Dit word mijn eerste self-build desktop-pc. Ik was van het console gamen, maar na een tijd lang wikken en wegen ben ik tot besluit gekomen over te gaan op pc. Ik heb wel enige kennis van pc's dus heb ik besloten hem zelf te bouwen.
Ik ben van plan om met dit systeem verscheidende games op niveau te kunnen gaan spelen.Onderander maar niet uitsluitend: Battlefield 3/4, The witcher 2 en 3 als deze verschijnt; Planetside 2 etc. Graag zou ik deze games op high tot ultra op 60 frames per seconde kunnen spelen.
Eventueel zou ik nog willen beeldbewerken in Gimp 2.6 of dergelijken.
Het absolute maximum van mijn budget is zo rond de 750, het liefst heb ik het rond de 700 exclusief verzending, allen is er wel dus 50 euro rek.
Ik heb nog wel een goed beeldscherm en game toetsenbord/muis. Ik geloof dat ik nog wel ergens een windows licentie heb.
Ik heb persoonlijk toch een voorkeur gekregen voor intel, maar een goede amd proccesor mag ook. Verder heb ik geen voorkeuren.
Verder zijn mijn wensen niet bijster vernieuwend, gewoon het liefste zo stil en koel mogelijk, maar niet ten kosten van de prestaties van de pc.
Ik ga niet overklokken.
Ik heb hierboven al mijn wenslijst geplaatst. Ik zit zelf wel nog het meest te twijfelen aan de processor en grafische kaart.
Verder sta ik open voor alle suggesties en tips voor een nieuwe self-builder.
Ik ben van plan om met dit systeem verscheidende games op niveau te kunnen gaan spelen.Onderander maar niet uitsluitend: Battlefield 3/4, The witcher 2 en 3 als deze verschijnt; Planetside 2 etc. Graag zou ik deze games op high tot ultra op 60 frames per seconde kunnen spelen.
Eventueel zou ik nog willen beeldbewerken in Gimp 2.6 of dergelijken.
Het absolute maximum van mijn budget is zo rond de 750, het liefst heb ik het rond de 700 exclusief verzending, allen is er wel dus 50 euro rek.
Ik heb nog wel een goed beeldscherm en game toetsenbord/muis. Ik geloof dat ik nog wel ergens een windows licentie heb.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 154,- | € 154,- |
| 1 | ASRock B85M-HDS | € 44,90 | € 44,90 |
| 1 | MSI Radeon R9 280 Gaming 3G | € 208,50 | € 208,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU | € 60,65 | € 60,65 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,09 | € 13,09 |
| 1 | Cooler Master VS V450S | € 64,51 | € 64,51 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 90,95 | € 90,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 710,59 | |
Ik heb persoonlijk toch een voorkeur gekregen voor intel, maar een goede amd proccesor mag ook. Verder heb ik geen voorkeuren.
Verder zijn mijn wensen niet bijster vernieuwend, gewoon het liefste zo stil en koel mogelijk, maar niet ten kosten van de prestaties van de pc.
Ik ga niet overklokken.
Ik heb hierboven al mijn wenslijst geplaatst. Ik zit zelf wel nog het meest te twijfelen aan de processor en grafische kaart.
Verder sta ik open voor alle suggesties en tips voor een nieuwe self-builder.