Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601777

Topicstarter
Beste allemaal,

Na lang onderzoek naar een nieuwe laptop ben uitgekomen op deze twee:

pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a1275Makk

pricewatch: Asus N750JK-T4068H

De Acer heeft meer werkgeheugen, maar daarentegen een mindere processor (correct me if I am wrong!?). Ook kost de Acer beduidend wat meer (zo'n 125 meer) en daarbij heeft het toetsenbord geen verlichting en vind ik het design van de Asus wel mooier.
Echter staat de Acer in de boeken als een betere gamelaptop, maar deze is daarnaast wel weer een stukje ouder.

Ik vind een afweging maken vrij moeilijk, dus vraag ik jullie om hulp! Welke laptop zouden jullie kiezen? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 01:05
De Asus, de Core i7 4700HQ is een goede processor, de videokaart heeft een nieuwere architectuur en dus ook sneller.
Ik zou voor de Asus gaan en de 125 euro die je zal sparen uitgeven aan een setje 8Gb modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vertel eens wat je er mee gaat doen. Specs zeggen eigenlijk niets zonder te vertellen wat er mee gedaan gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ik vermoed om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601777

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:50:
Vertel eens wat je er mee gaat doen. Specs zeggen eigenlijk niets zonder te vertellen wat er mee gedaan gaat worden.
Voornamelijk gewoon voor standaard thuisgebruik, zoals internetten, muziek, skype, schoolwerk e.d.
Maar inderdaad ook wil ik er wel een beetje op kunnen gamen. Hoeft niet op ultra ofzo, maar een game als FIFA 15 straks wil ik gewoon zonder problemen kunnen spelen. Dus niet dat de laptop straks op volle toeren draait en dus veel lawaai maakt en erg warm wordt.

In ieder geval, bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ik denk dat je dan beter uit bent met een desktop, want laptops zijn in het algemeen niet gemaakt om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 18:45

auto660

1991 240 GL Brick

Speakerfreak95 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:51:
Ik denk dat je dan beter uit bent met een desktop, want laptops zijn in het algemeen niet gemaakt om te gamen.
O-)
Met mijn acer 5560G kan/kon ik prima gamen, zelfs met overclock. Hij werd niet te heet en maakte ook niet te veel geluid. Ik heb nu een BTO gaming laptop en daar geld weer hetzelfde voor, gamen gaat dus prima op een laptop. Beide laptops zijn erg aan elkaar gewaagd, de videochip is even snel en de processor scheelt ook weinig. Wil je iets meer bouwkwaliteit dan moet je voor de Asus gaan, wil je wat meer hardware hebben dan moet je de Acer kiezen.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Met auto6660 ben ik het wel en niet mee eens, ik ben het eens met het feit dat TS voor de Asus moet gaan, echter heb je voor evenveel geld vaak een betere PC, met als nadeel dat een PC wel weer meer ruimte in beslag neemt.
Ik raad de laptop niet af maar ik denk dat je voor evenveel geld ook een hele leuke PC kan samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-04 16:56
Ik zou ook inderdaad een leuke desktop bouwen. En eventueel een goedkope laptop/netbook voor mail, internet e.d. aanschaffen voor 200-300. Maar die keus is aan jezelf. Mocht je toch persee een laptop willen zou ik sowieso voor de Asus gaan. Betere GFX kaart voor minder geld. Van de overige hardware zal je geen verschil merken ten opzichte van de Acer voor de toepassingen die jij zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djs909
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2021
Speakerfreak95 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:51:
Wat een onzin. Ik heb die ASUS uit de OP en Diablo 3 draait erop als een tierelier met alles op high. Beeldscherm is top en het geluid met die subwoofer erbij is ook riant. Oftewel, een prima game laptop. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 13:00

HackingDutchman

Scientia potestas est

Ff een vraag over de Asus N750JK-T4068H. Weet iemand of deze laptop een extra tweede of zelfs derde slot vrij heeft waarin nog een ssd of hdd geplaatst kan worden?

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

2 plekken in behuizing voor 3.5" hdds of ssds en je kan een hdd bay van de diskdrive maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 13:00

HackingDutchman

Scientia potestas est

Chris Smoove schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:30:
2 plekken in behuizing voor 3.5" hdds of ssds en je kan een hdd bay van de diskdrive maken.
Bedankt, dat moest ik nog ff weten. Dan wordt dit mijn nieuwe studie laptop!

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 22:13

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

2 plekken voor 3.5" ??

weet je dat zeker? Is normaliter toch 2.5" inch in de laptop.

Beam this message up, Scottie!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 18:21
Er is een extra slot vrij om zelf een SSD in te bouwen. Ik zie dat de prijzen van de asus wel omhoog gegaan zijn, paar weken geleden was het nog 920 euro. Ook het aantal shops is flink afgenomen.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Anoniem: 295814

djs909 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:22:
[...]

Wat een onzin. Ik heb die ASUS uit de OP en Diablo 3 draait erop als een tierelier met alles op high. Beeldscherm is top en het geluid met die subwoofer erbij is ook riant. Oftewel, een prima game laptop. 8)
Diablo3 is nu niet echt de standaard voor 'Games' in het algemeen, wel? ;) Ik bedoel, ga er vanuit dat als je GTA ernaast houd, zijn de eisen wat anders.
Pagina: 1