Er is mij gevraagd of ik een manier weet om de draadloze netwerk instellingen snel te wijzigen tussen DHCP en Static (met natuurlijk het IP adres etc ingevuld). Bijvoorbeeld door op een icoontje te klikken, of door middel van een App. Ik weet echter helemaal niets van Apple's en iPad's, dus het antwoord was snel geleverd. Maar ik hoop dat iemand hier kan helpen.
De situatie:
iPad3 krijgt geen werkende Internetverbinding thuis, behalve wanneer de draadloze verbinding volledig statisch wordt ingesteld. Doe je dat niet, dan krijgt de iPad geen IP adres toegewezen. Echter, dezelfde iPad moet ook elders worden gebruikt, en dan moet de verbinding weer op Dynamisch/DHCP staan. En wanneer je thuis komt moet ie weer op statisch gezet worden.
De vraag:
Is er een manier om dit te automatiseren? Dus *klik* DHCP *klik* Statisch *klik* DHCP... etc.
'
De situatie:
iPad3 krijgt geen werkende Internetverbinding thuis, behalve wanneer de draadloze verbinding volledig statisch wordt ingesteld. Doe je dat niet, dan krijgt de iPad geen IP adres toegewezen. Echter, dezelfde iPad moet ook elders worden gebruikt, en dan moet de verbinding weer op Dynamisch/DHCP staan. En wanneer je thuis komt moet ie weer op statisch gezet worden.
De vraag:
Is er een manier om dit te automatiseren? Dus *klik* DHCP *klik* Statisch *klik* DHCP... etc.
'
[ Voor 8% gewijzigd door lordsnow op 12-06-2014 19:31 ]