macbook icm windows NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 12:37

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
iik heb thuis een NAS staan welke ik momenteel gebruik voor storage,

heb ipad en laptop

nu ga ik een macbook pro kopen. kan ik dan gewoon met explorer ook die nas benderen of zoiets? Ik heb er namelijk geen verstand van macs.

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:45
Ja, dat zou normaail moeten kunnen. Misschien moet AFP of Apple Share aanzetten op de NAS.

Apple gebruikt geen explorer, maar finder. Maar daar lukt het ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sschalkwijk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:22
Normaal gesproken met dat geen probleem zijn. De "Finder" in OSX kan eigenlijk alles wat explorer op Windows kan voor zover ik weet.

Enige waar je even naar moet kijken is hoe de harde schijven zijn geformatteerd op de NAS. OSX kan namelijk NTFS geformatteerde harde schijven wel uitlezen, maar er naartoe schrijven kan niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 12:37

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
ok dank jullie! Het gaat vooral om flims etc afspelen erop dus dat moet geen probleem zijn.

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
sschalkwijk schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:32:
[..]
Enige waar je even naar moet kijken is hoe de harde schijven zijn geformatteerd op de NAS. OSX kan namelijk NTFS geformatteerde harde schijven wel uitlezen, maar er naartoe schrijven kan niet standaard.
Dat maakt niet uit toch? Via SMB / AFP / NFS e.d. is het bestandssysteem niet van toepassing lijkt mij.

Hier overigens een MacBook i.c.m. Synology NAS en dat gaat prima. Met wat truukjes kun je je Time Machine backup ook weg laten schrijven naar de NAS. Heb je ook geen Time Capsule meer nodig :p

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 13-06-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier ook een synology icm een Macbook Air. Werkt uitstekend. Alleen duurt het connecten via Finder soms een beetje lang.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:19
BillSpaarbank schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:39:
Hier ook een synology icm een Macbook Air. Werkt uitstekend. Alleen duurt het connecten via Finder soms een beetje lang.
is dat niet omdat je harde schijven dan in Sleep/hibernation staan en eerst moeten op spinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zou kunnen, ik moet me er eerlijk gezegd nog in verdiepen. :) Ik zal eens kijken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-96
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-10 11:27
Het kan ook zijn dat de NAS al een Windows Share via het netwerk deelt, die kun je benaderen via Finder -> Ga -> Verbind met server
Pagina: 1