nou... nu heb ik dan ook eens mee te maken. Je leest dingen, hier (veel), consuwijzer, andere fora, maar in de werkelijkheid gaat het allemaal niet zo eenvoudig.
In november 2009 kocht ik een berg witgoed voor ons nieuwe huis, waaronder een BOSCH WTS86500 condensdroger. Nu, ca 4.5 jaar op weg dus, (december geleverd) maakt het apparaat enorme herrie met ronddraaien, en met de hand terugdraaien levert nog meer kabaal op. Duidelijk niet goed en dus nagekeken.
Rond de trommel zit helemaal vooraan de trommel een stalen ring die is losgescheurd/gekomen van de trommel.
Ik heb 3 reparateurs gebeld (lokaal) en hen dit voorgelegd. Het blijkt vaker voor te komen, ik was niet de enige met dit euvel, en repareren houdt alleen in: een hele nieuwe trommel. (de ring maakt namelijk deel uit van de trommel zelf)
Naja... niets aan te doen. Wat gaat me dat kosten? ca 230 euro.

http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa
nou dat is een beetje de omgekeerde wereld als je het mij vraagt, maar weet je wat? ik bel wel even met BOSCH.
Bosch heeft geen idee over coulance, en als iets defect is kan ik het via hun reparateur laten maken, that's it.
Trommel 154 euro, voorrijden/onderzoeken 59,85, arbeid 86 per uur.
(men schat in 60 - 90 min werk)
Wat is nou reëel? en hoe kom ik nu VOORAF tot een schappelijke oplossing met de verkoper?
Is het redelijk dat hij sowieso verlangt dat het door Bosch (duurder) wordt gerepareerd?
In november 2009 kocht ik een berg witgoed voor ons nieuwe huis, waaronder een BOSCH WTS86500 condensdroger. Nu, ca 4.5 jaar op weg dus, (december geleverd) maakt het apparaat enorme herrie met ronddraaien, en met de hand terugdraaien levert nog meer kabaal op. Duidelijk niet goed en dus nagekeken.
Rond de trommel zit helemaal vooraan de trommel een stalen ring die is losgescheurd/gekomen van de trommel.
Ik heb 3 reparateurs gebeld (lokaal) en hen dit voorgelegd. Het blijkt vaker voor te komen, ik was niet de enige met dit euvel, en repareren houdt alleen in: een hele nieuwe trommel. (de ring maakt namelijk deel uit van de trommel zelf)
Naja... niets aan te doen. Wat gaat me dat kosten? ca 230 euro.
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa
Dus de webshop gebeld waar ik destijds alles heb besteld en uitgelegd wat er aan de hand is. Een beetje aan het hinten naar hij is pas 4,5 jaar oud, dure reparatie enz zei hij dat reparaties altijd via de fabrikant lopen. Ik moest maar daarheen bellen. Bosch zou dan als het goed is zelf wel coulance verlenen, en anders moest ik na reparatie een rapport opvragen en dan zouden zij nog eens bij Bosch informeren voor me, maar meer dan proberen zat er niet in.Voorbeeld
Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden.
nou dat is een beetje de omgekeerde wereld als je het mij vraagt, maar weet je wat? ik bel wel even met BOSCH.
Bosch heeft geen idee over coulance, en als iets defect is kan ik het via hun reparateur laten maken, that's it.
Trommel 154 euro, voorrijden/onderzoeken 59,85, arbeid 86 per uur.

(men schat in 60 - 90 min werk)
Wat is nou reëel? en hoe kom ik nu VOORAF tot een schappelijke oplossing met de verkoper?
Is het redelijk dat hij sowieso verlangt dat het door Bosch (duurder) wordt gerepareerd?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.