Ik ben bezig met een redesign van een MySQL database. Onderdeel daarvan wordt een tabel met artikelen. Een aantal grote stukken daarvan heb ik al naar een aparte tabel geduwd (bijv omschrijvingen, foto's/videos, etc). In de "basis" tabel heb ik nu nog 6 varchar kolommen over en verder zijn het INT/MEDIUMINT/TINYINT en DATETIME kolommen. Toch zijn het nog 26 kolommen welke ik niet continu nodig heb in alle processen.
Ik zit me dus af te vragen of het zinvol is om de tabel nog verder op te splitsen, maar dat betekent ook wel dat ik in 9 van de 10 processen weer een extra join ga hebben om de relevante informatie voor dat proces op te vragen of weg te schrijven.
Is er ergens iets geschreven over waar het optimum ligt v.w.b. opsplitsen cq. bij elkaar houden van tabellen?
Ik zit me dus af te vragen of het zinvol is om de tabel nog verder op te splitsen, maar dat betekent ook wel dat ik in 9 van de 10 processen weer een extra join ga hebben om de relevante informatie voor dat proces op te vragen of weg te schrijven.
Is er ergens iets geschreven over waar het optimum ligt v.w.b. opsplitsen cq. bij elkaar houden van tabellen?
Tjolk is lekker. overal en altijd.