Psu gebruiken als systeem exhaust

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 19:09

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Topicstarter
Dag mede Tweakers.

Ik ben bezig met het bouwen van een steambox op basis van een coolermaster elite 110 met 120mm waterkoeler.
Nu zit ik met het volgende .

De case heeft geen exhaust fans en zijn ook niet mogelijk om bij te plaatsen vanwege het gebruik van een itx gaming GPU.

Nu zit ik eraan te denken om de psu zo te plaatsen dat hij de warme lucht afvoert naar buiten inplaats van koude lucht aanzuigt via het top rooster .
Er zit pal boven de voeding een hdd en een ssd geplaatst die feitelijk het rooster ook al blokeert van frisse lucht.

Dus in het kort .
Heeft mijn voeding er onder te lijden als ik hem als exhaust ga gebruiken en heeft het uberhaubt nut.

Zie link voor fotos .

https://dl.dropboxusercon...U-Installed-No-Cables.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/106394222/cm2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 08:43
Ik denk niet dat het voor problemen zal zorgen, afhankelijk van het verbruik (de warmte) van je GPU. In veel pc's werkt de PSU eigenlijk ook als exhaust fan. Het verschil bij jou systeem is dat de PSU de enige exhaustfan is (al heeft de watergecoolde cpu toch ook een exhaustfan?)
Maar als het niet werkt en de PSU te heet wordt, merk je het vanzelf (de PSU en daarmee de PC zullen uitvallen bij een te hoge temperatuur).

De PSU is denk ik best effectief als exhaust-fan. Wél is het zo dat in principe hoe koeler hoe beter is voor elektrische componenten. Maar je PSU kan er denk ik wel tegen.

Dus ik zou zeggen, probeer het eens. En kies wel een goede kwaliteit voeding.

[ Voor 9% gewijzigd door t0mmiiiii op 13-06-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
t0mmiiiii schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:45:
Ik denk niet dat het voor problemen zal zorgen, afhankelijk van het verbruik (de warmte) van je GPU. In veel pc's werkt de PSU eigenlijk ook als exhaust fan. Het verschil bij jou systeem is dat de PSU de enige exhaustfan is (al heeft de watergecoolde cpu toch ook een exhaustfan?)
Maar als het niet werkt en de PSU te heet wordt, merk je het vanzelf (de PSU en daarmee de PC zullen uitvallen bij een te hoge temperatuur).

De PSU is denk ik best effectief als exhaust-fan. Wél is het zo dat in principe hoe koeler hoe beter is voor elektrische componenten. Maar je PSU kan er denk ik wel tegen.

Dus ik zou zeggen, probeer het eens. En kies wel een goede kwaliteit voeding.
Ik heb een Be quiet voeding en mijn ervaring is ook als het systeem idle draait dat de fan van de psu helemaal niet draait , hij begint ps te draaien bij een bepaalt verbruik .
Moet ik hier nog rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 08:43
Japiegsxr schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:48:
[...]
Ik heb een Be quiet voeding en mijn ervaring is ook als het systeem idle draait dat de fan van de psu helemaal niet draait , hij begint ps te draaien bij een bepaalt verbruik .
Moet ik hier nog rekening mee houden?
Oké. Enerzijds is dit lastig omdat je dan helemaal geen exhaust-fan hebt in idle, anderzijds is het waarschijnlijk niet zo'n probleem omdat in idle de warmteproductie ook laag is.
Als je meer zekerheid wil kun je nog onderzoeken of er een knopje op je PSU zit om de fan te 'forcen'.
Zo niet, denk ik niet dat het een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
t0mmiiiii schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:53:
[...]

Oké. Enerzijds is dit lastig omdat je dan helemaal geen exhaust-fan hebt in idle, anderzijds is het waarschijnlijk niet zo'n probleem omdat in idle de warmteproductie ook laag is.
Als je meer zekerheid wil kun je nog onderzoeken of er een knopje op je PSU zit om de fan te 'forcen'.
Zo niet, denk ik niet dat het een probleem is.
Oke bedankt voor je hulp .
ik zal het op beide manieren proberen en de systeem temps vergelijken .
tevens heeft het kastje veel mesh roosters dus wellicht dat de warmte wel goed wegstroomt , ook onder druk van mijn radiator fans

[ Voor 10% gewijzigd door Japiegsxr op 13-06-2014 14:01 ]