Apple gaat voor Lightning headphones?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-09 20:19

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
http://www.forbes.com/sit...y-beats-deal-makes-sense/

Ik kwam dit nieuws tegen: Apple zou zich voorbereiden om de 3.5mm headphone plug uit te faseren ten behoeve van een Lightning koptelefoon. Volgens Forbes zou dat wel eens de achterliggende gedachte kunnen zijn bij de dure overname van Beats.

Er zijn ook artikelen die niet geloven dat dit gaat gebeuren
http://www.tuaw.com/2014/...the-3-5mm-headphone-jack/

Wat ik me dan afvraag als dit zo zou zijn:
  • Wat zijn de voordelen? Zou de DAC die je vervolgens in elke koptelefoon moet gaan plaatsen zoveel beter zijn dan de DAC in je iDevice? Ga je dat verschil überhaupt horen met een koptelefoon, op de fiets, in de stad...?
  • Hoe ga je je iDevice tegelijk laden en een koptelefoon aansluiten? Of krijgen we straks dure Lightning hubs en splitters? Dat is toch niet esthetisch verantwoord bij je zorgvuldig gestylde iDevice?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:55
Is natuurlijk van de zotte om een headphone te kopen die je enkel met lightning kan gebruiken op je iPhone.. splitters zijn alleen maar vervelend en raak je kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik zou dit ook vreemd vinden. Er zijn veel mensen die de jack naast opladen gebruiken. Als we er weer een dock bij krijgen van Apple is mijn probleem opgelost maar zoals keanu_ terecht zegt: losse onderdelen raak je kwijt of vergeet je.

Daarnaast is de logica ook niet duidelijk. Je kunt via de jack al je muziek bedienen, dus daar is het niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 14:04
Het levert je wel weer ruimte op in je telefoon, die je weer voor andere dingen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik sluit persoonlijk niet uit dat Apple wel werkt aan koptelefoons via Lightning, wanneer dat kan zorgen voor extra functionaliteit of betere kwaliteit (het gebruiken van een betere DAC bijvoorbeeld). Ik zie het echter niet gebeuren dat Apple de 3,5mm jack uitfaseert.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ethirty schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:26:
http://www.forbes.com/sit...y-beats-deal-makes-sense/

Ik kwam dit nieuws tegen: Apple zou zich voorbereiden om de 3.5mm headphone plug uit te faseren ten behoeve van een Lightning koptelefoon. Volgens Forbes zou dat wel eens de achterliggende gedachte kunnen zijn bij de dure overname van Beats.
Mijn eerste vraag, als ik dat artikel lees, is: Wat voegt Beats aan dat verhaal toe? Wat heeft Beats (op koptelefoongebied) wat voor Apple drie miljard dollar waard is?

Beats maakt redelijke koptelefoons die dankzij herkenbare styling en slimme marketing voor veel geld verkocht kunnen worden. Maar wat heeft Apple daaraan? De technologie om koptelefoons te maken kun je voor een habbekrats bij legio Chinese bedrijven kopen. Daar hoef je geen miljarden voor neer te tellen.
Qua design en marketing kan Apple ook weinig van Beats leren. Apple kan voor weinig geld een mooie witte koptelefoon met een groot Apple logo maken en daar miljoenen van verkopen. Daar hebben ze Beats ook niet bij nodig.

Daarnaast heeft Apple er commercieel niet veel belang bij om 3,5mm connectors uit te faseren. Bijna alle klanten verwachten een gratis koptelefoon bij hun iPhone en het kost klanten als je daarmee stopt en die mensen verplicht om een flink bedrag voor een losse koptelefoon neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
downtime schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:43:
[...]

Mijn eerste vraag, als ik dat artikel lees, is: Wat voegt Beats aan dat verhaal toe? Wat heeft Beats (op koptelefoongebied) wat voor Apple drie miljard dollar waard is?

Beats maakt redelijke koptelefoons die dankzij herkenbare styling en slimme marketing voor veel geld verkocht kunnen worden. Maar wat heeft Apple daaraan? De technologie om koptelefoons te maken kun je voor een habbekrats bij legio Chinese bedrijven kopen. Daar hoef je geen miljarden voor neer te tellen.
Qua design en marketing kan Apple ook weinig van Beats leren. Apple kan voor weinig geld een mooie witte koptelefoon met een groot Apple logo maken en daar miljoenen van verkopen. Daar hebben ze Beats ook niet bij nodig.

Daarnaast heeft Apple er commercieel niet veel belang bij om 3,5mm connectors uit te faseren. Bijna alle klanten verwachten een gratis koptelefoon bij hun iPhone en het kost klanten als je daarmee stopt en die mensen verplicht om een flink bedrag voor een losse koptelefoon neer te leggen.
Ik had laatst ergens gelezen dat het vooral om de namen van Dr Dre enzo ging.
Daarnaast hoor je ook weer dat ze Beats gekocht hebben vanwege hun kennis/contacten in de entertainment wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:06

HaterFrame

Well... Poo came out!

Orii schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 20:33:
[...]
Ik had laatst ergens gelezen dat het vooral om de namen van Dr Dre enzo ging.
Daarnaast hoor je ook weer dat ze Beats gekocht hebben vanwege hun kennis/contacten in de entertainment wereld.
De contacten en contracten voor bijv. de streaming dienst van Beats geloof ik.
Maar een lightning aansluiting voor een koptelefoon zie ik ook niet zitten, word weer een leuke melkkoe anders.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:55

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zou evt. handig kunnen zijn voor een 'gevoede' koptelefoon, zodat je geen batterijen/acu nodig hebt in je zwaardere beats, maar een ander voordeel zie ik niet zo direct..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
En hoeveel gevoede koptelefoons zijn er nu op de markt voor het verbeteren van het geluid? Volgens mij heb je alleen stroom nodig voor een draadloze of noice-cancelation koptelefoon.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, zolang je er een gratis Lightning->Minijack bij krijgt heb ik er niets op tegen. Spaart weer ruimte en kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Dat is het nu net, die ben je na een paar dagen kwijt. Of erger, doordat het een erg lang uitsteeksel wordt breekt er een keer iets af :/

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:08:
Dat is het nu net, die ben je na een paar dagen kwijt. Of erger, doordat het een erg lang uitsteeksel wordt breekt er een keer iets af :/
Ik zou er dan ook een willen met een kabeltje tussen beide connectoren, en met een systeem waarmee je de plug op zijn plek vast kan zetten. Dan heb je van beide problemen geen last meer. Met de winst die ze maken op een iPhone moet dit geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 14:09

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ethirty schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:08:
Dat valt reuze mee denk ik. Een koppelstukje hoeft geen 5cm lang te zijn, en zolang hij fatsoenlijk vast zit kun je hem prima aan een willekeurige koptelefoon laten zitten, zolang je de koptelefoon niet kwijt raakt, raak je het koppelstukje ook niet kwijt.

Het voordeel is dat die 3.5mm jack aansluiting een flink stuk ruimte inneemt op een telefoon, ruimte die je prima voor andere dingen kunt gebruiken (groter accu bijvoorbeeld). In de praktijk gebruik je zelden beide aansluitingen, en er zijn hordes mensen die de koptelefoon aansluiting niet of amper gebruiken (ikzelf alleen in de auto eigenlijk, samen met stroomtoevoer, maar die kunnen prima samengevoegd worden daar) en dan is het alleen maar een extra gat waar stof, zand en vocht in kan komen.

Verder gebruikt de grote meerderheid van de mensen die een koptelefoon bij zijn iPhone de koptelefoon die gratis meegeleverd wordt, ze zullen in dit geval natuurlijk gewoon een lightning koptelefoon mee gaan leveren, geen probleem dus voor het grootste gedeelte van de gebruikers.

Het verwijderen van dat ding levert zeker wel voordelen op, en minder nadelen dan je verwacht denk ik.

Een voorbeeld: De Macbook Air en ook de laatste generatie Macbook Pro hebben geen ethernet aansluiting meer, maar wel een koppelstukje. Werkt prima, en ik heb eigelijk nog niemand gehoord die het koppelstukje kwijt geraakt is.

[ Voor 9% gewijzigd door Spike_wolf op 14-06-2014 22:19 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Het jammere ervan is dat de rest van de wereld wel nog altijd de 3.5mm aansluiting gebruikt. Je zit daar dan met je vreemde aansluiting dat je nergens anders op kunt aansluiten.

Ben je onderweg luister je even muziek op je telefoon, ga je in de trein en wil je even een serie kijken op je tablet of laptop moet je een ander headset gebruiken.

Inderdaad een koppelstukje is een mogelijke oplossing maar dan moet je het niet vergeten mee te nemen. Een koppelstukje die bij je telefoon of headset hoort vergeet je makkelijker dan een eentje die bij de laptop hoort je hebt immers meer opbergmogelijkheden met een laptopsleeve/tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 14:09

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmm, de koptelefoon op een ander apparaat gebruiken is lastiger inderdaad, hoewel een dergelijke koptelefoon natuurlijk wel zal werken op een iPad en wellicht dat ze de lightning connector ook op Macs gaan introduceren dan. Dan heb je in die familie helemaal nergens last van.

Dan zijn het alleen producten van andere producenten waar het lastiger wordt en je met een koppelstukje de andere kant op moet werken, maar dat zal Apple een zorg zijn natuurlijk, zolang ze het koppelstukje leveren kun je er prima mee uit de voeten. Vindt je het lastig om dat ding mee te slepen voor je android tablet? Koop dan maar een iPad :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Spike_wolf schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:16:
[...]

Dat valt reuze mee denk ik. Een koppelstukje hoeft geen 5cm lang te zijn, en zolang hij fatsoenlijk vast zit kun je hem prima aan een willekeurige koptelefoon laten zitten, zolang je de koptelefoon niet kwijt raakt, raak je het koppelstukje ook niet kwijt.

Het voordeel is dat die 3.5mm jack aansluiting een flink stuk ruimte inneemt op een telefoon, ruimte die je prima voor andere dingen kunt gebruiken (groter accu bijvoorbeeld). In de praktijk gebruik je zelden beide aansluitingen, en er zijn hordes mensen die de koptelefoon aansluiting niet of amper gebruiken (ikzelf alleen in de auto eigenlijk, samen met stroomtoevoer, maar die kunnen prima samengevoegd worden daar) en dan is het alleen maar een extra gat waar stof, zand en vocht in kan komen.

Verder gebruikt de grote meerderheid van de mensen die een koptelefoon bij zijn iPhone de koptelefoon die gratis meegeleverd wordt, ze zullen in dit geval natuurlijk gewoon een lightning koptelefoon mee gaan leveren, geen probleem dus voor het grootste gedeelte van de gebruikers.

Het verwijderen van dat ding levert zeker wel voordelen op, en minder nadelen dan je verwacht denk ik.

Een voorbeeld: De Macbook Air en ook de laatste generatie Macbook Pro hebben geen ethernet aansluiting meer, maar wel een koppelstukje. Werkt prima, en ik heb eigelijk nog niemand gehoord die het koppelstukje kwijt geraakt is.
Maar zo'n koppelstukje zit altijd aan je laptop of in je tas. Een koppelstukje voor je koptelefoon leg je misschien op tafel als je je headset ergens anders op aansluit, of hij zit net in je broek in de wasmachine of in je andere jas.
offtopic:
Die ethernet adapter vond ik voor dagelijks gebruik wel een drama. Mijn huidige HP heeft een soort scharnierende ethernet poort. Briljant eigenlijk.

Is Lightning volledig digitaal, of zit er zoals bij de oude 30-pin ook nog een analoge uitgang op? Anders krijg je ineens te maken met een converter in het verloopje en dat lijkt me alleen maar nog vervelender.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

[...]

De overname van Beats levert Apple een paar waardevolle dingen op:
- een succesvolle streamingdienst met bijbehorende contracten
- een succesvolle productlijn op audiogebied (zal zeker niet het hoofddoel geweest zijn)
- Dr. Dre en Jimmy Iovine.

Met Dre en Jimmy krijgen ze een hoop kennis binnen van de muziekindustrie, gevestigde namen in die industrie, contacten, maar ook inzicht in wat wel en niet werkt in die industrie. Er gaan geruchten dat het ook gaat om een hogere 'coolness factor' te realiseren, net als geruchten over een Steve-achtige rol voor Dr. Dre, maar dat weet ik zo net nog niet.

Voor wat betreft het koptelefoon-verhaal, is Beats uiteraard (als 'zelfstandig label') ideaal om in te zetten als merk/fabrikant voor high-end 'Lightning-enabled' koptelefoons. Het grote publiek beschouwt Beats als premium spul, dus dat rijmt wel.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

M'n Mac zou dan ook een lightning ingang moeten krijgen bedenk ik me net. En dan krijg je weel lightning-lightning kabels zodat je je iPhone supersnel kunt laden/syncen.

Ik ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen, het is nu toch echt gissen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
En hoe verhoudt dit zich tot de standaard oplader die per 1 januari 2016 in Europa verplicht zal zijn? Of is de discussie of een koppelstuk (lightning - micro-usb) wel of niet binnen de richtlijn past al beslecht (in het voordeel van het koppelstuk)?

[ Voor 42% gewijzigd door argro op 17-06-2014 21:55 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 17:37

Chiron

Moderator Discord
Volgens mij mochten verloopstukjes ook niet. Maar ik verwacht dat het laden draadloos gaat worden, en met een lightning connector kan je nog wel meer leuke dingen doen zoals bijvoorbeeld een hartslag/thermometer inbouwen in oordopjes. Ligt dan meteen in lijn met de health-app.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[...]

Even los van de andere redenen waarom beats is gekocht, zou het (nog) meer winst opleveren omdat beats dan geen MFi licentie-fee hoeft te betalen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1