• Spoggar
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:58
Hallo mede tweakers,

ik weet niet of ik hier op het juist adres ben maar daar kom ik wel achter :P

ik heb laatst (2 weeken geleden) een compleet nieuwe "game" pc samen gesteld an gebouwd.
2 dagen geleden kreeg in een een keer een "power surge", ik was gewoon league aan het spelen.
mijn computer viel dus uit, na 3 keer een power surge achter elkaar hebben gehad tijden league was ik het zat en volgens mij is er dan toch echt iets mis.

ook als ik gewoon aan het gamen ben (maakt niet uit welk spel) krijg ik nog wel eens dat mijn game voor 1~3 seconden op 13 fps draait en de computer bijna freezed.

dit is de hardware die ik gebruik:
-Intel Core i5 4670K
-Asus TUF Gryphon Z87
-Asus GTX760-DC2OC-2GD5
-Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB
-Corsair Hydro H60 (2013 edition)
-Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
-Corsair CX600M
-Samsung 840 EVO 250GB

mijn beste gok is dat mijn voeding of processor gewoon niet goed is.
ik hoop dat jullie misschien een oplossing hebben?
en als er nog iets mist, dan hoor ik het graag! :)

Met vriendelijke groet, Aaron.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Het lijkt me dat je je temperatuur even met monitoren. Wellicht dat er iets uit komt.
Neem aan dat met een power surge je gewoon bedoelt dat je pc uit valt. Power surge heeft namelijk meer met je elektrisch net te maken en is een overspanning. Als je dat meerdere keren hebt lijkt me ontiegelijk slecht voor je pc.

• Spoggar
ik heb te temparatuur gemeten en die komt niet hoger als 70 bij zowel de processor als de video kaart (tijdens een zware game),
en ja die power surge is nu al 3 keer gebeurt, als ik hem weer start krijg ik de melding: "Asus anti-surge was triggered to protect system from unstable power supply" . ik heb nog geluk dat die anti-surge er is maar ik zou het probleem echt niet weten.

of zou ik alles moeten refunden?

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Lijkt me dat je computer een intressant start punt geeft tijdens het opnieuw opstarten ?

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 21:05
ik vermoed dat het je voeding is die net niet voldoende stroom kan leveren, ik heb via google een soort gelijk probleem gevonden.

Heb je al eens met een psu calculator gekeken wat het aangeraden voeding wattage moet zijn?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Andere voeding proberen, probeer er een te lenen, anders heb je dadelijk 2 voedingen en nog steeds storing.

Verwijderd

Spoggar schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 23:28:
"Asus anti-surge was triggered to protect system from unstable power supply".
:/ Zou het misschien iets met je PSU te maken hebben?

• Spoggar
Electric Brainz schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 23:46:
ik vermoed dat het je voeding is die net niet voldoende stroom kan leveren, ik heb via google een soort gelijk probleem gevonden.

Heb je al eens met een psu calculator gekeken wat het aangeraden voeding wattage moet zijn?
ik heb het opgezocht, er word aangeraden 550watt te nemen

• Spoggar
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 13:24:
[...]

:/ Zou het misschien iets met je PSU te maken hebben?
ik betwijfel het, als ik prime95, heaven benchmark of furmark gebruik dan heb ik totaal geen problemen,
maar bij league of legends of battlefield4 heb is soms van mega frame drops (en dit komt niet door de graphic settings).

Verwijderd

Spoggar schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 13:41:
[...]

ik betwijfel het, als ik prime95, heaven benchmark of furmark gebruik dan heb ik totaal geen problemen,
maar bij league of legends of battlefield4 heb is soms van mega frame drops (en dit komt niet door de graphic settings).
Het was sarcastisch. Probeer een ander stopcontact en hang er even een andere PSU aan.
Je voeding geeft teveel voltage, of krijgt teveel voltage. iig volgens de foutmelding.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2014 16:10 ]

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 11:22
Mja, die melding heb ik ook wel eens voorbij zien komen op volledig nieuwe systemen, daar zou ik niet teveel aandacht aan schenken.
Toch vermoed ik wel dat het je voeding is, of je moederbord is gaar.
Defecte CPU's geloof ik niet zo in, zeker niet als je er geen bijzondere dingen mee gedaan hebt.
Ook denk ik dat je PC niet uit valt als je GPU of CPU defect is, deze zal gewoon vastlopen/bsod's geven.

Verwijderd

spNk schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:57:
Mja, die melding heb ik ook wel eens voorbij zien komen op volledig nieuwe systemen, daar zou ik niet teveel aandacht aan schenken.
Toch vermoed ik wel dat het je voeding is, of je moederbord is gaar.
Defecte CPU's geloof ik niet zo in, zeker niet als je er geen bijzondere dingen mee gedaan hebt.
Ook denk ik dat je PC niet uit valt als je GPU of CPU defect is, deze zal gewoon vastlopen/bsod's geven.
Een volledig nieuwe build kan ook een brakke voeding hebben :+.

• Spoggar
ik kijk nu in mijn systeem logboeken, en ik heb 16 keer achter elkaar met 3 seconden ertussen een melding, Fout: nvlddmkm. met als beschrijving:

Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 14 van bron nvlddmkm niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.

De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

\Device\Video8
12a4(1f54) 00000000 00000000

ik heb op internet gekeken en het zou gaan over mijn driver, dat de driver niet gevonden kan worden,
ik heb de driver van http://www.geforce.com/drivers/results/75991 gehaald maar dat helpt ook niet :'(

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:43

Ultrapc

Anyone steak?

Spoggar schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:05:
ik kijk nu in mijn systeem logboeken, en ik heb 16 keer achter elkaar met 3 seconden ertussen een melding, Fout: nvlddmkm. met als beschrijving:

~

ik heb op internet gekeken en het zou gaan over mijn driver, dat de driver niet gevonden kan worden,
ik heb de driver van http://www.geforce.com/drivers/results/75991 gehaald maar dat helpt ook niet :'(
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:07:
[...]

Het was sarcastisch. Probeer een ander stopcontact en hang er even een andere PSU aan.
Je voeding geeft teveel voltage, of krijgt teveel voltage. iig volgens de foutmelding.
Ik zou het toch echt bij de psu zoeken, en niet bij de drivers van de gpu

Allround.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:38

TommieW

Numa numa.

Heb je nog andere monitoringssoftware draaien naast de software van Asus? Zo ja, probeer die eens te verwijderen. Bij Asus moederborden wil het nog wel eens problemen geven als je monitoringssoftware voor temperatuur e.d. hebt draaien naast de AI suite.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Spoggar
TommieW schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:37:
Heb je nog andere monitoringssoftware draaien naast de software van Asus? Zo ja, probeer die eens te verwijderen. Bij Asus moederborden wil het nog wel eens problemen geven als je monitoringssoftware voor temperatuur e.d. hebt draaien naast de AI suite.
enig idee hoe die software heet?

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-02 15:14

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Je zou pc wizard kunnen gebruiken, die leest meteen een ton aan informatie uit je rigg.

Heb deze melding ook eerder gehad, bleek 1 van mijn 4 memory modules te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door evilweed op 15-06-2014 17:40 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Spoggar
evilweed schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:38:
Je zou pc wizard kunnen gebruiken, die leest meteen een ton aan informatie uit je rigg.

Heb deze melding ook eerder gehad, bleek 1 van mijn 4 memory modules te zijn.
ik heb een test gedaan en het blijkt niet aan de ram te liggen,
ik heb memtest86 gedaan, er zijn geen errors gevonden.

iemand nog een idee waarom mijn nvlddmkm blijft crashen? (ik heb al andere drivers geprobeerd)

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:17
heb je je pc al eens gescant op malware? zijn een aantal coin miners actief die je gpu stressen, en in veel gevallen ook de drivers laten crashen.
Pagina: 1