Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vmware ESXI 5.5 fysieke schijf koppelen

Pagina: 1
Acties:

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
Hallo,

Ik ben recent overgestapt van Hyper-V naar vmware ESXI 5.5. Simpelweg experimenteel, maar ook omdat ik wat problemen had met Server 2012R2.

Nu heb ik me virtuele machines vrij makkelijk om kunnen zetten en werkend gekregen in ESXI. Enige probleem waar ik nu nog mee zit is dat ik 4 fysieke harde schijven rechtstreeks moet koppelen aan een virtuele machine.

Op deze schijven staat al data (RAID-Z ZFS) en dit wil ik behouden. In hyper-v kon je gewoon fysieke schijven koppelen aan een virtuele machine. Is dit in ESXI ook mogelijk? Ik heb het niet kunnen vinden.

Bij voorbaat dank!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 21:06

Thapous

Nee toch niet.

Bij mijn weten kan dat niet per schijf. Als je een (extra) disk-controller hebt zou je die, als je VT-D ondersteuning hebt op je processor, kunnen doorgeven aan de VM. Alle schijven die aan de disk-controller zitten zullen dan binnen de VM gepresenteerd worden.

//Thapous

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De term waar je even op moet zoeken is "passthough". Als je dan even googled op "passthrough disk vmware" zijn de eerste twee hits al antwoorden op je vraag.
Thapous schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:01:
Bij mijn weten kan dat niet per schijf.
Wel als physical RDM. VT-D is inderdaad de andere oplossing. TS moet zelf eerst maar even beide oplossingen doornemen en bepalen welke oplossing voor zijn vraagstuk de beste is.

[ Voor 51% gewijzigd door Question Mark op 13-06-2014 13:04 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• secretdk
Thapous schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:01:
Bij mijn weten kan dat niet per schijf. Als je een (extra) disk-controller hebt zou je die, als je VT-D ondersteuning hebt op je processor, kunnen doorgeven aan de VM. Alle schijven die aan de disk-controller zitten zullen dan binnen de VM gepresenteerd worden.
Processor is de C2750,, geen VT-D dus.
Question Mark schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:01:
De term waar je even op moet zoeken is "passthough". Als je dan even googled op "passthrough disk vmware" zijn de eerste twee hits al antwoorden op je vraag.
Hier ga ik even naar kijken. Bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door secretdk op 13-06-2014 13:08 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06
Physical RDM voor ZFS werkt wel maar wordt sterk afgeraden. Überhaupt ZFS virtualiseren, maar als het dan toch moet, dan met VT-d :)

Je kunt het gokken, maar er zijn mensen die op die manier hun pool zijn kwijtgeraakt.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• secretdk
Paul schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:22:
Physical RDM voor ZFS werkt wel maar wordt sterk afgeraden. Überhaupt ZFS virtualiseren, maar als het dan toch moet, dan met VT-d :)

Je kunt het gokken, maar er zijn mensen die op die manier hun pool zijn kwijtgeraakt.
Kan geen VT-D dus physical RDM lijkt mij de enige optie

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
of niet virtueel gaan uiteraard, tis natuurlijk maar net hoe belangrijk de data voor je is.

• secretdk
Ik moet sowieso virtueel gaan want ik wil kunnen virtualiseren. Dus de host moet sowieso een hypervisor zijn. Daarbij wil ik gewoon overstappen op ESXI, ben uitgekeken op hyper-v en gebruik het meer als hobby/leer machine dan dat de data mij belangrijk is.

Het liefst behoud ik mijn data, mocht het misgaan is het niet heel erg. Kan ook nog even een backup maken van een gedeelte.
Pagina: 1