Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 11:40
Beste tweakers,

vorig jaar ben ik alleen gaan wonen en het wordt stilaan tijd om mijn filmbeleving wat te upgraden (naast het interieur). In combinatie met een zoektocht naar 'hoe gaan we onze woonkamer opnieuw inkleden' wil ik ook zeker de juiste keuzes maken wat betreft een home cinema.

Het 'probleem' bij mij is de manier waarop het huis is gerenoveerd. De woonkamer en keuken zijn 1 lange aanbouw; vrij smal en op het eind een muur van glas. Daarin zijn ook twee deuren voorzien (links en rechts) om op het stadskoertje te komen.

Even een grondplan:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/21bovb9.png

Bovenaan het grondplan is die glazen muur, en daar staan ook onze huidige banken en tv. Even een sfeerbeeldje van hoe het er van binnen zou kunnen uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/bi54lj.png

De linkerkant van de aanbouw (de muur van 8m) is voorzien met alle stopcontacten en surround contacten die overal in het plafond dan weer een output stekker hebben. Deze zien er zo uit (6 in totaal):
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2j2dbgh.jpg

Nu, hoe we het interieur aanpakken is niet iets wat ik hier kom vragen, maar wel wat we kunnen doen qua surround systeem rekening houdend met hou onze woonkamer is gebouwd. Ik heb een voorkeur voor 5.1, 7.1 lijkt in mijn woonkamer overkill. De bedoeling van de set zal voornamelijk zijn om films door af te spelen en in de tweede plaats wat muziek door te laten vloeien als we buiten zitten om te BBQn of dergelijke. Dus op muzikaal vlak heb ik niet meteen de meeste eisen.

Ik heb momenteel deze tv en ben er zeer tevreden over
pricewatch: Philips 46PFL5507H Zwart

Na wat zoekwerk ben ik voor de AV-Receiver op deze gestoten en denk dat ik het bij deze hou:
pricewatch: Denon AVR-X1000

Qua luidsprekers heb ik nog niet een voorkeur. Ik ben al een paar sets gaan beluisteren (Jamo S608 & Boston Acoustics maar welke set was dat weer), maar ben er nog niet echt over uit. Hebben jullie enige voorkeuren voor luidpsrekers in combinatie met de denon AVR-X1000? Budget voor dit alles rond 1000€ (1200 max).

Wat moet er op worden aangesloten?
- PS1/PS2/PS3 (binnenkort de PS4);
- TV uiteraard
- Belgische Telenet Digicorder
- mediaplayer (AC Ryan, maar twijfel om deze te vervangen door HTPC)

Alvast bedankt voor reactie's en hulp!

EDIT:

merk ook op dat ik mijn zetel niet aan de rechterkant tegen de muur kan zetten, er hangt een radiator en we kunnen anders niet meer naar buiten :)

[ Voor 3% gewijzigd door realstiner op 13-06-2014 15:28 ]

• realstiner
niemand? Zou ik wat kunnen met de voorziene surround contactdozen?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55

JT

VETAK y0

Als je gewone speakerkabel in de plugjes zelf kan doen van pak hem beet 2,5qmm dan moet dat goed komen denk ik. Verder kan alleen jij beslissen wat je het beste vindt klinken. Veel mensen zijn gecharmeerd van de Dali Zensor speakers. Ook kun je eens kijken wat je op Marktplaats kunt krijgen voor hetzelfde geld, daar kun je vaak erg leuke deals vinden.

Je kunt qua inrichting winst pakken op geluid door een beetje dik (Want dat dempt het geluid beter) gordijn op te hangen die je kan sluiten voor je ramen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• realstiner
thx JT! ik weet idd wel dat ik en ik alleen beslis over geluid en klank, maar wou toch wat advies vragen :)

• realstiner
Ik heb nu, op basis van reviews en zelf geluisterd te hebben naar B.A. set deze geselecteerd. Past binnen mijn voorziene budget, maar zou nog een subwoofer willen toevoegen. Zal zien wat er te vinden is :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Denon AVR-X1000€ 229,-€ 229,-
1Boston Acoustics A 25 set 2.0 (Zwart)€ 79,-€ 79,-
1Boston Acoustics A 225C (Zwart)€ 125,-€ 125,-
1Boston Acoustics A 360 (Zwart)€ 229,-€ 229,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 662,-

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55

JT

VETAK y0

In ieder geval genoeg in de recente topics hier en op Marktplaats ook :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• realstiner
Heb nu al een idee hoe we het interieur aanpakken en op basis hiervan ook de lijst even aangepast (de zuilen A 360 heb ik eruit gehaald wegens geen ruimte om ze te plaatsen):

#ProductPrijsSubtotaal
1Denon AVR-X1000€ 249,-€ 249,-
2Boston Acoustics A 25 set 2.0 (Zwart)€ 129,-€ 258,-
1Boston Acoustics A 225C (Zwart)€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 636,-

Voor een subwoofer bekijk ik het wel; er is niet meteen nood aan. Wat ik me dan nu zit af te vragen:
mijn huidige mediaplayer (pricewatch: AC Ryan Playon!HD 2 1TB) met een interne schijf van 2TB zou ik willen vervangen. Redenen hiervoor zijn: traag in gebruik, loopt vast om de 5 minuten en gebruiksgemak voor het overbrengen van bestanden.
Wat er ook opvalt, als ik films in 720p bekijk op de TV (dus zonder surround), het geluid in de film zelf erg vaag is. Ik bedoel daarmee dat je de conversaties amper hoort en de TV altijd heel luid moet zetten, maar hem dan ineens heel stil moet zetten bij geluidseffecten zoals explosies of actiemuziek. Er zit ook een erg vervelende 'sis' in de klank.

Zou dit te maken hebben met het feit dat die 720p bestanden gemaakt zijn om op surround sets af te spelen en je dus daardoor zo'n vervormend geluid krijgt als je die via de normale tv-luidsprekers laat spelen of eerder aan de kwaliteit van de mediaplayer?

Enfin, het is toch al een oudere mediaplayer dus die wou ik toch eens gaan vervangen als ik mijn surround set heb. Ik twijfel enkel nog hoe deze te vervangen. Met een NAS, HTPC of andere mediaplayer. Ik heb eerder de voorkeur voor een HTPC (zelf samenstellen) met XBMC (themes die je zelf kan bepalen), maar misschien is dat wel overkill als ik er toch niets anders mee zou doen?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 16:12
HOu er rekening mee dat de prijzen van de A360's en A25's per stuk zijn, gebaseerd op aankoop per 2. Staat niet helemaal duidelijk vermeldt helaas, maar bij bestellen wordt dat pijnlijk duidelijk

iRacing Profiel

• realstiner
Dat had ik door ja :) toch bedankt om er nog even op te wijzen :)
Pagina: 1