Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop kopen of oude behouden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb al 4 jaar mijn Dell Alienware laptop. Deze heb ik al 4 jaar en heb ik gebruikt voor mijn studie game development. Aangezien ik nu HBO software engineering ga doen zit ik te twijfelen om een nieuwe laptop te kopen. Deze doet het nog veruit prima maar weet niet hoelang deze het nog prima zal doen. Ik zat te denken om alleen mijn HDD in te ruilen voor een SSD.

De basic specs van de laptop:

Intel core i5 1e generatie
Nvidia GTX 240m
HDD 500gb
W7 pro.

Graag hoor ik jullie mening. Bedankt! :)

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Een SSD in je laptop plaatsen is altijd een slimme zet, je laptop zal een stuk sneller aanvoelen.

Wat ik zal doen:
Zet er nu een SSD in, en wanneer hij niet snel genoeg meer is, koop je een nieuwe.

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:38
Reden om je laptop wel te vervangen ipv een ssd installeren die ik kan bedenken:
-Full hd scherm (als die er niet al in zit natuurlijk) is erg fijn met software ontwikkeling
-Een nieuwe laptop die voldoende is voor de studie is ontgetwijfelt lichter zijn dan zo'n alienware.

Verwijderd

Topicstarter
Een SSD lijkt mij een goede oplossing ja. De reisduur van mijn nieuwe college is 20 min waarvan 15 min in de metro. Dus qua gewicht maakt het niet uit afgelopen 4 jaar heb ik ook met dat ding rond gelopen. En mijn Alienware heeft een full HD scherm. :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 21:29

Cyphax

Moderator LNX
Begin inderdaad met de SSD. Goede kans dat je dan besluit dat ie weer een paar jaar mee kan. Als je toch besluit een nieuwe te kopen, neem dan de SSD gewoon mee. Zo'n SSD is echt een upgrade waarvan je nooit meer terug wilt. :)

Saved by the buoyancy of citrus