Toon posts:

ssd harddisk of ram geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zit met een best grote vraag.
Ik wil graag zelf een computer bouwen maar nu zit ik te twijfelen of ik meer ram geheugen moet doen(8gb) en dan een normale harddisk van 1 Tb of om een ssd harddisk te kopen met 4 gb ram...

Op de computer wil ik graag normale zaken op kunnen doen en games zoals battlefield,
Op dit moment heb ik het volgende al:

naam:.........................................type:........................................prijs:

- TP-LINK TL-WN851ND.................WIFI-kaart................................19,24
- ASRock 970 Extreme3 R2.0.........Moederbord..............................64,49
- AMD Black Edition......................Processor.................................111,49
- MSI R9 270X...............................Videokaart................................176,99
- XFX Core Edition..........................Voeding....................................46,29
- Cooler Master N300.....................Case.........................................37,20

Verder heb ik dus nog 2 opties:....................................................totaal met alles hier boven genoemd:

- WD BLue Harddisk+ Corsair Vengeance 8gb................................125,98..............595,26
- Samsung 840 Evo basic Harddisk+ Kingston HyperX blu 4gb.........112,40...............581,68

ik heb een budget van 600 dus het zou in principe kunnen, Maar zouden jullie ook kunnen kijken of er evt. verbeteringen of andere dingen zijn?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

alvast bedankt!!!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:11

Tazzios

..

Lees even deze door en pas je topic daar op aan: DAA beleid

Verwijderd

Wat versta je onder normale zaken? Behalve Battlefield.

Een Win8 machine heeft bijna altijd genoeg aan 4GB. En anders kan nog altijd later geheugen bijprikken.

Ik zou eerder een SSD kopen met 4GB werkgeheugen, de Crucial M500 is momenteel populair.
pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB

Ik mis details in je prijslijst, inderdaad je post conform DAA beleid aanpassen.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2014 16:48 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-03 17:54

mirno

私の名前はMirnoです

Probeer even je producten in een wenslijst te zetten, dat is voor ons makkelijker en overzichtelijker om te vinden.
Daarnaast denk ik dat het systeem wel zo is aan te passen dat je zowel 8GB RAM hebt als een 120GB SSD.
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:39:
Wat versta je onder normale zaken? Behalve battlefield.

Een Win8 machine heeft bijna altijd genoeg aan 4GB. En anders kan nog altijd later geheugen bijprikken.

Ik zou eerder een SSD kopen met 4GB werkgeheugen, de Crucial M500 is momenteel populair.
pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB

Ik mis details in je prijslijst, inderdaad je post conform DAA beleid aanpassen.
Inmiddels is de Crucial MX100 serie er, vaak een betere koop, iets sneller en iets goedkoper ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mirno op 12-06-2014 16:48 ]

我的名字是Mirno

Verwijderd

even wachten en beide kopen! Of eerst SSD en dan later 4 GB Ram toevoegen!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-04 02:18

M2M

medicijnman

SSD, daar ga je veel profijt van krijgen. Eventueel met een (oude) harddisk erbij voor datastorage of grote games die je toch bijna niet speelt.

-_-

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Win8 gebruikt op zichzelf al best veel ram, als je daarnaast BF4 wilt gaan draaien zou ik minimaal 6GB ram installeren.
Als je ram tekort komt gaat je pc swappen naar de HDD, dat kost je ontzettend veel performance.
Een SSD verbetert dat wel, maar als je gewoon genoeg geheugen hebt hoeft hij helemaal niet te swappen (een SSD is 100x sneller dan een HDD, maar ram geheugen is nog weer 100x sneller)

Ten tijde dat je niet gamed heb je wel genoeg aan 4GB geheugen, en dan is een SSD de beste upgrade.

Wat je misschien nog kunt overwegen is 8GB ram en een hybride schijf (SSHD).
http://techreport.com/rev...b-hybrid-drive-reviewed/4

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel allemaal ik ga even kijken naar het DAA beleid en dan denk ik dat ik eerst ssd koop met 4gb en dan later evt nog een keer 4gb.
Verder is dit mijn eerste topic dus ik moet even kijken hoe alles werkt etc.

Nogmaals bedankt!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
DAA is eigenlijk voor complete (zelfbouw) desktops, ik zou voor twee onderdelen even kijken bij het componenten aankoop advies met daarbij het CAA beleid.

Tenzij je natuurlijk ook niet zeker bent van de rest.

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 12-06-2014 20:45 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-04 20:28

P_Tingen

omdat het KAN

Bij een oude laptop heb ik het effect van een SSD gezien, ook bij weinig (1GB) geheugen. Ik was eerst van plan om er zowel een SSD als extra geheugen in te prikken, maar ik kon het type geheugen niet zo snel vinden, dus heb ik het eerst zo maar geprobeerd. Bij de ingebruikname bleek al dat het extra geheugen niet eens nodig was.

Met deze kennis denk ik dat je meer profijt hebt van een SSD als van 4GB extra geheugen. En zoals anderen ook zeggen kun je dat er later ook nog bijprikken. Doe er nu 2x2GB in en evt later nog een keer 2x2. Je mobo heeft 4 geheugensloten dus dat is geen probleem.

... en gaat over tot de orde van de dag

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-03 16:34
bf 4 heeft toch wel minimaal 6GB nodig wil je een beetje framerate halen.
ik weet niet precies of het in je budget past. maar ik zou een 250GB SSD doen met 8 gb ram.

je hebt overigens niet staan welk type cpu je van plan bent te kopen maar een fx6300 of 6350 zijn al heel leuk voor wat je wilt.
Pagina: 1