Toon posts:

Nvidea Nforce chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iemand een ideetje wanneer die in de winkels ligt ik ben namelijk heel benieuwd
wat ie moet kosten en wat de performance is

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:05
* Geert sluit zich daarbij aan en is ook heel nieuwschierig naar deze chipset...

This message was sent from a galaxy far, far away.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is nVidia...

Ook erg benieuwd. Als je de nieuwsposts op t.net gevolgd zou hebben, zou je gezien hebben dat het eind Augustus in de verkoop zou moeten, op mobo's van een beperkt aantal release partners (niet erg: ABIT, ASUS, MSI enzo zitten erbij).

Wat prijs betreft nog geen duidelijkheid- zou meer worden dan de KM133, vergelijkbaar met de KM266- gokje: aanvankelijk even duur als de AMD760, later stabiliserend tussen de 300,- en 450,- al naar gelang uitvoering en merk.

Oslik blyat! Oslik!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 09:01

EaS

..wat de performance is...
Nou de eerste benches laten al een fantastisch resultaat zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.penstarsys.com/previews/nvidia/nforce/graph.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.penstarsys.com/previews/nvidia/nforce/grp2.jpg

Enneh planken van:
NVIDIA is starting production with 5 initial partners, they include: Abit, Asus, Gigabyte, MSI, and Mitac

En van tweakers hier zelf:
"Eerder gingen al geruchten dat nForce tegelijk met de Palomino uitgebracht zou worden en bovendien zijn de twee bedrijven vriendjes geworden"

Palomino wordt verwacht in augustus, dus zullen nForce planken dan ook wel uitkomen.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

IK kijk ook erg uit naar deze, Augustus wordt als releasedatum genoemd.

Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/newsimages/a7n266_big.jpg

of deze van Abit :9

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/archives/jun2001/abitcrush.jpg

Niet op voorraad.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 10 juni 2001 22:54 schreef EaS het volgende:

[..]

Nou de eerste benches laten al een fantastisch resultaat zien:
En van tweakers hier zelf:

"Eerder gingen al geruchten dat nForce tegelijk met de Palomino uitgebracht zou worden en bovendien zijn de twee bedrijven vriendjes geworden"

Palomino wordt verwacht in augustus, dus zullen nForce planken dan ook wel uitkomen.
Leuke benches, maar die cijfers zijn van nVidia zelf. Bovendien zijn de tweede reeks van P4 m. i850 vs. Tb m. nForce- ik had daar graag AMD760 of SiS735 stats naast zien staan.

Maar goed, als ze de verwachtingen waar kunnen maken, en er geen al te flagrante southbridge driver/compatibility issues zijn, is dit de product van het jaar!

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03
Ik kan er absoluut niet voor warmlopen, een chipset met geïntegreerde vga, ook niet als gpu, cpu en wat dies meer zij 4,2GB/s ter beschikking staat. Vreemd vind ik overigens dat het een 128bit 'Twinbank' geheugen interface heeft en er toch slechts drie DIMM's kunnen worden geplaatst, maak er dan 2*2 van.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Die GF2mx wordt natuurlijk gelijk uigezet voor de GF3:), het gaat mij om de bandbreedte/datacapaciteit, eindelijk voor het eerst sinds jaren zit er weer leven in de brouwerij, na jaren ingeslapen te zijn.

Want de ontwikkelingen op het geheugen waren nou niet echt spectaculair te noemen ;(

Dit kan het produkt van het jaar wel eens worden.

Het wachten is natuurlijk nog op "neutrale" benchmarks en de impact op games, daar zal dit bord op gericht zijn en ik kan nu al bijna verzekeren dat het spectaculaire performance gains zal opleveren in bv. UT.

Niet op voorraad.

• Wirf
  • Laatst online: 10:46
Op maandag 11 juni 2001 10:02 schreef abbadon het volgende:
Ik kan er absoluut niet voor warmlopen, een chipset met geïntegreerde vga, ook niet als gpu, cpu en wat dies meer zij 4,2GB/s ter beschikking staat. Vreemd vind ik overigens dat het een 128bit 'Twinbank' geheugen interface heeft en er toch slechts drie DIMM's kunnen worden geplaatst, maak er dan 2*2 van.
- Je hoeft de interne VGA niet te gebruiken
- er kunnen ook wel 4 dimm-bankjes op, dat is gewoon een keuze die de mobo-bakkers hebben gemaakt.

Lijkt mij persoonlijk een top-chipset: supersnel, goeie onboard vga, netwerk en super audio.

echt een bargain: pak zo'n plankje, douw er een CPU bij, twee reepjes DDR en een kastje eromheen, en je hebt alweer een complete computer :)

(misschien dat je nog wat extra's wilt zoals een HD en cdrom.... maar dat zijn details)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Abbadon
Op maandag 11 juni 2001 15:52 schreef Wirf het volgende:

[..]

- Je hoeft de interne VGA niet te gebruiken
- er kunnen ook wel 4 dimm-bankjes op, dat is gewoon een keuze die de mobo-bakkers hebben gemaakt.
Idd, die hoef je niet te gebruiken, maar je betaald er wél voor.
Wat betreft de DIMM sockets, de nForce IGP (zeg maar de 'north-bridge') telt twee memory controllers waarvan MC1 slechts één DIMM (0) ondersteund en MC2 maximaal twee DIMM's (1+2). Dat is de beperking v.d. chipset en daar kan geen moederbord maker wat aan veranderen.
Desalniettemin is het een mooi opstapje naar een uitgebreidere 128bit support. Deze crossbar memory controller techniek zou wellicht iets zijn voor dual Athlon set up's; bandbreedte te over :)

• Wirf
Op maandag 11 juni 2001 16:03 schreef abbadon het volgende:

[..]

Idd, die hoef je niet te gebruiken, maar je betaald er wél voor.
Ach, die paar piek.. maakt niet veel uit hoor.

als ze nu nog een versie zonder vga moeten gaan maken, kost dat ook geld.

En ik ben ook erg overtuigd dat de nForce wel 4 bankjes aankan, maar je mag me natuurlijk altijd overtuigen met een link :)

• Abbadon
Op maandag 11 juni 2001 16:10 schreef Wirf het volgende:

En ik ben ook erg overtuigd dat de nForce wel 4 bankjes aankan, maar je mag me natuurlijk altijd overtuigen met een link :)
There you go :)

http://www.nvidia.com/docs/IO/12/ATT/nForce_TwinBank_Memory_Architecture_Tech_Brief.pdf

Verwijderd

Brengen ze geen versie zonder al die onboard zooi uit?? :? De chipset opzich lijkt mij wel interessant, ik heb alleen geen zin om te betalen voor een GF II MX die ik toch niet gebruik.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

[quote]Op maandag 11 juni 2001 16:10 schreef Wirf het volgende:

[..]

Ach, die paar piek.. maakt niet veel uit hoor.

als ze nu nog een versie zonder vga moeten gaan maken, kost dat ook geld.

Je betaalt idd denk ik erg weinig extra voor die geintergreerde Gf2Mx hoor, geheugen en pcb, zit al op het bord, assemblage is goedkoper, als je er 25 gulden voor betaalt, is het veel denk ik, daar weegt in mijn ogen de performance winst makkelijk tegenop, nogmaals als het allemaal zo rooskleurig is als het lijkt.

Niet op voorraad.

• Wirf
Op maandag 11 juni 2001 16:14 schreef abbadon het volgende:

[..]

There you go :)

http://www.nvidia.com/docs/IO/12/ATT/nForce_TwinBank_Memory_Architecture_Tech_Brief.pdf
ghe, hij heeft nog gelijk ook nog :)

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 23:09
Sorry voor de schop omhoog..
Maar is er al meer bekend? Wil eigenlijk binnen zo'n 2 maanden een nieuwe PC gaan samenstellen, maar als ik hoor dat augustus de datum van release gaat worden.. Wordt krap aan :?
Heeft het zin om te wachten? En dan zou ik een van de eersten mobo's krijgen vol bugs (wellicht), risico waard?
Thenx for the info.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
uhhmm volgens mij kwam die tegen di tijd ja, maar is dat ook voor europa geldend..en niet eerst de jappen of amerikaanen.....

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik zeg: Eerst even afwachten wat de tests uitwijzen en de kinderziektes een beetje verdreven zijn. :)
Niet te snel op z'n nieuwe chipset inspringen.

Verwijderd

Jammer dat er geen RAID op zit.

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 23:09
Op vrijdag 22 juni 2001 14:23 schreef FireTiger het volgende:
Jammer dat er geen RAID op zit.
Sorry hoor.. maar dat vind ik geen argument. Een PCI-kaartje kost de wereld ook niet meer.
Dat er vanalles (on-board video) inzit is trouwens voor mij niet de hoofdzaak voor mijn interesse (behalve de APU). Als ik kijk naar de eerste benchmarks, zit er qua snelheid een behoorlijk potentieel in de chipset. Dan nog de combinatie met het alsmaar goedkopere DDR (128MB voor fl 78.00) krijg je toch een beest van een machine.
Ik hoop dat augustus een pessimistische release datum is/was.. ;)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 22:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik ben geinterseert hoe die presteerd met 'n externe AGP kaart 'n GF3 want die 2x 64bit DDR is meer voor die onbord GPU.

De Chipset heeft veel performanc trucjes en de onderdelen zijn via 'n snelle bus verbonden dus ben benieuwed naar de reallife performance.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1