iPad3 schakelen tussen DHCP en Static? (met juiste IP etc.)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:16

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Er is mij gevraagd of ik een manier weet om de draadloze netwerk instellingen snel te wijzigen tussen DHCP en Static (met natuurlijk het IP adres etc ingevuld). Bijvoorbeeld door op een icoontje te klikken, of door middel van een App. Ik weet echter helemaal niets van Apple's en iPad's, dus het antwoord was snel geleverd. Maar ik hoop dat iemand hier kan helpen.

De situatie:

iPad3 krijgt geen werkende Internetverbinding thuis, behalve wanneer de draadloze verbinding volledig statisch wordt ingesteld. Doe je dat niet, dan krijgt de iPad geen IP adres toegewezen. Echter, dezelfde iPad moet ook elders worden gebruikt, en dan moet de verbinding weer op Dynamisch/DHCP staan. En wanneer je thuis komt moet ie weer op statisch gezet worden.

De vraag:

Is er een manier om dit te automatiseren? Dus *klik* DHCP *klik* Statisch *klik* DHCP... etc.
'

[ Voor 8% gewijzigd door lordsnow op 12-06-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kun je niet in je router dit gewoon instellen? Als dit mac aanlogt dan krijgt die dit IP, period?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Per Wi-Fi netwerk kun je instellen of het IP adres via DHCP gaat of statisch is. Dus, zolang de netwerken een andere naam hebben moet dit geen probleem zijn. Als dit eenmaal geconfigureerd is, zou het verbinden automatisch moeten gaan, en zou er geen manuele handeling meer nodig moeten zijn.

Mochten de twee netwerken wel dezelfde naam hebben, dan is het wellicht taak om uit te vinden waarom de iPad geen IP krijgt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Zou je het probleem niet gewoon oplossen? Je hoort gewoon een verbinding te krijgen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:16

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Touchdomex schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:30:
Kun je niet in je router dit gewoon instellen? Als dit mac aanlogt dan krijgt die dit IP, period?
Deze optie in de router regelt dat een apparaat altijd hetzelfde IP adres krijgt, niet of het een IP adres krijgt.
Daedalus schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:35:
Per Wi-Fi netwerk kun je instellen of het IP adres via DHCP gaat of statisch is. Dus, zolang de netwerken een andere naam hebben moet dit geen probleem zijn. Als dit eenmaal geconfigureerd is, zou het verbinden automatisch moeten gaan, en zou er geen manuele handeling meer nodig moeten zijn.
Als dat zo werkt op een iPad, dan is het probleem met de al gedane instellingen dus verholpen. Dat zou wel mooi zijn.
Douweegbertje schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:37:
Zou je het probleem niet gewoon oplossen? Je hoort gewoon een verbinding te krijgen namelijk ;)
Ik ben helaas niet ter plekke. Vandaar dat ik een werkbare oplossing zoek, in plaats van de netste. Als ik zelf het probleem hier had gehad bij mij thuis, dan kon ik ook rustig in de instellingen van de iPad rondneuzen en andere routers proberen e.d. Maar dat is dus niet het geval.

[ Voor 65% gewijzigd door lordsnow op 12-06-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Aangezien de iPad op andere WiFi netwerken wel blijft te werken, en andere apparaten op het desbetreffende WiFi netwerk, is er waarschijnlijk iets mis met de instellingen voor dat netwerk op de iPad. Is er al geprobeerd om de iPad het netwerk te laten vergeten, en opnieuw aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:21

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Douweegbertje schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:37:
Dat vraag ik me dus ook af.

Dat is toch de manier om het automatisch te krijgen, DHCP is niet voor niets uitgevonden. Staat het uit in de router? is het bij alle apparaten nodig om een static in te voeren?

Misschien gewoon maar langs gaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Psycho_Mantis op 13-06-2014 14:43 ]

Pagina: 1