Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi naar wired netwerk

Pagina: 1
Acties:

• SoulRyder
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11 20:33
Wij zitten sinds kort in een kantoorpand waar we internet hebben via wifi. We hebben hier een aantal pcs die geen wireless netwerkkaart hebben.

Is het mogelijk om via een bridge connectie te maken met het wireless netwerk. hier dan een switch aan hangen, en alle computers dan weer aan de switch te hangen?

Of denk ik nu te moeilijk en is er een simpelere oplossing.

Alvast bedankt :)

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:59
SoulRyder schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:37:
Wij zitten sinds kort in een kantoorpand waar we internet hebben via wifi. We hebben hier een aantal pcs die geen wireless netwerkkaart hebben.

Is het mogelijk om via een bridge connectie te maken met het wireless netwerk. hier dan een switch aan hangen, en alle computers dan weer aan de switch te hangen?

Of denk ik nu te moeilijk en is er een simpelere oplossing.

Alvast bedankt :)
Is een beetje een omslachtige manier denk ik zelf, Ik zou gewoon een Wireless netwerkkaart kopen voor die pcs. Die pcs kunnen via een USB wifi stick wifi ontvangen of via een ingebouwde PCI kaart.

Kijk hier maar eens kost geen drol en loop je niet klote met alles in te stellen.
http://tweakers.net/categ...MDE3NQHRZYo6SlZJXolJtbS0A

[ Voor 20% gewijzigd door tumtum100 op 12-06-2014 16:51 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SoulRyder schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:37:

Yep dat kan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
²

Maar zoals aangegeven kan je ook een (USB) wireless nic in die pc's steken. Of je zou zelfs bekabeld netwerk kunnen voorzien (wat in een kantooromgeving toch echt de voorkeur geniet)

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Je bent op zoek naar een wirelles bridge. Dat is een router die connectie maakt met een wifi.

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:09
Jup dat kan zeker, sowieso met 3rd party firmwares zoals DD-WRT, OpenWRT en Tomato.
Persoonlijk zou ik ook voor een dergelijke oplossing gaan, ipv rommelen met USB adapters.

• PerfectPC
harmz schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:23:
Je bent op zoek naar een wirelles bridge. Dat is een router die connectie maakt met een wifi.
euh... nee...
je hebt hiervoor een wireless client nodig. een wireless bridge is een draadloze P2P verbinding.
verder zijn beide modi van een AP, niet van een router (ook al zit er in laatstvernoemde tegenwoordig meestal AP functionaliteit)
graag de zaken correct uiteenzetten ;)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PerfectPC schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:45:
[...]

euh... nee...
je hebt hiervoor een wireless client nodig. een wireless bridge is een draadloze P2P verbinding.
verder zijn beide modi van een AP, niet van een router (ook al zit er in laatstvernoemde tegenwoordig meestal AP functionaliteit)
graag de zaken correct uiteenzetten ;)
Doe dat dan zelf goed want een wireless (client) bridge is precies wat TS moet hebben. Een p2p link heet niet zo.

• PerfectPC
CyBeR schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 18:19:
[...]
Doe dat dan zelf goed want een wireless (client) bridge is precies wat TS moet hebben. Een p2p link heet niet zo.
bij een brigde draaien beide AP's in bridge mode en kan je meestal (vendor afhankelijk) als client niet meer associëren. maar goed, dan zijn we over vendor benamingen aan't discuteren (net als bij trunking...)

en ik blijf er bij dat de TS noch een bridge of een client nodig heeft, maar wel een bekabeld kantoornetwerk waarop een (eigen) bekabelde internet voorziening is aangesloten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk persoonlijk dat je met een stel wireless netwerkkaartjes goedkoper uit bent dan met een wireless bridge :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PerfectPC schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 18:30:
[...]

bij een brigde draaien beide AP's in bridge mode en kan je meestal (vendor afhankelijk) als client niet meer associëren.
Dat wil 'ie ook niet. Hij wil een wifi netwerk bridgen naar een bedraad netwerk.

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Vier opties:

1) Een computer met wireless nic en wired nic (dat kan een laptop zijn maar ook een andersoortige computer) en hierop de twee nic's bridgen. De andere computers kunnen dan (via switch) aan de wired nic verbonden worden. Alternatief zou je ook in plaats van te bridgen, de 'internet connection sharing' of een anderssoortige software router kunnen draaien. Het voordeel(?) is dan dat je wired netwerk niet benaderbaar is vanaf de wireless uplink en in een eigen IP range draait.

2) Een Wireless Ethernet Bridge, ook wel Wireless Client Bridge of Wireless Ethernet Adapter genoemd, aanschaffen. Deze bridged dan het wireless signaal naar een bedraadde aansluiting. Wordt tegenwoordig vaak in de markt gezet als oplossing voor consoles die alleen bedraad aan het internet te hangen zijn, ookal is die gedachtegang toch ook al achterhaald.
Je zou een dergelijk apparaat, als de uplink snelheid niet spannend is, ook tweedehands kunnen kopen, kijk dan eens naar de WET11 of de WET54G van linksys, die zijn vrij goedkoop.

3) Een normale wireless router die over een 'wireless uplink' mogelijkheid beschikt. Er zijn er die dit vanuit de factory al in de firmware hebben zitten, er zijn ook routers die de functie kunnen krijgen na ze te flashen met bijvoorbeeld DDWRT firmware.

4) Een Wireless Repeater. Deze apparaatjes, bedoeld om het draadloze signaal opnieuw uit te zenden om zo het draadloze bereik van een netwerk te vergroten, hebben vaak 3 keuzestanden namelijk de voorgenoemde, een accesspoint of routermodus en last but not least een wireless client modus, waarmee je net als bij de Wireless Ethernet Bridge het wireless signaal bridged naar ethernet.

Voordat je iets aanschaft uit bovenstaande, lees altijd eerst even de specssheet door op de website van de fabrikant om je ervan te overtuigen dat gekozen model de functie heeft die je wenst(!)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

• SoulRyder
Dat wil 'ie ook niet. Hij wil een wifi netwerk bridgen naar een bedraad netwerk.
Klopt, en omdat het een soort kraakpand is en best wel onduidelijk of we nu wel wired of niet wired connectie in het kantoor konden krijgen, wilde ik een oplossing bedenken waarbij we tijdelijk de wireless kunnen bridgen naar bedraad, en als we dan verhuizen of toch wired connectie krijgen kunnen we de switch en bekabeling ed alsnog wired aansluiten.

@carnager

Thanks dat is duidelijk, ga denk ik even kijken wat een router met wireless uplink kost, want die zouden we later ook nog kunnen gebruiken.

• SoulRyder
https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-125017

http://www.dd-wrt.com/wik...Supported_Devices#TP-Link

Als ik het goed begrijp kan ik die router flashen met dd-wrt voor wireless uplink? :)

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:43
Ik heb nog wel een wireless outdoor access point (Ubiquiti PicoStation 2HP). Die kan ook wireless bridge doen. Deze connecteerd dus met het wifi en zet dit om in een netwerk aansluiting. Deze is uiteraard ook intern te gebruiken :-)
Hang hier een simpele switch achter en je bent klaar. Voor weinig over te nemen :-)

U+

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 16:03
Zelfs een simpele TP-Link kan al als Wireless Client ingezet worden, zie voorbeeld, maar het kan nog wel eens onstabiel zijn. Wil je een gedegen oplossing dan zal je bijvoorbeeld een Cisco Aironet Access-Point als Workgroup Bridge in moeten stellen :)
Pagina: 1