Passende 2,5" naar 3,5" bracket

Pagina: 1
Acties:

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik zoek al tijden naar een converter voor harddisks van 2,5" naar 3,5" die wel past.

Het probleem van vrijwel alle brackets is dat de SATA poort wordt verplaatst. Als de SATA poort niet meer op de juiste plek zit, dan past een harddisk logischerwijs niet meer in het systeem, omdat de SATA poort niet meer precies op de SATA aansluiting van de backplane terecht komt.

Toen vond ik bij de MyCom een OCZ bracket, waarbij het leek alsof de SATA poort nog wel op de juiste plek zou zitten. Helaas, ook bij deze zit de SATA poort scheef:
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/447d57a14b0684c5e6a07d96a4d8ded5.jpg

Later vond ik een andere die wel leek te passen, maar hier zitten de schroefgaten scheef:
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/01493a0a1799ec843ce7a743a77b04ef.jpg
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/bff2ce079b535f1f2807322f6d48a92c.jpg
Dus ook onbruikbaar, want deze past dus niet in een computer.

Inmiddels gebruik ik Western Digital brackets die bij hun 2,5" harddisks worden geleverd. Ik koop ze op Marktplaats in, ik gooi de harddisk weg en ik zet er een SSD in. De WD Brackets zijn deze:
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/68082c0f8d2b905150df9769df21c2e5.jpg
Hoewel deze dingen perfect zijn, zijn ze helaas niet los te koop. Ik ben dus afhankelijk van het aanbod op Marktplaats. Het aanbod is helaas kleiner dan mijn vraag.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een simpele 2,5" naar 3,5" converter te vinden? Hoe bouwen jullie SSD's in? Soms doe ik het noodgedwongen met secondelijm tussen de 3,5" bracket en de 2,5" SSD, zodat de SSD wel gewoon in de backplane gaat, maar dat vind ik geen goede oplossing.

Wat dachten de fabrikanten trouwens bij het produceren van hun brackets? Dachten ze "Oow, we gaan niet eens testen of het uberhaupt wel past" ofzoiets?

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 12-06-2014 15:26 ]

Verwijderd

Ik denk dat de meeste personen (zoals ik) een ssd met bracket gewoon met kabels aansluiten op het moederbord. Aangezien kabels flexibel zijn "past" dat altijd. Alleen hoekse connectors (90 graden) passen dan niet altijd omdat de bracket dan in de weg zit.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kan me vergissen, maar aangezien SSD's meestal net zo groot zijn als ouderwetse floppydrives zoek jij volgens mij een converter van 3,5" naar 5,25" :)

En in dat geval: waarom doe je zo moeilijk over de aansluitingen?
Floppy verloopbracket kopen, SSD daar in hangen en die in een 5,25 slot hangen.

Edit: zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.dapdopie.nl/contents/media/l_universele%20bracket.jpg

En sowieso: als het spul ergens op kan liggen en je zet het met maar twee schroeven vast en wat speling aan de andere kant, blijft het ook prima zitten hoor. Alleen op zijn kant wordt wat anders.

[ Voor 33% gewijzigd door The Eagle op 12-06-2014 15:45 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

The Eagle schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:43:
Ik kan me vergissen, maar aangezien SSD's meestal net zo groot zijn als ouderwetse floppydrives zoek jij volgens mij een converter van 3,5" naar 5,25" :)

En in dat geval: waarom doe je zo moeilijk over de aansluitingen?
Floppy verloopbracket kopen, SSD daar in hangen en die in een 5,25 slot hangen.
Nope, die zoek je niet, die zijn namelijk net een ander formaat.

Maar die brackets zijn er ook voor 2.5" naar 3.5". Die zouden gewoon moeten passen. Dat zijn 2 van die metalen beugeltjes die je aan weerszijden van de disk schroeft.

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:41
Wat houdt je tegen om zo'n simpele gebogen bracket te voorzien van een paar extra schroefgaatjes en eventueel wat spacers? Lijkt mij de allermakkelijkste oplossing.

Alternatief is zoiets als dit: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817994064, wat van een link van dit topic afkomt: http://www.oczforum.com/f...mpatible-w-hot-swap-cages

Dat helpt je misschien iets op weg in je google zoektocht. zoals thatsme007 en The Eagle al aangeven zijn verreweg de meeste mensen op zoek naar een manier om hun 2.5" SSD in hun kast te schroeven en die vervolgens met flexibele kabels aan te sluiten. Hotswap cages wordt een ander verhaal natuurljik.

• Trommelrem
Dat past dus niet. Dan zit de SATA poort scheef waardoor hij niet meer past. De SATA poort hoort namelijk aan de zijkant te zitten en niet in het midden.

In het plaatje van de WD-bracket zit de SATA poort op de juiste plek.
Ik ga deze eens bestellen om te proberen. Degene die ik heb (StarTech 25SATSAS35) past in ieder geval net niet omdat de schroefgaten niet op de juiste plek zitten. Thanks voor de link :)

[ Voor 30% gewijzigd door Trommelrem op 12-06-2014 16:09 ]

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-12-2025
Dat past dus niet. Dan zit de SATA poort scheef waardoor hij niet meer past. De SATA poort hoort namelijk aan de zijkant te zitten en niet in het midden.

Dan schroef je die beugels toch aan elkaar vast en dan aan 1 kant van de SSD, waardoor de SATA aansluiting aan de zijkant blijft zitten.

• The Eagle

The Eagle

Trommelrem schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:07:
[...]

[...]

Ik ga deze eens bestellen om te proberen. Degene die ik heb (StarTech 25SATSAS35) past in ieder geval net niet omdat de schroefgaten niet op de juiste plek zitten. Thanks voor de link :)
Ik zie je probleem niet. Je heb wat schroefgaatjes in je SSD, en wat schroefgaatjes in je kast. Zolang je je kabelboel aan kunt sluiten werkt het. Ik zou zelf gewoon de SSD met twee schroefjes aan de kast vastmaken, kabels aansluiten en klaar.
Of heb jij OCD oid en moet bij jou de kabelbende precies goed en netjes zijn?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Trommelrem
The Eagle schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:07:
[...]

Ik zie je probleem niet. Je heb wat schroefgaatjes in je SSD, en wat schroefgaatjes in je kast. Zolang je je kabelboel aan kunt sluiten werkt het. Ik zou zelf gewoon de SSD met twee schroefjes aan de kast vastmaken, kabels aansluiten en klaar.
Als de schroefgaatjes niet op de juiste plek zitten, en ik schroef de converter in de 3,5" HDD tray, dan komt de 2,5" HDD niet tegen de backplane aan waardoor de SATA poort niet in de backplane wordt geplugd. Als de SATA poort scheef zit (zoals bij de OCZ bracket), dan gaat hij wellicht tot de backplane maar dan past hij logischerwijs niet in de SATA aansluiting.
Of heb jij OCD oid en moet bij jou de kabelbende precies goed en netjes zijn?
Van mij mag het best los hangen hoor. Ik heb weleens een SSD los in de backplane gehangen. Blijft opzich wel zitten, maar echt netjes is het niet en het is niet altijd even makkelijk om een SSD zo erin te hangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Trommelrem op 12-06-2014 17:36 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Kingston heeft in dat geval leuke wisselframes.

Afbeeldingslocatie: http://www.getgoods.de/images/articles/81/81cbcf1248423ede8ff4bdfc3a7cf545_5.jpg

Alleen de enige plek waar ik ze op dit moment vind is alternate:
http://www.alternate.nl/K...2-35/html/product/1080817

• Trommelrem
Dat lijkt inderdaad op een functionele converter die wel gewoon goed in een systeem past. Ik ga er eens een proberen. Thanks :)

[ Voor 18% gewijzigd door Trommelrem op 12-06-2014 17:52 ]

• The Eagle

The Eagle

Ah, je zit met een backplane. Compleet overheen gelezen :X
Maar dan nog, wat let je om een female / male SATA kabeltje met power te kopen? :)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Ik denk dat het de bedoeling is dat het nog enigzins swappable is.

Losse kabels en dat soort dingen staat dat wel redelijk in de weg.
Met die velociraptor case/koelblok of zo'n corsair beugel swapt hij net als een normale schijf

• Nielson
  • Laatst online: 12:09
IcyDock heeft ook een hele serie adapters die geschikt zijn voor hot-swap trays: http://www.icydock.com/goods_cat.php?id=108 of deze van SilverStone: http://silverstonetek.com/product.php?pid=278&area=en

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
of heel goedkoop diy wat dubbel tape gebruiken in ja case, een beetje goede dubbelzijdige tape kan zeker wat vasthouden, tegenwoordig worden zelfs autopanelen vastgeplakt met dubbelzijdige tape van 3M..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar dat gaat niet in een backplane.

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-01 12:51
Misschien handig als je duidelijk in je eerste post neer zet dat het om een backplane gaat

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Met zo'n standaard bracket als uit de OP komt je sata poort gelijk te liggen met een 3,5" poort toch... Je drive zit op die manier uit het midden dat de sata aansluiting net als de gaten matches met de 3,5" standaard.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• syl765
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01 15:33
Gaat het om een supermicro kast?

http://www.amazon.com/Sup...onvert-Tray/dp/B0028MD9WE

Deze zijn ook hier gewoon te koop.

Maar zoals eerder aangegeven vertel even om welk merk kast het gaat.

• Trommelrem
piethoogland schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:17:
Misschien handig als je duidelijk in je eerste post neer zet dat het om een backplane gaat
Staat erin :)
warhamstr schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:02:
Met zo'n standaard bracket als uit de OP komt je sata poort gelijk te liggen met een 3,5" poort toch... Je drive zit op die manier uit het midden dat de sata aansluiting net als de gaten matches met de 3,5" standaard.
Helaas niet. Ik denk dat OCZ eigen backplanes maakt of iets dergelijks, zodat het dan wel past. Die OCZ past in ieder geval niet. Ook die tweede bracket past niet, omdat de schroefgaten op de verkeerde plek zitten. Volgens mij is die tweede bedoeld om iets uit te steken, zodat je hem in je floppydrivebay kunt gebruiken.
syl765 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:46:
Maar zoals eerder aangegeven vertel even om welk merk kast het gaat.
Alle merken, waaronder Dell, HP, Lenovo, etc.
De Kingston wisselframe staat in ieder geval in de bestelling. Ik ben benieuwd of die wel past.

• Trommelrem
Zojuist de Kingston wisselframes geinstalleerd.

Ik heb deze getest in de HP Microserver Gen8. Het past niet perfect, maar het past voldoende. Probleem is dat de schroefjes van HP niet in de Kingston passen, en dat de schroefjes van Kingston te klein zijn.

Volgens mij is dit probleem specifiek voor de Microserver Gen8. Ik verwacht dit probleem niet bij andere computers. Thanks voor het advies :)

• draadje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
hallo, ik wil overstappen naar ssd. maar... ik heb een all in one hp pc.
de hd nu is met een case bevestigd met een boutje. de case is 3.5 inch,

dus moet de ssd daarin met eventuele bracket. past dit vbw met name breedte?

ik kan in de case wel een paar gaatjes boren(is metaal) zodat diepte naar aansluiting sata uit komt.

met name de breedte gaat het over. ik kan niet eerst een ssd kopen en dan later terugsturen.
hp geeft geen advies in deze . wie kan mij helpen.
Pagina: 1