Hallo mensen,
Ik sta op het punt de onderdelen te bestellen voor mijn nieuwe pc. Ik ga de computer vooral gebruiken voor het zwaardere kantoorwerk; Office, meerdere (grote) pdf's, CAT-tool, meerdere browserbladen moeten gelijktijdig geopend kunnen zijn.
Verder wil ik een betrouwbaar, stil systeem. Het ding gaat 12-14 uur per etmaal ingeschakeld zijn.
Op het moment game ik nauwelijks (meer), maar eventueel wil ik later nog een midrange videokaart kunnen toevoegen, voor het geval er weer een game uitkomt die ik leuk vind
Onderdelen van mijn oude pc die ik wil gaan hergebruiken, zijn:
i5 2310 @ 2,9 GHz
8 GB DDR3 RAM, in twee sticks
Optische drive, harddisk(s)
Dit is wat ik nu heb gekozen:
Een aparte fan voor die i5 is misschien niet nodig, maar de stock-cooler is al 4 jaar oud, dus een nieuwe kan geen kwaad, dacht ik.
Ik weet weinig van moederborden, dus ik vroeg me af of deze geschikt is voor wat ik wil. Ook wordt dit mijn eerste zelfbouw-pc, dus ik wil geen onvoorziene problemen krijgen met incompatibele onderdelen en zo.
Ik heb ook gelezen dat je low-profile RAM moet nemen als je een third-party CPU-cooler neemt... Geldt dat ook voor de combinatie die ik heb gekozen?
En is deze voeding geschikt voor mijn doeleinden?
Alle input welkom,
Hartelijk dank!
EDIT: Spelvaut
Ik sta op het punt de onderdelen te bestellen voor mijn nieuwe pc. Ik ga de computer vooral gebruiken voor het zwaardere kantoorwerk; Office, meerdere (grote) pdf's, CAT-tool, meerdere browserbladen moeten gelijktijdig geopend kunnen zijn.
Verder wil ik een betrouwbaar, stil systeem. Het ding gaat 12-14 uur per etmaal ingeschakeld zijn.
Op het moment game ik nauwelijks (meer), maar eventueel wil ik later nog een midrange videokaart kunnen toevoegen, voor het geval er weer een game uitkomt die ik leuk vind
Onderdelen van mijn oude pc die ik wil gaan hergebruiken, zijn:
i5 2310 @ 2,9 GHz
8 GB DDR3 RAM, in twee sticks
Optische drive, harddisk(s)
Dit is wat ik nu heb gekozen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 53,90 | € 53,90 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 82,85 | € 82,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 338,65 | |
Een aparte fan voor die i5 is misschien niet nodig, maar de stock-cooler is al 4 jaar oud, dus een nieuwe kan geen kwaad, dacht ik.
Ik weet weinig van moederborden, dus ik vroeg me af of deze geschikt is voor wat ik wil. Ook wordt dit mijn eerste zelfbouw-pc, dus ik wil geen onvoorziene problemen krijgen met incompatibele onderdelen en zo.
Ik heb ook gelezen dat je low-profile RAM moet nemen als je een third-party CPU-cooler neemt... Geldt dat ook voor de combinatie die ik heb gekozen?
En is deze voeding geschikt voor mijn doeleinden?
Alle input welkom,
Hartelijk dank!
EDIT: Spelvaut