Een vriend van mij wilt van zijn Xeon 1,86 Ghz Quadcore met 2MB cache en 331 Mhz DDR2 ram + een HD6450 videokaart upgraden naar een compleet nieuw gamesysteempje. Hij gamed niet enorm veel maar wilt het wel soms doen. De PC gaat minimaal 2 jaar gebruikt worden, na ong. 3 jaar koopt hij een nieuwe (Vind hij leuk)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen (Mainstream titles op high, zoals Black Ops 2 en GTA5 als die voor de PC komt. Ook Assassin's Creed nieuwste titles en Battlefield (4 en hardline)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ong. 600. Ik had al een lijstje gemaakt wat voor hem genoeg is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord, muis, monitor (1080p). SSD heeft hij ook al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede bak, met het liefst een modulaire voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Hij wilt graag een Intel Core i5 (misschien i7) CPU, hij kiest deze boven de AMD 6 en 8 cores, en omdat hij veel single-threated dingen gaat doen lijkt me dit ook verstandiger
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluid maakt niet uit, hij heeft altijd speakers aan waarop hij keiharde muziek luistert. Anders heeft hij nog een stille headset.
Dit leek mij handig voor hem:
CPU: Heb zelf een i5 4670K, en omdat ik eerst een laptop had is dat al super snel voor mij. Hij had ook een trage pc, dus de 4440 lijkt me genoeg. Hij gaat niet overklokken en 3100Mhz is voor nu/toekomst gamen.
Moederbord: Goed B85 mobo'tje. Wordt veel aangeraden op tweakers en is ook te vinden in de BBG. Ook gaat hij veel Muziek luisteren dus die geluidschip wordt handig
.
GPU: Ik denk niet dat er een betere price to performance videokaart is op dit moment. Gigabyte gekozen omdat het zeer goedkoop is en hoog geklokt en goed gekoeld.
HDD: Standaart, gewoon een mooi 7200 RPM dingetje. 2TB voor al zijn meuk
Behuizing:Deze kast lijkt mij/hem mooi, heeft ook veel fans en verder niks op aan te merken lijkt mij. Heeft iemand deze ?
Ram: Het gebruikelijke, veel aangeraden op tweakers
Voeding:Deze lijkt mij een goede modulaire voeding, hij wou eerst een CX430M nemen, maar Cooler Master is iets meer dus iets meer ruimte.
Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen (Mainstream titles op high, zoals Black Ops 2 en GTA5 als die voor de PC komt. Ook Assassin's Creed nieuwste titles en Battlefield (4 en hardline)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ong. 600. Ik had al een lijstje gemaakt wat voor hem genoeg is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord, muis, monitor (1080p). SSD heeft hij ook al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede bak, met het liefst een modulaire voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Hij wilt graag een Intel Core i5 (misschien i7) CPU, hij kiest deze boven de AMD 6 en 8 cores, en omdat hij veel single-threated dingen gaat doen lijkt me dit ook verstandiger
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluid maakt niet uit, hij heeft altijd speakers aan waarop hij keiharde muziek luistert. Anders heeft hij nog een stille headset.
Dit leek mij handig voor hem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 154,- | € 154,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,85 | € 66,85 |
| 1 | Gigabyte GV-R9270OC-2GD | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,04 | € 69,04 |
| 1 | Zalman Z11 Plus | € 57,39 | € 57,39 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 58,04 | € 58,04 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 48,55 | € 48,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 592,87 | |
CPU: Heb zelf een i5 4670K, en omdat ik eerst een laptop had is dat al super snel voor mij. Hij had ook een trage pc, dus de 4440 lijkt me genoeg. Hij gaat niet overklokken en 3100Mhz is voor nu/toekomst gamen.
Moederbord: Goed B85 mobo'tje. Wordt veel aangeraden op tweakers en is ook te vinden in de BBG. Ook gaat hij veel Muziek luisteren dus die geluidschip wordt handig
GPU: Ik denk niet dat er een betere price to performance videokaart is op dit moment. Gigabyte gekozen omdat het zeer goedkoop is en hoog geklokt en goed gekoeld.
HDD: Standaart, gewoon een mooi 7200 RPM dingetje. 2TB voor al zijn meuk
Behuizing:Deze kast lijkt mij/hem mooi, heeft ook veel fans en verder niks op aan te merken lijkt mij. Heeft iemand deze ?
Ram: Het gebruikelijke, veel aangeraden op tweakers
Voeding:Deze lijkt mij een goede modulaire voeding, hij wou eerst een CX430M nemen, maar Cooler Master is iets meer dus iets meer ruimte.
Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag!