[Windows 8.1] Probleem laden webpagina's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:00
Sinds de update naar Windows 8.1 (op mijn Lenovo y500) heb ik problemen met het laden van webpagina's. Hierbij worden de pagina's onvolledig geladen, of helemaal niet, na een aantal keer refreshen laadt hij de pagina wel. Meestal werk ik met Chrome, maar heb nu ook Firefox geinstalleerd, beide geven hetzelfde probleem.
Eigenlijk is dit topic mijn laatste redmiddel, want denk erover Wi 8 te herinstalleren, daarmee had ik geen problemen.

Wat valt me op?
- Verschillende websites vragen regelmatig om het accepteren van cookies, dit terwijl ik het al eerder heb geaccepteerd.

Wat heb ik gedaan? (heb helaas geen links meer van 'antwoorden' die ik heb gevonden
- Flink gegoogled waarbij het probleem zich bij veel gebruikers vooral net na de release van wi8.1 leek voor te doen en dan werden pagina's helemaal niet geladen, dit is bij mij niet het geval
- DNS instellingen gewijzigd
- iets met dnsflush via (klinkt vaag, maar jullie begrijpen vast wta ik bedoel)

Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag maar staat je datum en tijd nog juist heb al ondervonden dat soms ook voor problemen kan zorgen qua laden van internet pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het veel gaat uitmaken op een modern systeem. Maar ik heb dit jaren geleden ook voorgehad op het toenmalige nieuwe Win XP.

Toen was de oorzaak tijdelijke internet bestanden.
Probeer deze eens weg te halen met ccleaner (free versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik zou zeker inderdaad de datum/tijd controleren van je systeem.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
Datum/tijd instellingen zijn in orde.
CCleaner tijdelijke internetbestanden laten verwijderen

Helaas geen resultaat

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2076tdj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Gebruik je dns servers van je provider? Mss eens google dns gebruiken (of opendns)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Terug naar 8 is geen optie, dan kun je namelijk je OS niet meer updaten. 8.1 is verplicht voor windows update.
Doe eens wat nslookup's om te testen of je dns probleem hebt of een browser probleem.
Update ook je NIC drivers eens.
Je kunt ook nog je tcp/ip stack repairen.

[ Voor 43% gewijzigd door KillerAce_NL op 13-06-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Een raar idee maar scan eens op malware..... Je weet maar nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
Vooralsnog lijkt de opendns de oplossing te zijn. Drivers nogmaals geupdate, maar dat hielp eigenlijk niet.

Nu maar hopen dat het zo blijft. Mocht ik niets meer laten horen dan is het probleem opgelost en ben ik erg blij;)

Ik kwam overigens ook nog tegen dat 'Stuurporgramma voor Microsoft LDDP-protocol niet was aangevinkt bij de wifi eigenschappen, zou dit het probleem ook geweest kunnen zijn, heb het nu namelijk aangevinkt.

Wat ik me nog wel afvraag, wat heb ik nu precies gedaan nu de dns anders is ingesteld en waarom zou dit mogelijk kunnen helpen?

Snelle update:
Probleem bestaat nog steeds:(

[ Voor 26% gewijzigd door brukskeluuk op 18-06-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:26
Wat je mogelijk nog kan proberen is IE11 naar zijn defaults resetten. Extra, Internetopties, tab Geavanceerd.

Na de update naar 8.1 Update 1 had ik hier ook wat problemen met het laden van websites. Verschil met jouw probleem was dat het met Firefox wel werkte.
Echter is niet geschoten altijd mis.

W8.1 kun je eventueel ook nog "vernieuwen" (zonder verlies van persoonlijke bestanden) en of resetten (naar fabrieksinstellingen).
Charms-menu, Instellingen, PC-Instellingen wijzigen, Bijwerken en herstellen, Systeemherstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaopadkai
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10-2017
Reset je Winsock
Het kan zijn dat gedurende de upgrade naar Windows 8.1 je Winsock corrupt is geraakt.
Winsock is samengevat een stukje software wat zorgt voor de communicatie tussen je OS en TCP/IP.

Voer het volgende uit op de commandline:
netsh winsock reset

Doe een reboot en laat me weten of dit werkt ;)

DNS Flush?
Ik zal je even kort uitleggen wat een DNS flush is. Dit doe je in ieder geval met het volgende commando:

ipconfig /flushdns

Normaal gesproken resolve je een URL (domeinnaam) via een externe DNS-server.

Echter... om het allemaal nog sneller te laten verlopen cached je computer de DNS-adressen welke al een keer zijn gebruikt; je hoeft dus niet iedere keer de DNS-server te raadplegen als je een IP-adres nodig hebt van een URL, welke je al eerder hebt gebruikt.

Een DNS flush is dus gewoon het verwijderen van deze cache.

Als je computer een adres wil resolven volgt het grofweg deze volgorde:
Kijkt in de DNS-cache, staat het hier niet in dan kijkt deze in de Hostfile.
Is het IP-adres dan nog niet bekend dan wordt het request geforward naar een DNS-server.

Of het kan zijn dat je gateway als DNS staat opgegeven; je gateway forward het verzoek dan weer naar zijn geconfigureerde DNS om de naam te resolven.

OSCE | OSCP | CISSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
Bedankt allemaal voor de hulp. Inmiddels is het probleem opgelost. Ik begrijp echter niet hoe het is opgelost, na mijn vakantie geen problemen meer gehad.

Heb daarvoor nog wel bovenstaande stappen uitgevoerd, dus wellicht dat het de oplossing was, maar kan dat niet met zekerheid zeggen!

Los daarvan ben ik blij dat het is opgelost!
Pagina: 1