelf iets voor mij betekenen, zij hadden al snel gereageerd met vragen over een enkel scherm dus daar kan ik nu antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Sapphire heeft mij doorverwezen naar Alternate,

Schijnbaar is mijn klachtomschrijving de eerste keer niet goed geregistreerd dus ze gaan de kaart nog een keer bekijken.
Ik ben benieuwd of ze nu het nu wel kunnen reproduceren.

• CILLER
Alternate heeft de kaart nu 2 keer terug gestuurd als niet defect.
Ik heb van een vriend een week een zelfde kaart geleend en die geeft geen problemen.

Ik zit na 2,5 maand dus nog steeds met een defecte kaart...

Ik ben dus helemaal klaar met dit verhaal.

Tijd voor een shopreview. De kaart gaat de verkoop in en hopelijk heeft iemand anders meer geluk :(
V&A aangeboden: Sapphire R9 290X 4GB GDDR5

Geluk bij een ongeluk: mijn 7970 is het na even in de oven op 200 graden weer gaan doen.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:55

Zenix

BOE!

Vervelend. Heb zelf ook maar liefst 3x een geluidskaart RMA moeten sturen naar Alternate voordat ik keer gelijk kreeg...

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 24-09-2014 21:28 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sapphire is helaas niet de makkelijkste. De meeste fabrikanten testen een kaart niet eens en vervangen of crediteren deze gewoon. Sapphire gaat testen en als dit 1 uur goed gaat komt ie net zo hard weer terug. Ik heb eens een kaart opgestuurd die ook tot 2x toe terug kwam waarvan Sapphire geen probleem kon vinden.

Wel erg goed om te zien dat je de kaart verkoopt als mogelijk defect voor 200 euro en niet als; er is niets mis mee voor 350 euro :)

• CILLER
Meen je dat, 1 uur.. Ja daar zal deze kaart meestal wel doorheen komen... Dan ben ik 3 jaar verder voordat ze hem een keer kapot bevinden.

• Joenino
  • Laatst online: 15:38
Daarom ga ik ook altijd zelf naar Alternate als er iets kapot is. De technische kennis die daar achter de servicebalie staat is zwaar beneden pijl en idd na 1 uur vinden hun al dat iets goed is terwijl je aangeef dat het probleem pas bij langer wachten optreed.

Weet niet hoe ver je er vandaan woont maar ik zou me hele pc meenemen en ze het laten zien.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik heb inmiddels de kaart verkocht dus ik ga er niets meer mee doen! Helaas wel ongeveer 150 euro verlies op de kaart in 4 maanden. Dat is wel erg veel afschrijving maar ik hoop dat de koper meer geluk heeft.

Ik ben bang dat ik gewoon geen Alternate meer ga gebruiken en ik raadt vanaf nu iedereen hetzelfde aan.
Jammer van de hele situatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

En nu een nieuwe kaart van het Groene kamp?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb dit ook gehad, omdat het op 1 scherm gebeurde dus 2de(3de) scherm bleven goed.
Dit kwam door het gare bios van de 290x Elpida uitvoering. Na contact gehad te hebben met Sapphire heb ik een bios gemaild gekregen + linkje naar de tools en het spul geflashed en toen ging alles goed tot de dag van vandaag (zelfs met 14.9 driver).
Ik heb nu 3 x 290x in bezit, 2 x Hynix en 1 x Elpida en alles werkt goed.

Maar ik zie dat je de kaart al verkocht hebt, tijd voor een 980 dan :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Nu inderdaad een kaartje van het groene kamp.
Ik heb een 760 nu even. Lever wel wat in op performance maar even rustig een 970 of 980 overwegen.

Ik heb ook contact gehad met sapphire maar de bios die erin zat was de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik ben degene die hem heeft overgenomen, en ik ondervond net ook iets wat er op leek.

Ik zat in een potje BF4, en hij was rond de 93-95 graden en toen ineens rode en groene stipjes, en daarna een DirectX error....

Nog steeds niemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Jammer om te lezen, ik ben blij dat ik open kaart (pun intended) gespeeld heb!. Veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Nu online
Geen probleem, ik wist het van je!
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:51

Rico

Wie dit leest is gek....

Zit er een reference cooler op? Anders een aftermarket erop zetten blijft de kaart een stuk cooler.
Aan de garantie heb je nu ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Rico schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 00:14:
Zit er een reference cooler op? Anders een aftermarket erop zetten blijft de kaart een stuk cooler.
Aan de garantie heb je nu ook niks.
Als je een beetje met MSI Afterburner je fan profiel aan past kun je de 290x makkelijk onder de 80c houden.

Die van mij staan ook afgesteld op max 80c en heel soms na een uurtje of 3-4 BF4 @ ultra/200res scale zie ik hem wel eens naar de 85c gaan dan hoor je heel even de fans flink blazen en zit hij weer op 80c (zal wel beetje trage reactie zijn ofzo). En ze zijn dan nog overklokt ook, 1020/1112.

Stock geeft me geen enkel probleem met het custom fan profile, hij blijft dan gewoon 80c.
En ja ik heb reference koelers.

Uiteraard zou ik zelf ook wel andere koeling willen maar dan wil ik een full cover WC blok en dat is me iets te duur. Je bent voor een WC setje al snel 300 euro kwijt dan koop ik liever nog een extra kaart.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Nu online
Ik heb met afterburner nu ingesteld, dat de kaart bij 40 graden 30%, 60 graden 40%, 80 graden 50% en tegen de 100 graden 60%.

Is dit goed, of moet ik alles nog mat omhoog gooien?

Maar kan het wel aan de koeling liggen, want mijn 760 kwam ook wel tegen de 100 graden aan, en die deed dit soort dingen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dan word het tijd voor wat airflow in je kast, en zitten er al fans in je kast zitten kijken of deze wel goed geplaatst zijn..?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik laat die van mij niet naar de 100c gaan, hij haakt af bij 90c.
De stappen zijn zo klein tussen 70-90 dan hij niet bij de 90c kan komen en daarom lekker op 80-85 blijft.
Met deze instellingen heb ik geen last van throttling.

Maar inderdaad als je airflow ruk is dan zal het moeilijk worden de kaarten op een reddelijke temp te houden.
Zelf gebruik ik een CM550 Silencio, 3 x intake 2 x outtake. Mijn CPU zit maximaal op 52c (WC - Intel Ts13x)
@4.5Ghz.

Kijk ook eens naar de rest van je temperaturen, deze kunnen ook niet 'normaal' zijn als je kaarten zulke hoge temps aangeven. Een 760 die 100c word dat is wel bijzonder, of je had een heel slecht exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Het is de arflow, aangezien ik nu die 760 heb. Ik krijg met 115% power en overclock de core niet boven de 85c met een furmark burn test. Geen custom fan profiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Nu online
Ik heb een 200R, met voorin 2x static presure fans in, bovenin 2 airflow in en een static presure op mn rad.

Mijn CPU welke een 4430 is, word nooit warmer dan 50 graden met een H75.

Ik zou eventueel een extra sp fan voor mijn voeding kunnen zetten. Ik ben zoiezo nog van plan om de voorkant van m'n kast uit te snijden zodat ik meer flow heb!

Edit:
Zojuist weer een crash gehad, soort van.
Ik speelde weer BF4, maar toen weer stipjes in me beeld etc.
Kaart weer 93 graden, nu toch maar een agressiever fan profiel ingesteld.

Maar het was een DirectX fout, en wel deze:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-YuN4NpGeyZk/VDam86mc0DI/AAAAAAAABiM/on5qjvrWVls/w426-h320/09-10-14%2B-%2B1

Nu nog eens proberen met het nieuwe fan profiel!

[ Voor 37% gewijzigd door 3L3ktr1k op 09-10-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Lijkt meer BF4 gerelateerd, of jullie hebben hetzelfde probleem:

Empie2K5 in "AMD Radeon R9 Ervaringen - Deel 1"

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-07 14:40
Ik had ook even zelfde problemen als Ciller op een single monitor. dat soort artifacts achtige. op BF4 MANTLE deze beelden werden steeds meer als ik bijv CTRL+ALT+DEL drukte( het verdubbelde heletijd) uit eindelijk had ik pc reset.

toen dacht ik dat ik onlangs mijn ram overclockete. Ik speelde met die timings van mijn gskill ram. ik deed van 8/8/8/24 naar 9/9/9/26 dan had ik geen last meer.

ojwa mijn setup: AMD 1090T @3.8 Ghz asus 290 DCII GFX, en Gskill ram 2133 model @ 1600mhz want mijn mobo kan die snelle ram niet aan :D ( asus crossfire IV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Nu online
En hoe heb je dat opgelost als ik vragen mag, misschien helpt het ook voor mij?

Het is niet puur BF4, net speelde ik ook W_D, en toen was het ook....

Mijn specs zijn verder: ASRock Z87 Extreme4, 4430 en een Corsair CX600M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-07 14:40
Ik had mijn ram timings strakker gemaakt, daardoor kreeg ik ook zulke artifacs.dus ik maar die ram settings op stock settings gedaan. Restart me pc en alles werkte normaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
De directX error ziet er voor mij meer uit als een software probleem. Ik heb dit probleem zelf nooit ervaren!

Zijn er geen restjes van nVidia achtergebleven of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Laatst online: 19-06 21:52
Het lijkt mij geen softwareprobleem, maar een hardware probleem. Ik denk dat door de warmte de solderingen broos worden, waardoor de gpu niet meer goed contact maakt (Dat is ook wat die oven truc weet te verhelpen, maar dit is een onveilige truc, zeker voor een nieuwe kaart) In Rotterdam zit een bedrijf dat voor 95 euro de solderingen van de GPU chip vernieuwt (met waarschijnlijk beter soldeertin) zodat hij het weer doet zoals het hoort. BGA Reball heet die methode. Het bedrijf heet Alfacom (.nl).

Die foutmelding van DirectX geeft gewoon aan dat de kaart is blijven hangen (zoals je aan de foutmelding kunt zien), als je dit soort strepen oid te zien krijgt is het meestal een hardwarematig probleem zoals hierboven omschreven. Maar met bewijsvoering van beide personen, inclusief screenshots of filmpjes van het probleem, zet misschien meer zoden aan de dijk bij de fabrikant om een voet achter de deur te krijgen en hem gerepareerd of ingewisseld te zien. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Als je BF4 gebruikt om te testen of je systeem/VGA kaart stabiel blijft hou dan ook even je werkgeheugen in de gaten. In de laatste update zit een lekkere memory leak en voor sommige geeft dit ook DX errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07 23:33
CILLER schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:10:
Alternate heeft de kaart nu 2 keer terug gestuurd als niet defect.
Ik heb van een vriend een week een zelfde kaart geleend en die geeft geen problemen.

Ik zit na 2,5 maand dus nog steeds met een defecte kaart...

Ik ben dus helemaal klaar met dit verhaal.

Tijd voor een shopreview. De kaart gaat de verkoop in en hopelijk heeft iemand anders meer geluk :(
V&A aangeboden: Sapphire R9 290X 4GB GDDR5

Geluk bij een ongeluk: mijn 7970 is het na even in de oven op 200 graden weer gaan doen.
Ik heb nog nooit problemen gehad met het RMA sturen van producten naar Alternate.
Wel heb ik altijd duidelijk aangegeven wat er getest dient te worden.
Denk aan een defect dat na 2 uur pas optreed.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Quadradial schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:10:
[...]

Ik heb nog nooit problemen gehad met het RMA sturen van producten naar Alternate.
Wel heb ik altijd duidelijk aangegeven wat er getest dient te worden.
Denk aan een defect dat na 2 uur pas optreed.
Dan heb je geluk, ik had namelijk problemen met 4 hardeschijven. Deze wilde niet werken in mijn computer na windows installeren kon ik 2-3 keer opstarten en dan bleef de boel hangen en dit bleek een compatibiliteits probleem te zijn tussen bepaalde chipsets en die WD schijven. Dus alternate test ze 'ja alles is goed' heen en weer getrek. Uiteindelijk heb ik een reactie van WD gekregen dat het klopte en met die reactie onder mijn arm naar Alternate geweest om te laten zien dat het probleem erkend werd. TOEN pas wilde ze mijn schijven omruilen. Dit hele gedoe duurde 3 weken.

Dus nee bij alternate gaat niet altijd alles probleemloos.

Mar weer OT.

Ja je kan pech hebben, ik had ook wat gezeur in het begin en na contact gehad te hebben met Sapphire waren het gros van mijn problemen opgelost. Soms zit het mee vaak zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Nu online
Ik heb gister nog even geprobeerd, en een doel gesteld om mijn 290X onder de 85 graden te houden, en toen geen enkel probleem! Geen stipjes of wat dan ook, dus ik ben hartstikke gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Goed om te lezen, ik heb sinds kort een GTX 970 in mijn pc zitten, die doet het ook naar behoren!
Pagina: 1