Bestaat laptop met mat scherm én touch screen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 602104

Topicstarter
Beste lezers,

Ik ben al een tijd op zoek naar een laptop met een MAT SCHERM, die tegelijk een TOUCH SCREEN heeft voor het werken op Windows 8. Mijn belangrijkste vraag: BESTAAT DIT?

Ik krijg soms te horen dat het uberhaupt niet mogelijk is om een mat scherm met touchscreen te maken, maar helemaal zeker zijn de verkopers er nooit van.

En als het dan bestaat: heeft iemand een tip wat de beste is?
budget: max 1000 euro. Maat: 14 of 15,6 inc. Zo licht mogelijk. Verder geen ingewikkelde gebruikerseisen.

En tot slot: als het nou niet bestaat, is het dan mogelijk om een filtertje over een laptop met een glimmend scherm te plakken, en dan door dat filter heen de touch screen te gebruiken?

Benieuwd naar de reacties!

Dank alvast,
Sterre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-05 16:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik betwijfel het. De aanraak-laag zit voor zover ik weet altijd in glas verwerkt, en glas is jammer genoeg inderdaad blinkend. Touch screens zijn ook zo gemaakt dat ze olie-afstotend zijn zodat er minde makkelijk vette vingers op komen. Ook dat werkt niet op een matte plastic-laag.

Een soort van screen protector moet misschien wel lukken, ja.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:31
Ik krijg soms te horen dat het uberhaupt niet mogelijk is om een mat scherm met touchscreen te maken, maar helemaal zeker zijn de verkopers er nooit van.
Die schermen bestaan wel, kijk maar naar de goedkopere smartphones en de eerste Nintendo DS ;) Dat waren matte touchscreens. Maar helaas helaas niet op laptopformaat.

[ Voor 33% gewijzigd door ShitHappens op 13-06-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-05 16:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

ShitHappens schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:43:
Die schermen bestaan wel, kijk maar naar de goedkopere smartphones en de eerste Nintendo DS ;) Dat waren matte touchscreens. Maar helaas helaas niet op laptopformaat.
Dat zijn resistieve schermen. Voor een DS wel leuk (en vooral goedkoop om te maken) maar absoluut niet om een PC mee te bedienen. Typen gaat vreselijk, en ook voor sleepbewegingen moet je hard drukken enzo, voor een laptop is het écht niet wat je zoekt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:31
Stuke quote vergeten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts14
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-04 08:40
Eerste die bij mij opkomt is de Thinkpad Yoga. Die is alleen 12,5 inch. Vanaf €741,20 op de site van Lenovo.

Over die filter: ik weet dat je bij de Action grote matte screenprotectors kan kopen die je zelf op maat kan snijden. Lijkt me niet een hele goede oplossing (bubbels) maar het bestaat dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:17

Kiwi

Gadgetfreak

Deze heeft ook een anti-glare touchscreen:
http://shop.lenovo.com/nl...kpad/s-series/s440-touch/

Reviewers zijn echter niet te spreken over de kwaliteit van het scherm.

Gezien bovenstaande reactie heeft Lenovo misschien nog wel meer laptops die aan je eis voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb nog een oude tablet-pc (Asus R1E) met een mat scherm dat je kan draaien en omklappen. Dit aanraakscherm is enkel met een pen te bedienen, dus niet met je vingers. Op een normale laptop zie ik het nut niet van een aanraakscherm. Wat is er mis met het touchpad onder het toetsenbord?
Pagina: 1