[Windows 8.1] Studentenlicentie, zonder CD op Vista

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Beste tweakers,

Ik zit met een probleem en ben er met Microsoft support niet uitgekomen. Ik heb zojuist een studentenlicentie van Windows 8.1 gekocht via de Microsoft store. Nu is het probleem dat ik dit wil installeren op een Windows Vista systeem en dankzij de download niet over een Windows DVD beschik. Windows 8.1 is echter niet vanuit Vista te installeren zonder disk. Ik zoek dus in feite een Windows 8.1 ISO die ik kan branden zodat ik hem alsnog kan installeren.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken ?

De mevrouw van MS store support was erg aardig en deed haar best, maar kwam niet verder dan de optie om een back-up disk te bestellen die over een week kon worden toegestuurd voor 15 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt een WindowsSetup.exe gekregen ?

ALTIJD EERST BACK-UPPEN ! Als je nieuwe Windows installeerd.

Als je ergens een Windows 7 Setup hebt liggen kan je deze installeren (je moet alleen de driver van de netwerkkaart hebben & activeren is niet nodig) dan de windows 8.1 setup van daar uit starten.

Alle Windows 8 & 8.1 DVD's zijn voor OEM edities, vermoedelijk heb je een upgrade key, die werkt niet op een OEM cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:50

nIghtorius

Poef!

Je kunt de gedownloade inhoud van de WindowsSetup toepassing gewoon op een USB-stick wegschrijven. Zorg ervoor dat je USB stick een NT60 bootsector heeft en kopieer het inhoud naar de USB-stick.

USB stick voorbereiden kan als volgt:

Opdrachtprompt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
DISKPART
LIST DISK
*** hier komt een lijst van opslagapparaten, zoek de USB stick hieruit
SELECT DISK <nr_van_usb_stick>
CLEAN
CREATE PARTITION PRIMARY
FORMAT QUICK FS NTFS LABEL Win8Setup
ACTIVE
ASSIGN LETTER=Q
EXIT

vervolgens:

BOOTSECT /NT60 Q: /MBR /FORCE

Nu is de USB stick voorbereid en kun je de gedownloade gegevens kopiëren naar de USB-stick.

Dus je mappen BOOT, SOURCES, etc moeten op de root van de USB-stick komen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nIghtorius schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:09:
Je kunt de gedownloade inhoud van de WindowsSetup toepassing gewoon op een USB-stick wegschrijven.
Een Windows setup in een .exe file naar losse bestanden ?
Dat lijkt me niet mogelijk :?

Als de topic starter een .iso had, dan had hij gewoon het DVDtje kunnen branden, maar dat lijkt me niet the case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 19:20
Kan je niet gewoon via Microsoft met die applicatie op de site je product code invoeren en dan downloaden als ISO? Er vanuit gaande dat je Vista ook dezelfde versie is als de Windows 8.1 die je wil installeren (32-bit vs 64-bit). Dat code invoeren komt pas nadat je op Install Windows 8.1 (of Install Windows 8 ) hebt gedrukt en de applicatie heb gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Iso kun je downloaden. Daar zijn diverse tips voor te vinden hier.

Iso op een USB zetten, zodat je daarmee de install kan doen (zijn ook manieren voor te vinden)

Bepalen wat je wil: clean install, of upgraden.

Ik zou voor de clean install gaan. Je hebt dan wel even een generic key nodig om de install te kunnen doen.
Eenmaal klaar met de install, dan kun je mbv je eigen gekochte key activeren.

Je kunt trouwens met Macrium Reflect prima een backup van je huidige systeemschijf maken, mocht je onverhoopt terug willen.

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 13-06-2014 16:57 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Ontzettend bedankt voor de suggesties heren! Hier kan ik wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:50

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:32:
[...]

Een Windows setup in een .exe file naar losse bestanden ?
Dat lijkt me niet mogelijk :?

Als de topic starter een .iso had, dan had hij gewoon het DVDtje kunnen branden, maar dat lijkt me niet the case.
Beetje late reactie, maar ok..

De toepassing heeft een keuze om de bestanden te downloaden om deze naar een DVD te branden. Echter dit hoeft niet. In de map %SystemRoot%\ESD komen de installatie bestanden te staan.. de inhoud van de ESD folder kan gewoon gekopieerd worden naar een USB-stick.

Ik had het niet over om de WindowsSetup.exe te kopiëren naar een USB-stick. Zelfs mijn reet weet dat dit niet gaat werken.

Just get this out of my system.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1