Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onwillige netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• TuLiPs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 17:44
Sinds afgelopen week heb ik internet en bellen van UPC geïnstalleerd en werk bijna alles zoals het hoort. Bijna want ik loop tegen een raar probleem aan. Ik schets de situatie: ik maak gebruik van de TC7200 modem, wifi werkt als een tierelier (perfect dus) alleen als ik mijn laptop via een kabel op een ethernet poort aansluit krijg ik geen verbinding. De LAN poort van de laptop is ingeschakeld maar in het venster staat de mededeling dat er geen kabel is aangesloten terwijl die er wel degelijk is. Ik heb de oude modem van Telfort (een Zyxel) ook nog staan en als ik de laptop met dezelfde kabel daarin prik op een ethernet poort van dat modem wordt deze kabel wel herkend en werk de verbinding wel. Thuis heb ik boven (in de werkkamer) een desktop die via een kabel door het huis heen op de modem is aangesloten. Deze pc komt WEL via de kabel op de modem (krijgt netjes een ip adres en werk verder ook goed). Als ik nu tussen de modem en mijn laptop een hub hang, komt de laptop achter mekaar op het netwerk. De kabels die ik gebruik (bij mijn laptop) zijn de door UPC in het pakket geleverde kabels, dus ik kan/mag er vanuit gaan dat die goed zijn. Ik heb in het gebruikers menu van de TC7200 modem alle instellingen doorgelopen maar ik kom geen dingen tegen die niet goed zijn cq een optie om dit mysterie op te lossen. Onder het hoofdje Systeem staat de switch mode in Router mode, dus goed lijkt mij. Ik heb Win7 recentelijk opnieuw geïnstalleerd, dus het systeem is (redelijk) schoon. Ik heb daarnaast mijn netwerkkaart in de laptop (figuurlijk) uit het systeem verwijderd en, na een herstart, op nieuw geïnstalleerd.
Ik maak gebruik van een Asus laptop, model K52F, met een Jmicron PCI Express Gigabit Ethernet Adapter.
Wie herkend dit probleem cq ziet hiervoor een oplossing? :?

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:42
Forceer je netwerkkaart is op 100Mbit, kan zijn dat hij niet op Gbit wil linken.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Installeer ook de laatste drivers voor je netwerkadapter om deze uit te sluiten.

• TuLiPs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 17:44
Hoi RonaldMcDonald

Je bent de goeiste. Ik heb de door jou gegeven oplossing toegepast en zie .............., ik heb bedraad contact met de buitenwereld.
Thanx !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TuLiPs