Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Psu valt uit tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• Cussion
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09-2024
Beste tweakers,

Ik heb vorige week een nieuwe pc gebouwd met deze specs:
AsRock mobo fm2 chipset
Asus gtx 650 graphics card
Kingston valueram 4gb
WD green 500gb
Amd athlon x4 750k
Corsair VS450 psu
Windows 8.1

Nu heb ik telkens als ik een game speel op redelijk hoge settings bijv. Dota 2 1650x1050, dat mijn computer gewoon uit valt, ik zelf verdenk de psu ervan. Ik heb een tijdje gezocht naar wat het probleem zou kunnen zijn, maar niemand had hetzelfde probleem voor zover ik kon lezen.

Ik zou graag hulp willen krijgen met mijn situatie want ik word er zelf helemaal gek van.
Bij voorbaat dank.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:32
Het kan van alles zijn: wellicht dat de grafische kaart het niet trekt, spanningsregelaars op het moederbord niet helemaal OK zijn bij belasting, CPU niet goed gekoeld...

Dus: wat zijn de temperaturen van je systeem? Rondom het moment van crashen?
Al eens geprobeerd (tijdelijk) een andere voeding er in te zetten, desnoods lenen van iemand?

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-11 12:35

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Je voeding moet het allemaal prima trekken , ik heb een 430 wat voeding met een gtx 670 pe/oc en die trekt dat prima .

ik verdenk eerder je temperatuur .
probeer die eens na te gaan hoe hoog ze zijn tijdens gamen . Gpu en cpu .
als je een stock koeler gebruikt op die amd proccesor dan loont het ook om die te vervangen die zijn redelijk waardeloos .

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Zware voeding lenen, dan weet je het.

• Cussion
Japiegsxr schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 13:54:
Je voeding moet het allemaal prima trekken , ik heb een 430 wat voeding met een gtx 670 pe/oc en die trekt dat prima .

ik verdenk eerder je temperatuur .
probeer die eens na te gaan hoe hoog ze zijn tijdens gamen . Gpu en cpu .
als je een stock koeler gebruikt op die amd proccesor dan loont het ook om die te vervangen die zijn redelijk waardeloos .
Dat zou het inderdaad kunnen zijn, heb je enig idee hoe ik mijn temperatuur op dat moment opmeet, en wat ik aan mijn temperatuurprobleem kan doen?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jan99999 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:04:
Zware voeding lenen, dan weet je het.
Betere bedoel je, PC zoals deze verbruikt minder dan 200W en de kwaliteit van de voeding is nu niet echt goed.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:41:
[...]

Betere bedoel je, PC zoals deze verbruikt minder dan 200W en de kwaliteit van de voeding is nu niet echt goed.
Het is geen geweldige voeding nee. Maar 200W moet ie toch wel stabiel kunnen leveren. Het is geen MS-Tech voeding.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:58
Cussion schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 21:30:
[...]

Dat zou het inderdaad kunnen zijn, heb je enig idee hoe ik mijn temperatuur op dat moment opmeet, en wat ik aan mijn temperatuurprobleem kan doen?
Dit zou je kunnen doen met behulp van MSI Afterburner. Zie hier hoe je dat kunt instellen zodat je ingame de waardes kunt volgen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:43:
[...]

Het is geen geweldige voeding nee. Maar 200W moet ie toch wel stabiel kunnen leveren. Het is geen MS-Tech voeding.
Ik ben ook niet degene die zegt dat die niet genoeg kan leveren.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
ja maar als de voeding het niet zou trekken zou die waarschijnlijk ook zo af en toe niet door de bios komen..

• Cussion
Ah, oke, dank jullie voor het advies. Ik ga denk ik vandaag twee nieuwe casefans installeren, hopelijk gaat dat helpen...
Pagina: 1