De 100MB bootpartitie van mijn SSD staat nu netjes op de SSD, zonder toegewezen drice letter. Op mijn oude HDD, waar mijn oude Windows setup op staat heeft de bootpartitie ineens wel een drive letter. (volgens mij heb ik dat gedaan toen ik tijdens een eerdere poging om windows te installeren een 100MB partitie heb geformatteerd, en er een partitie op heb aangemaakt.) Ik formatteer hem binnenkort wel even in een ander systeem die ik heb staan. Trouwens, als ik die HDD ontkoppel, ziet Windows ook mijn USB stick niet meer.

Maar de UEFI ziet hem wel, en ik kan hem ook selecteren om van te booten.
Ik merk dat ik flink heb zitten klooien. Maar de SSD is nu iig helemaal in orde, en geeft bij koude en warme reboot iig geen problemen meer.
Het clonen van de HDD naar mijn SSD was nu juist hetgeen dat de problemen met zich mee bracht. Het stond zo in de manual van de SSD. Ik heb me rot zitten zoeken naar het punt waar ze uitleggen hoe ik gewoon Windows kon installeren, maar het stond er niet in. Daardoor dacht ik, dat ik Windows er alleen op kon krijgen als ik eerst de bestanden van de HDD had gemigreert naar de SSD. Ik vond het dus nogal verwarrend iig.
Persoonlijk ben ik helemaal geen voorstander van het kopiëren van een besturingssysteem.Ik heb ook nog nooit een Ghost gebruikt om mijn set up te herstellen, maar ging altijd voor een clean install. .En zo heb ik ook deze keer de problemen op kunnen lossen. De problemen, inclusief het lezen en zoeken naar een oplossing, die het migreren van de data met zich mee bracht, hebben me een hele dag gekost. Terwijl de schone insstallatie van Windows ongeveer een half uurtje in beslag nam.
Dus ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom dat clonen nu zo populair is. Belangrijke data kan ik zelf ook wel met met mijn muis naar een andere schijf slepen. Daar heb ik geen migratietool voor nodig. Zo heb ik gelijk ook veel meer controle over wat er nu wel en niet tijdens dat proces gebeurt.
[
Voor 43% gewijzigd door
Phaerion op 14-06-2014 14:21
]