Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo,

Ik heb in mijn woonkamer een Asus s1-at5nm10e die ik als mediaplayer gebruik. Nu heb ik daar 2 externe 3,5inch harde schijven aan gekoppeld, maar die beginnen vol te raken. Het is 1 van 1 TB en 1 van 2TB. Nu is mijn wens om die harde schijven in de slaapkamer aan mijn modem (via een router of iets dergelijks) te koppelen zodat ze in de woonkamer uit het zicht zijn. Probleem zou dan kunnen zijn dat mijn WIFI niet snel genoeg is, maar met een redelijke router zou dat toch verholpen moeten zijn?

Nu zat ik wat rond te sneupen en zag ik wat voorbijkomen over een NAS, maar die zijn aardig aan de prijs. Dus wat zou dan een oplossing kunnen zijn? Een router icm nog een externe HD? Alvast bedankt!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
3TB nasjes heb je vanaf 130 euro, 4TB zijn er vanaf 170 euro en 8TB vanaf 200.
https://tweakers.net/cate...RuAAdDM3MQKIN_cACpQW1sLAA

dat is niet veel duurder dan een losse externe schijf.

je kunt het ook meteen goed doen zodat je de komende jaren vooruit kan.
een 4 bay nas in raid 5 met minimaal 16TB opslag. ja het kost je 600+ maar hoef je voorlopig ook niet weer.

ik zou wel voor een losse nas gaan, dan heb je vaak een betere performance omdat de USB poortjes op routers meestal langzaam zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een NAS is de beste oplossing, maar die kunnen prijzig worden inderdaad.
Wat is je budget?

Een andere oplossing is een 1 4TB disk kopen, en die er extern aanknopen.

• lolkejan
Budget is 100, 150 max eigenlijk, maar zie nu bij neckermann deze staan:
http://nl.neckermann.com/...color-zwart#?fh_location=

Is die goed? Of zijn er betere voor die prijs te koop? Pricewatch neemt geen aanbiedingen mee toch?

Edit: zag al usb poorten bij de specificaties staan.

[ Voor 177% gewijzigd door lolkejan op 13-06-2014 09:37 ]

• dezejongeman
dan zou ik voor deze gaan als ik jou was. pricewatch: Seagate Central 4TB
10tje boven je budget, maar voor dat 10tje krijg je een terabyte extra

• lolkejan
Maar dan zit ik met die 2 externe hd's die ik heb, die seagate heeft maar 1 usb aansluiting.

• dezejongeman
dezejongeman schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:39:
dan zou ik voor deze gaan als ik jou was. pricewatch: Seagate Central 4TB
10tje boven je budget, maar voor dat 10tje krijg je een terabyte extra
ah ok, je wilt dus beide externe schijven aan je netwerk hangen. maar wil je ook extra opslag ruimte?
daar zijn eigenlijk in dat budget geen mooie oplossingen voor. wat je kunt doen is 1 van de 2 externe schijven aan een pc hangen en deze in je netwerk delen. de andere kun je dan aan het voorgestelde apparaat hangen.

of je komt op zoiets uit zonder schijf pricewatch: Synology DiskStation DS214se
dan kun je er later altijd nog schijven in plaatsen.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
In plaats van een NAS kan je natuurlijk ook een oude(re) computer inzetten, daar kan je dan ook meer dan 2 USB schijven op aansluiten.

• lolkejan
Ik heb een Netgear Readynas 10400 gekocht, maar krijg de melding "ERR: Could not mount Root RAID device" . Alleen als ik dan via de reset knop het boot menu ervoor doe kan ik alleen Normal modus kiezen, geen factory default. Whats wrong?
Pagina: 1