Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Benaderen Access Point EnGenius ECB350

Pagina: 1
Acties:

• Digitaz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-11 09:42
Vandaag geprobeerd mijn nieuwe Wifi Access Point te benaderen/configureren.
Standaard heeft deze IP 192.168.1.1
Daarop zit echter ook mijn router. Losgekoppeld van het internet (router) heb ik daarna wel de Engenius ECB350 kunnen benaderen. Echter, zodra ik iets probeer aan te passen wordt de verbinding direct verbroken.
Ook met laptop geprobeerd: Verbinding gezocht met "nieuwe" netwerk engenius nadat ik proxy had uitgezet. (Had ik op internet gelezen). Zelfde verhaal: In de browser 192.168.1.1 ingetypt, dan kan ik in de WAP komen. Bij de eerste beste poging een instelling te veranderen is de verbinding weg.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Ik heb heel weinig verstand van netwerken, dus eventuele hulp graag in leken-taal.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Je moet je PC (of laptop) tijdelijk een vast IP zetten, bv. 192.168.1.10.

Daarna lukt het wel.

Als je klaar bent met configureren, dan moet op de PC weer alles op "automatisch" gezet worden.

• Digitaz
Dat heb ik geprobeerd, maar dat lukte ook niet. Volgens de manual moest ik inderdaad een vast adres ingeven, dus dat heb ik gedaan. Daarna access point weer aangesloten en nog geen verbinding: LAN-lampje moest gaan branden, maar deed dat ook niet. Maakt het wat uit of je dit op een vaste pc of een laptop doet?

[ Voor 11% gewijzigd door Digitaz op 13-06-2014 20:00 . Reden: Iets vergeten ]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:58
Check eerst even je hoofdrouter en stel de DHCP range zodanig in dat ie start met het uitdelen van IP adressen vanaf 192.168.1.10 (of 20 of nog hoger). Daarmee creëer je ruimte in je netwerk om andere bekabelde apparaten (bijv. NAS, game-console, mediaplayer, AP's, ...) ook van een vast IP te voorzien.
Daarnaast voorkom je zo IP-adres conflicten.

Engenius loskoppelen van alles. Resetten naar fabrieksinstellingen. Vervolgens op je laptop: wifi uit en een vast IP instellen. EnGenius met een kabeltje aansluiten aan je laptop.
Vervolgens zou je erin moeten kunnen via 192.168.1.1. Instellingen aanpassen naar wens, waarbij je als eerste een vast IP adres instelt dat anders is als je hoofdrouter. Aanrader is 192.168.1.2.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Post eens een IPCONFIG /ALL van je laptop

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Digitaz
Gelukt! Bedankt voor de hulp allemaal, Masimo gaf de doorslaggevende tip! :)
Pagina: 1