Goedendag Tweakers.
Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuw systeem waar ik op werk en ook game. Ik doe veel 3D teken werk in programma's zoals Maya, 3DsMax en Zbrush. Ook wil ik af en toe wel eens een particle simulatie doen.
Mijn huidige PC veranderd in een vliegtuig als ik render of een grafisch zware game speel. (voornamelijk de CPU cooler) Dus ik zou graag willen dat mijn nieuwe syteem wat stiller zou zijn.
DAA vragen:
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuw systeem waar ik op werk en ook game. Ik doe veel 3D teken werk in programma's zoals Maya, 3DsMax en Zbrush. Ook wil ik af en toe wel eens een particle simulatie doen.
-Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik heb een budget van max 2000,- incl btw, incl assamblage.
-Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor, toetsenbord en sound.
-Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart (CUDA) en goed snel geheugen.
-Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
k heb altijd een voorkeur voor een intel cpu gehad.
-Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst zo laag mogelijk geluidsniveau, maar geen waterkoeling.
-Ga je overklokken?
Nee
Zelf heb ik de volgende configuratie samen gesteld en wou graag jullie advies over de onderdelen en of er misschien een betere keuze is.
Alvast bedankt.
Mijn huidige PC veranderd in een vliegtuig als ik render of een grafisch zware game speel. (voornamelijk de CPU cooler) Dus ik zou graag willen dat mijn nieuwe syteem wat stiller zou zijn.
DAA vragen:
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik heb een budget van max 2000,- incl btw, incl assamblage.
-Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor, toetsenbord en sound.
-Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart (CUDA) en goed snel geheugen.
-Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
k heb altijd een voorkeur voor een intel cpu gehad.
-Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst zo laag mogelijk geluidsniveau, maar geen waterkoeling.
-Ga je overklokken?
Nee
Zelf heb ik de volgende configuratie samen gesteld en wou graag jullie advies over de onderdelen en of er misschien een betere keuze is.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 299,90 | € 299,90 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 112,68 | € 112,68 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Gaming 4GB | € 349,95 | € 349,95 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 103,51 | € 103,51 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 81,65 | € 81,65 |
| 1 | Microsoft Windows 8 Pro NL OEM 32/64 bit | € 128,80 | € 128,80 |
| 1 | Zalman CNPS9900 MAX (Blue led) | € 45,05 | € 45,05 |
| 1 | Cooler Master VS V650S | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 500GB | € 205,58 | € 205,58 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.403,07 | |
Alvast bedankt.
[ Voor 74% gewijzigd door AndreFerwerda op 13-06-2014 10:34 . Reden: aangepast zodat de tweakers mij nog beter kunnen helpen. ]