Extra Denon stereo amp zinnig voor mij?

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Door die voor / eindversterking / losse amp discussie in het HT topic ben ik even getriggerd.

Ik heb nu een Denon AVR2311 receiver. Als fronts hangen er Klipsch F3's aan, rear F1. Toen ik het spul kocht, heb ik de F3's gehoord icm een Denon PMA520. Die was 2x70W en dat klonk prima.

Nu zie ik bij Correct dat zowel de PMA520 als de PMA720 in de aanbieding zijn. De 720 is geloof ik 2x85 watt. Nou weet ik dat ik niet op vermogen moet letten ;)
Maar ik vraag me af of als ik een 720 aan zou schaffen ik daar baat bij zou hebben.
Mijn AVR heeft 7.2 preouts. Stel ik zet er een PMA720 bij, kan ik dan ook meteen de rears bijschakelen of heb ik dan nog een extra amp nodig?
En moet ik de verwachting hebben dat een losse amp mijn speakers beter aan zal sturen? Die AVR is al geen lichte jongen namelijk.

Plus moet het bij mijn ega wel kunnen verantwoorden natuurlijk ;)

Aan de andere kant is 250 euro voor een PMA720 geen geld natuurlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Zowel de PMA-520 als PMA-720 hebben naar mijn weten geen HT Pass Through. Dus de opzet zoals deze in het andere topic is genoemd ga je met die Denons niet halen. Je zit dan altijd met twee voorversterkers en dus twee losse volumes. Overigens is het idee van een stereoversterker voor de fronts niet voor meer vermogen, het idee is dat een stereoversterker een betere voorversterker heeft. Je sluit je stereobronnen dan ook direct aan op de stereoversterker. Als je puur meer vermogen wilt (wat me met Klipsch overdreven lijkt) kan je beter een pure eindversterker nemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Mja, daar zeg je zoiets, niet bij stilgestaan. Dat gaat hem dan dus niet worden. Koopje of geen koopje :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Als het om een betere voorversterker gaat is het dan niet beter om een DAC aan te schaffen?
Daar sluit je dan al je digitale stereo bronnen op aan en de DAC dan weer op je receiver.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Das vrij onlogisch aangezien mijn AVR al een ingebouwde DAC heeft, en een vrij goede ook.
Qua geluidskwaliteit niks te klagen iig.
Insteek van mijn vraag was meer mijn gedachte dat ik met een extra amp voor de fronts, op de AVR meer vermogen vrij zou hebben voor rears en center, en ik de fronts wat makkelijke aan zou kunnen sturen. Maar dat is qua volumeregeling dus geen optie.

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Oke is dat geval zou je echt naar een eindversterker moeten kijken.
op marktplaats staan er zat.

of het wat uit maakt geen idee dat zal je toch echt moeten gaan luisteren.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Mocht je willen testen, mijn XPA-2 is wel vaker in omgeving Den Bosch op forumbezoek geweest.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:50
Ik zou ook gewoon een eindversterker kopen, die zijn genoeg te krijgen. Je kan er trouwens ook voor kiezen om een PA versterker te kopen. Voor een paar honderd euro kan je al wel een labgruppen versterker halen, of andere gerenommeerde merken. Ik haalde er altijd erg goede resultaten mooie neutrale klank, gewoon versterker zeg maar. Gezien jij soms hard draait (toch?) kom je ook geen vermogen tekort.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Idee achter mijn topic was meer of ik van een mooie Denon aanbieding gebruik kon maken. Ik heb niet het gevoel dat ik iets mis, maar als ik voor een relatief laag bedrag een beter geluid had kunnen krijgen dan was dat leuk geweest :)
Maar dat blijkt dus niet het geval, of iig niet logisch. Dan kan ik beter evt wat betere speakers neerzetten als ik zou willen.

Enne, zo hard draai ik nou ook weer niet. Alleen zo af en toe ;)

Pagina: 1