Ik wil Celly 333 op 500 krijgen...

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
...maar het lukt niet.

Ik heb ergens op Tom's page gelezen dat zo'n ding, met een lage stepping (wat dat is mag Joost weten, in ieder geval houdt het de productieserie van je processor in) niet goed op 500 te krijgen is.

Dat klopt, als ik dat doe dan start mijn bak niet fatsoenlijk op.

Het hoogste wat ik haal is 5*83=416. Daar draait het ding nu al bijna een jaar op.

IS er een mogelijkheid om TOCH het ding op 500 te krijgen? Ik heb een Abit BH6 mammabord. Misschien dat één of andere geek het weet dacht ik zo...

(Kom niet aanzetten met "Koop een nieuwe"-sjit, daar heb ik het geld nie voor okey...)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ja, wat kan je zeggen....ik heb hetzelfde maar ...
2 opties, beter koelen en hoger voltage...

(en zo duur is een cel2 nu ook weer niet :))

tijd voor verandering.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mazzel hebben, mijn c333 doet het wel op 500 met de standaard koeler (behalve als het buiten erg warm is)

Verwijderd

Wat je als eerste kan proberen en lekker goedkoop is, is het volgende, je koeler loshalen van je processor en dan de standaard koelprut vervangen door betere. Deze kan je voor een fl 2,50,- bij de radiohobbyzaak kopen.
Voordat je geld uit gaat geven aan een nieuwe koeler kan je beter eerst kijken of dit werkelijk helpt. Wat een beetje een domme maar toch wel goede manier hiervoor is, zet je computer buiten als het koud is en kijken of je dan op 500 mhz komt, lukt het je dan niet dan heeft het uiteraard geen zin om een betere koeling te kopen.
succes

• Captain Pervert
Dus de reden dat het systeem vastloopt als ik opstart, is dat het ding te weinig volts krijgt?

Wat moet hij dan hebben? Ik heb nu het ding of 416 mhz op 2.05 volt (2.00 is normaal dus...) en weet niet hoe hoog hij dan moet... 2.10? 2.15?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een celeron 333, maar hij draait bij mij op 560MHz. Wel heb ik het voltage moeten verhogen naar 2.10 volt. Was eigenlijk 2.05, maar vanwege het warme weer twee weken terug moest ik het voltage iets hoger zetten.

Hiervoor had ik een celeron 300@450MHz en die had 2.30 volt nodig om die snelheid te bereiken. 464MHz lukte wel voor simpel werk, mar niet voor spelletjes. Heb hem toen gelapt en helemaal geen verschil. Ook hier was 464MHz niet stabiel genoeg om alles te doen. De celeron 300 was trouwens een slot 1 versie die gewopperd was en de 333 is een ppga versie.

Denk binnenkort toch maar een celeron 2 566@850 te gaan kopen ;)

• Captain Pervert
Ik heb net geprobeerd om op te starten op 500 mhz, met 2.20 v. Gene resultaat, Win2k en Win98 lopen beide keihard vast bij het opstarten.... gatverdamme, en ik heb geen geld voor iets nieuws.... nou ja ZO sloom is het nog niet gelukkig, 416.

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Pervert: Als ie niet eens heel even windows draait op 500mhz kun je het vergeten. (of je moet flink kosten maken met peltier etc.)

Ik had een slot1 celly 333 en die draaide met standaardkoeling windows. Hij liep vast als een applicatie opgestart werd.

Na het gebruiken van een zwaardere koeler heeft hij bijna stabiel gelopen. Bij 17 graden kamertemp. crashde hij nooit, daarboven na ong. 20 minuten unreal-demo.

Dit heb ik binnen mijn max.budget nooit goed kunnen krijgen (lapping, extra fans etc.). Dus.. ik denk dat als je onder de prijs van een snellere cpu wil blijven, het je nooit zal lukken.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

nou ja....hij boot in ieder geval wel dus...volgens mij kan je dan met goeie koeling (en misschien nog wat meer volts) hem wel stabiel krijgen op die snelheid. Maar ik denk dat je voor het zelfde geld ook wel een snellere processor hebt..

Verwijderd

zeg, die instellingen (zeker voltage) hoe stel je die in dan bij een celly, en zeker als je bios daar geen opties voor heeft, maar je wel via de bios moet overklokken...

• Captain Pervert
Ik heb een Abit BH6, en doe alles via het zgn. "CPU SoftMenu II". Daar kun je alles meej instelle..

Oke ik heb het opgegeven met het ding.... ik moet maar weer eens een baatje gaan zoeken denk ik.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Plak Pin B21 af, dat is voor de FSB die loopt namelijk Standaard op 66 Mhz (Duhhhhh).

Kijk hier maar eens, voor meer info
http://www.tomshardware.com/cpu/98q2/980514/index.html

Ik ga het zelf ook proberen. >:) >:)

Mzzl Diamon

And The Only One

Pagina: 1