Core clock blijft hangen op vol vermogen ASUS R9 290

Pagina: 1
Acties:

• Proadrie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-01 22:25
Ik heb sinds aantal weken een ASUS r9 290 ;) , alleen heb het probleem als ik bijvoorbeeld een spel speel en die afsluit dat de Core Clock blijft hangen op vol vermogen in dit geval 945 mhz en geheugen ook op 1250 mhz en ik ben geen game aan het spelen niks.

Normaal moet die toch automatische terug klokken naar 340mhz / 400 mhz als ik geen game speel
(Idle op bureaublad)

Enige manier om er voor te zorgen dat die terug clockt is de pc opnieuw opstarten, maar zodra ik weer game speel en dat afsluit blijft die weer hangen op die 945 mhz.

Hierdoor wordt temperatuur ook erg warm van de kaart constant 85 graden , omdat de videokaart denkt dat ik hem te zwaar belast.

Naast dit probleem is het ook nog zo dat mijn CCC niet naar behoren werkt. Heb de laatste drivers geinstalleerd 14.4 en de beta drivers 14,6.
Overdrive pakt die niet als ik bijvoorbeeld handmatig fan wil instellen, alles is verder wel up to date.
Het werkt echter alleen met msi afterburner terwijl ik dit probleem nooit heb gehad met mijn oudere videokaart HD6970.

Ligt het aan dat ik windows 8.1 heb? Daarvoor had ik namelijk windows 7.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem, want ik weet het niet meer :'(

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-01 23:24
Aan win8.1 ligt het niet want ik heb ook een r9 290 van asus en die draait ingame op 1080 en 1300. En idle op 350 en 1300. Ik gebruik wel de asus gputweak en die moet dan wel altijd aanstaan omdat anders de fans niet van snelheid veranderen.

Gamertag: timmie271