• BDragonX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Beste Tweakers,

Sinds gisteren start mijn PC helemaal niet meer op. Na het indrukken van de powerknop gebeurd er helemaal niets. De PC open gehaald om te kijken wat hier te zien is. Bij het inschakelen van de spanning ( op de voeding) zie ik enkel een aantal lampjes op mijn moederbord knipperen. Ter verduidelijking zie onderstaande video:

View My Video

Dit probleem lijkt niet in de handleiding van het moederbord beschreven te staan. Reeds geprobeerd alle componenten los te koppelen ook dit heeft geen effect. Als laatst heb ik via de USB supercharger functie een powerpack/externe batterij voor een mobiele telefoon opgeladen. De PC stond op dat moment uit.

De PC is als volgt opgebouwd:

Moederbord: MSI Z77A-GD65
CPU: Intel Core I5 3570
RAM: Corsair Vengeance CML16GX3M4X1600C8
GFX: Gigabyte GeForce GTX 670 Op 980MHz Met 2GB GDDR5
SSD: Samsung 830 Series 256GB
HDD: Samsung Spinpoint 1000GB

Alle hulp/tips zijn van harte welkom,

Alvast bedankt,

Melvin

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:37
Met alle componenten afgekoppeld hou je als verdacht over:
moederbord
CPU
RAM
videokaart (of heeft het moederbord on-board GFX?)
voeding
kast

... en dan moet je dus uitsluiten welke wel of niet defect is. Kast kan je uitsluiten door alles buiten de kast op een stuk karton op te bouwen en te testen. Voor de rest is het een kwestie van componenten (tijdelijk) vervangen waarbij ik zou beginnen met een andere voeding uit te proberen.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-02 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Ik heb een soortgelijk probleem, na de stroom er 10 minuten af te halen doet hij het weer. (gebeurd ook wel is als de pc koud is).

stroom eruit, aan/uitknop indrukke, stroom erin werkt niet. Hij moet er echt een tijd uit zijn bij mij. Vaag ding..

[ Voor 31% gewijzigd door garriej op 13-06-2014 12:43 ]

• BDragonX
garriej schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:42:
Ik heb een soortgelijk probleem, na de stroom er 10 minuten af te halen doet hij het weer. (gebeurd ook wel is als de pc koud is).

stroom eruit, aan/uitknop indrukke, stroom erin werkt niet. Hij moet er echt een tijd uit zijn bij mij. Vaag ding..
Heeft voor mij helaas niet gewerkt!

Verwijderd

Heb je een geaarde stekker? Ik heb wat rare problemen voorbij zien komen die oplosten toen de stekker in een geaard stopcontact gestoken werd.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

De PC is als volgt opgebouwd:

Moederbord: MSI Z77A-GD65
CPU: Intel Core I5 3570
RAM: Corsair Vengeance CML16GX3M4X1600C8
GFX: Gigabyte GeForce GTX 670 Op 980MHz Met 2GB GDDR5
SSD: Samsung 830 Series 256GB
HDD: Samsung Spinpoint 1000GB
Van alle specs vergeet je nou nét de voeding ;)
Zet die er ook even bij, merk + wattage + leeftijd.

Heb eerlijk gezegd het vermoeden dat het de voeding is.

Disclaimer, heb het filmpje niet bekeken, kan niet vanaf deze locatie....

• BDragonX
Pc is aangesloten op een geaard stopcontact. Haha ja het was misschien handig geweest om ook de voeding mee te nemen in de specs. Het is een Tacens Supero 700. Leeftijd van het beestje durf ik zo niet te zeggen. De voeding komt nog uit mijn vorige build dus is zeker al een aantal jaar oud.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:37

Ultrapc

Anyone steak?

Hmm, die is al wat ouder en naar mijn weten niet van geweldige kwaliteit. Tenminste, de laatste keer dat ik hem zag was toen er iemand dacht dat zijn voeding veranderd was in een rookmachine. Maar dat terzijde: kan je van iemand een voeding lenen om mee te testen? Ook ik verwacht dat het de voeding is namelijk.

Allround.

• BDragonX
Voeding uit een oude PC gehaald. Deze heeft onvoldoende aansluitingen om het moederbord volledig van stroom te voorzien maar zover mogelijk toch aangesloten. Bij het aanzetten van de voeding branden de lampjes op het moederbord nu helder. Er is onvoldoende spanning om de pc aan te kunnen zetten maar het lijkt dus aan de voeding te liggen. Ga morgen eens kijken voor een nieuwe voeding. Zodra deze is aangesloten zal ik een update posten.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

BDragonX schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:10:
Pc is aangesloten op een geaard stopcontact. Haha ja het was misschien handig geweest om ook de voeding mee te nemen in de specs. Het is een Tacens Supero 700. Leeftijd van het beestje durf ik zo niet te zeggen. De voeding komt nog uit mijn vorige build dus is zeker al een aantal jaar oud.
Niet een al te bekend merk, maar als ik even opzoek blijkt het ook een beetje een budget merk te zijn.
Eén geluk, de Supero serie is wel gemaakt door FPS, en dat is toch een van de betere niet-a-merken voedingen. FPS kan wel de aangegeven wattage leveren, maar heeft verder niet zoveel headroom, dus naarmate de voeding slijt zal deze sneller problemen geven dan een a-merk (die kunnen vaak 100W of meer dan hun aangegeven wattage leveren, terwijl slechte b-merk of c-merk voedingen niet eens de wattage halen die op de sticker staat).

Gezien de voeding dus uit een oudere build komt denk ik dus ook dat de voeding te oud is en versleten.

• BDragonX
Nieuwe voeding aangesloten en de PC werkt weer volledig! Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1