Twijfel over aankoop oudere/nieuwere generatie videokaart

Pagina: 1
Acties:

• emi
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02 17:14
Beste Tweakers,

Heb sinds een twee weken een nieuw systeem, waar door twijfel, talloze benchmarks en "door de bomen het bos niet meer zien" een fatsoenlijke GPU nog ontbreekt.. Na twee weken browsen en vergelijken loopt het een beetje spaak. :/

Wat ik nu heb :

Processor : Intel i7 4770k
Moederbord : Gigabyte Z87X-UD4H iZ87
Geheugen : G.Skill F3-2400C10D-16GTX
Voeding : Corsair RM 650
SSD : Hyper X 3k 240GB

Tijdelijke videokaart : HD5770

Waar ik al een tijdje naar kijk en over twijfel :

GTX 760 Gaming http://tweakers.net/price...force-gtx-760-gaming.html
HD 7970 DD http://tweakers.net/price...0-double-dissipation.html
270X Toxic http://tweakers.net/price...gb-gddr5-toxic-boost.html

Mijn eisen zijn, fatsoenlijke fps op 1920x1080 resolutie op minstens Very high, denk aan Crysis 3, Thief, Enemy Front,Metro Last Light etc..
Liefste ook mogelijkheid om tegelijkertijd te streamen op Twitchtv.

Wat vraagjes :
Over de 7970 kan ik weinig vinden, is de gelinkte gpu een Ghz uitvoering of toch niet?
En is de 7970 bijna gelijk aan de 280x?
De 760 lees ik dan weer veel reviews over waar het een solide en snelle kaart is , maar langzamer dan een 7970?

Het liefste blijf ik rond de 200 euro, maar als 50-70 euro meer een grote meerwaarde is, kan dat ook nog wel.Mocht er een betere keuze zijn dan waar ik over denk, dan zie ik dat graag.
Een echte merk voorkeur heb ik niet op dit moment, dus dat speelt totaal geen rol.

Graag zou ik wat advies krijgen zodat ik binnenkort de knoop kan doorhakken, het is jammer dat mijn ferrari systeem met tractorbanden als gpu rondrijdt op het moment.. :'(

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:20
Voor 250e heb je wel een R9 290 uit V&A. Daar kun je alles wel even mee spelen. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:41
Dat wilde ik ook net adviseren. En anders dit pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Gaming

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:03

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

De 7970 is van de vorige serie, en is tegenwoordig rebranded (zelfde chip, ander stickertje) als 280X. Die is van de genoemde 3 dan ook degene met de meeste power aan boord. Let op dat de 7970 dus officieel end of life is, en als je er 1 tweedehands haalt (150 euro) dat er wel eens (lite)coins mee gemined kunnen zijn. Als ze goed behandeld zijn is dat geen groot probleem, maar hij is dan dus wel intensief gebruikt.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• emi
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02 17:14
Heb wat tijd gestoken in de V&A , en er zijn wat opties uitgekomen..
Is het uberhaupt na te gaan of er coins met een kaart gemined zijn, of is dat enkel vertrouwen?

Op dit moment is er vrij dichtbij een pricewatch: MSI R7970 Lightning Boost Edition te koop , waar niet mee gemined is..

Raden jullie dit aan of zou ik gewoon voor de nieuwere generatie gaan ?

Verwijderd

emi schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 02:13:
Is het uberhaupt na te gaan of er coins met een kaart gemined zijn, of is dat enkel vertrouwen?
Dat is nauwelijks na te gaan. Als er bizar veel stof in zit is dat natuurlijk een indicatie en je kunt even nazoeken of er nog bepaalde trucs of firmware gebruikt wordt bij bepaalde kaarten. Als je die aantreft kan het foute boel zijn. Over het algemeen zal het echter niet te zien zijn.
Raden jullie dit aan of zou ik gewoon voor de nieuwere generatie gaan ?
Ik heb in het verleden goede ervaringen gehad met tweedehands (maar erg nette) kaarten, maar dat is natuurlijk niet gegarandeerd. Ik zou vooral aanraden het risico in de prijs te verrekenen - als je maar een klein beetje korting krijgt ten opzichte van een nieuwe kaart loont het eigenlijk niet.

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-02 13:54
Met een budget van 200,- kan je denk ik beter een R9 280 kopen. Voor iets meer dan 190 euro heb je al een nieuwe R9 280 royalKing van Club3D. Betreft hier ook de mooie variant met GPU backplate.
Deze heb ik zelf ook en draait super.

pricewatch: Club3D Radeon R9 280 royalKing

Bij Azerty krijg je trouwens bij deze kaart de Never Settle Forever voucher met welke je 3 games kan uitkiezen.
OA Sniper 3, Thief 2014....

http://azerty.nl/34-6050/...nsf_murdered_q2-2014.html

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Pagina: 1