Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:32
Beste luitjes,

Ik heb een erg dringende vraag voor een collega van mij. Via mijn werk heeft hij een CAT B15 in gebruik, omdat deze Dual-SIM ondersteund en wij deze ook leveren aan klanten is dit voordelig voor het bedrijf, en hij heeft hier een SD-Kaart ingestopt vandaag van 32 gb. Dit kan de CAT aan, dat heb ik al opgezocht. Nu wil ik apps naar de SD-kaart verplaatsen omdat hij telkens de melding 'Opslagruimte is bijna vol' krijgt. Dit wordt gevolgd door 'Bepaalde systeemfuncties werken n...'. Zodra ik in instellingen naar Apps ga, kan ik er alleen voor kiezen deze te verplaatsen naar 'Intern geheugen'. Zodra dit is gedaan kan ik alleen maar kiezen voor 'Verplaatsen naar telefoongeheugen.'. Standaardopslag is SD-kaart, nieuwe apps kunnen niet worden geinstalleerd wegen te weinig ruimte.

Ik zou degene die mij hieruit kan redden eeuwig dankbaar zijn, ik ben zelf al 2 uur lang aan het zoeken en zoeken maar kom er echt niet uit!

Ik hoop echt heel erg dat iemand mij ASAP kan helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Heel veel apps kunnen zo ver ik weet niet over weg met "externe" opslag. Ik heb het bij me zusje op de volgende manier opgelost: foto's, video's en andere bestanden naar de "externe" opslag gegooid. Ik weet natuurlijk niet of dit in jou situatie ook de problemen oplossen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Zodra ik richting gallerij ga en alle mappen selecteer, of alle foto's apart, kan ik nergens vinden 'verplaatsen' of iets dergelijks. Dit had ik inderdaad ook al gechecked, maar ook hier kom ik niet uit. Begin die CAT steeds meer en meer te haten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
volgens http://www.mobiele-telefoons.nl/cat/b15/vraag-en-antwoord :
Deze vraag komt vaak langs. Omdat elke uitvoering van elke fabrikant van Android heel anders kan zijn, kunnen we hier alleen algemeen advies geven.

Het is heel goed mogelijk dat deze optie NIET is aangezet door Caterpillar CAT op dit toestel. Er zijn maar een aantal merken en modellen waar dit wel standaard mee mogelijk is. Je kunt de optie vinden onder instellingen - applicaties/applicatiebeheer - gedownloade apps en druk op een van je gedownloade apps. Als de optie [verpl. naar SD kaart] of [verpl. naar apparaatopslag] er niet bij staat of grijs is, is het niet mogelijk. Dit kan ook nog eens per app verschillen!

Is deze optie voor alle apps uitgeschakeld of grijs en wil je dit toch voor elkaar krijgen dan kun je AppMgr III(voorheen App2Sd) proberen uit de play store. Het kan zijn dat als de app niet werkt, deze niet geschikt is voor jouw toestel als deze niet is geroot. Om root toegang tot het apparaat te krijgen kun dit zelf opzoeken via http;//forum.xda-developers.com of Google. We beantwoorden op deze site geen vragen hierover en een root kan risicovol zijn voor het toestel/garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Dit heb ik inderdaad ook al gezien, maar zoals ik al zei kan sowieso nergens dat gehele knopje 'Verplaatsen naar SD kaart' zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
djmelvee schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:43:
[...]

Dit heb ik inderdaad ook al gezien, maar zoals ik al zei kan sowieso nergens dat gehele knopje 'Verplaatsen naar SD kaart' zien.
dat staat er toch ook in diezelfde tekst? "Als de optie [verpl. naar SD kaart] of [verpl. naar apparaatopslag] er niet bij staat of grijs is, is het niet mogelijk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 08:08
APPS2SD installeren vanuit de play store (als het nog past :+)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

S0epkip schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:46:
Die werkt (naar mijn ervaring) ook vaker niet dan wel als je telefoon niet geroot is.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
S0epkip schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:46:
Dat zag ik inderdaad ook al, dit past inderdaad niet haha. Maar het is toch vreemd dat apps niet standaard op mijn óf SD geheugen óf interne geheugen (ipv telefoongeheugen van 300mb ofzo) opslaan? Mijn telefoongeheugen is ook nog voor zo'n 2gb vrij namelijk..
heuveltje schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:46:
[...]

Die werkt (naar mijn ervaring) ook vaker niet dan wel als je telefoon niet geroot is.
Dat is gelukkig dan weer wel gebeurd. :D

Is het mogelijk om de functie verplaatsen naar SD kaart aan te zetten zelf? Al ben ik bang dat ik dat antwoord al weet..

[ Voor 30% gewijzigd door djmelvee op 13-06-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
dubbelpost, excuus

[ Voor 91% gewijzigd door djmelvee op 13-06-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 08:08
Ja, met APPS2SD, luister dan ook ;)

(eerst ff wat verwijderen dus)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
S0epkip schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:41:
Ja, met APPS2SD, luister dan ook ;)

(eerst ff wat verwijderen dus)
Al met APPS2SD geprobeerd, maar ook dan niet succesvol. Was in totaal welgetelt 1 app (!) die ik kon verplaatsen naar mijn SD. Helaas, ik heb mijn collega maar gewoon geadviseerd om te overwegen een andere telefoon voor privégebruik te gaan zoeken :9~

edit: hoe verwijder ik in godsnaam een post? haha

[ Voor 5% gewijzigd door djmelvee op 13-06-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Dit topic kan wat mij betreft worden gesloten. We hebben besloten niet meer door te gaan met de CAT.
Pagina: 1