Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

multi ssid, 1 dhcp, geen netwerk op extra VLAN

Pagina: 1
Acties:

• taart-met-appel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-01 02:10
Hallo,

Ik weet niet of het mogelijk is wat ik in gedachten heb en zal het zo goed als mogelijk uitleggen, ik ben van plan om 2 "verschillende" netwerken te maken zowel bedraad als WiFi.

Er staat hier:
een genexis router die voor IPTV en internet zorgt,
een TP2216web switch ingesteld op 802.1q die het inet en IPTV verdeeld over het huis met behulp van 3 vlan's
2 maal Linksys wrt54g2 met DDWRT v24sp2 13064 (nu VLAN1)

VLAN1 netwerk intern (poort 5,6,7,8,9,10,SPF1)
VLAN2 IPTV (poort 1,2,3,4)
VLAN3 netwerk extern (poort 11,12,13,14,16)

nu wil ik VLAN3 uitbreiden met wifi maar het bestaande wifi ook instand houden.

Ik heb op de ddwrt tutorial en forum al info ingewonnen of VLAN en trunking alleen ik krijg het er niet mee voor elkaar
Het is nu namelijk zo alles wat ik inplug in 1 van de poorten van VLAN3 heb ik Inet op maar kan ik niet naar VLAN1 en anders om, ik gebruik nu 1 DHCP server van de genexis router die ook voor een parental access functioneerd voor de VLAN 1 en 3

als ik op de DDWRT
wan,dhcp disable
extra wifi naam "extern"
VLAN tagging 1 voor eth1 "intern"
VLAN tagging 3 voor WL0.1 "extern"

op de TPLINK switch

poort 11,12

member of VLAN 1 &3
tagging aan op beide

nu heb ik geen netwerk (internet en netwerk) op de extern
en alles op de inerne wifi

Zie ik iets over het hoofd? doe ik iets fout? (denk het wel anders zou het wel werken :P)
Heeft misschien iemand een idee om mij in de goede richting te duwen? of te zeggen wat ik fout doe.

[ Voor 3% gewijzigd door taart-met-appel op 15-06-2014 10:20 ]

• taart-met-appel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-01 02:10
Ik hoop dat ik alles goed verwoord en alle info die jullie nodig hebben gezegd heb. en aangezien er nog geen reactie gekregen heb denk ik dat dit een lastig geval is?