Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beeldscherm issue

Pagina: 1
Acties:

• bart1133
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-11 11:52
Hallo,

Al een tijdje heb ik een nieuwe game pc zelf samengesteld (met de grote hulp van Tweakers.net) en deze loopt fantastisch! (build zie onderaan)

Maar sinds mijn nieuwe PC heb ik een storing gemerkt op mijn beeldscherm. Deze is al wat op leeftijd (ik denk 4-5jaar, zal dit trachten op te zoeken) en is het type Acer v223w.

Het is precies of het beeld springt op en neer voor ongeveer 1cm in een fractie van een seconde en dit op willekeur. Ik kan niet echt een verband vinden wanneer dit gebeurt. Soms gebeurt het een hele dag niet, soms 5x ofzo op een dag (verspreid over paar uurtjes). Tijdens het gamen heb ik dit nog niet echt opgemerkt (maar ik game ook niet zoveel dusj...)

Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel en kan er iemand mij helpen.

Zelf denk ik dat dit aan de leeftijd ligt van mijn beeldscherm, hoewel deze nog perfect werkt.

Echt storend vind ik het niet. Maar mocht dit probleem opgelost kunnen worden, zou het wel mooi zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 153,04€ 153,04
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 54,90€ 54,90
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 256,50€ 256,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,04€ 46,04
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 81,65€ 81,65
1Logitech Speakersysteem Z523€ 58,-€ 58,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
2Antec TrueQuiet Pro 120, 120mm€ 16,15€ 32,30
1Kingston KHX1600C9D3K2/8GX€ 72,-€ 72,-
1Trust GXT10 Gaming Headset€ 15,77€ 15,77
1Antec HCG-520€ 62,-€ 62,-
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 924,70

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:29
Kabels zitten er goed in? Drivers up-to-date? Koeling in orde? Geen malware?
En op andere systemen, bijvoorbeeld een laptop?

Als alles goed lijkt te werken en het scherm doet ook zo raar op andere systemen is het zeer waarschijnlijk het scherm, klein kansje op de kabel.

Addicted to silent computing

• bart1133
kabels zitten goed. Is ook een nieuwe,speciaal aangekocht omdat deze langer moest zijn (maar is DVI wat qua kabellengte geen issue mag zijn).

Koeling: Voor de pc is dit zker in orde, maar het scherm zelf weet ik niet. Voelt wel wat warm aan van boven maar nog nooit gevoeld dus kan het niet echt vergelijken....

Zeker geen malware: bezit over legale Kaspersky

Drivers wel up to date denk ik: hoe kan ik deze controleren?

Heb niet echt zin om dit scherm op een laptop aan te sluiten en ganse dag te wachten :p deze storing doet zich niet altijd voor...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Makkelijkste manier is gewoon de nieuwe beta van AMD te downen, is voor een beta bijzonder stabiel, ik heb zelf geen last van gekke dingen.

Een beeldscherm hoeft niet echt gekoeld te worden.

Denk eerlijk gezegd dat het of ligt aan een verkeerde instelling ergens in CCC, al lijkt mij dat sterk, of een beeldscherm met wat kuren.

People as things, that’s where it starts.

• bart1133
VasZaitsev schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 19:52:
Makkelijkste manier is gewoon de nieuwe beta van AMD te downen, is voor een beta bijzonder stabiel, ik heb zelf geen last van gekke dingen.

Een beeldscherm hoeft niet echt gekoeld te worden.

Denk eerlijk gezegd dat het of ligt aan een verkeerde instelling ergens in CCC, al lijkt mij dat sterk, of een beeldscherm met wat kuren.
Welke beta driver van AMD bedoel je? kan je u even nader verklaren? (ik installeer niet graag "rommel" op mijn pc, ik hou hem graag proper en snel)

Op mijn PC staat al AMD Catalyst Control Center (verwijs jij hiernaar met je CCC?) maar daar kom ik niet aan. Ik pruts niet graag aan dergelijke zaken omdat ik daar te weinig van ken...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hoe aangesloten ? VGA, HDMI,DVI ?
Lijkt op een hanshake probleem. In geval van HDMI, gebruik eens DVI.

• bart1133
HDMI heeft deze nog niet :p
Het zit op een DVI aansluiting :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

bart1133 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 20:00:
[...]

Welke beta driver van AMD bedoel je? kan je u even nader verklaren? (ik installeer niet graag "rommel" op mijn pc, ik hou hem graag proper en snel)

Op mijn PC staat al AMD Catalyst Control Center (verwijs jij hiernaar met je CCC?) maar daar kom ik niet aan. Ik pruts niet graag aan dergelijke zaken omdat ik daar te weinig van ken...
CCC is idd het Catalyst Control Center.

De beta die ik bedoel is deze: http://support.amd.com/en...atalyst-windows-beta.aspx wordt gewoon over je oude driver heengezet.

People as things, that’s where it starts.

• bart1133
owkeej

CCC verwijderd en de nieuwe beta geïnstalleerd.

Hopelijk werkt dit. Ik zal jullie op de hoogte houden

Ook heb ik gemerkt dat ik een programma "NVIDIA PhysX" heb wat ik raar vind aangezien alles bij mij AMD is :9

Iemand die weet of deze nuttig is ofzo of hoort dit bij een bepaalde game zelf?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 40% gewijzigd door bart1133 op 13-06-2014 20:25 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:17

NoFearCreations

3DPrint the world!

Sommige games gebruiken Nvidia PhysX.

---RAWE CEEK!!!---

• bart1133
NoFearCreations schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 20:33:
Sommige games gebruiken Nvidia PhysX.
Dat dacht ik al :) thnx

• bart1133
Misschien nog wat voorbarig maar het probleem lijkt opgelost te zijn :P

Dus dankjewel!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:47
Mn kameraad heeft een soortgelijk probleem sinds 1,5 week. Beeldscherm krijgt signaal, maar duurt ff voor ie doorgaat met opstarten. Kwestie van beta installeren dus?het is ineens zo gebeurd sinds ie de pc heeft overgekocht van mij en bij mij was er nog niks aan de hand dus vindt het vreemd.

Heb al 1 en ander geprobeerd(ssd losgehaald en andere eraan, hdd aangesloten zonder os, ssd ontladen)ssd is een crucial m500-120gb met laatste firmware mu05, maar daar ligt het dus niet aan.

Hij kreeg niet lang daarna een blauw scherm met atikmpag.sys melding dus lijkt me duidelijk driverprobleem of niet?

• bart1133
geen idee, best nieuwe topic hiervoor aanmaken ;)
Pagina: 1