• SkyRain
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-10-2025
Heya,

Dus ik heb wat probleempjes met mijn videokaart, zijnde dat ik minder dan de helft van werkelijke performance eruit haal, vergeleken met een vriend van me, die PRECIES hetzelfde moederbord, dezelfde processor, dezelfde processorkoeler, dezelfde voeding en dezelfde videokaart heeft.

Nu is mijn vraag, kan het aan het goedkope geheugen liggen dat de game performance zo traag maakt?
Hier is een link naar de specificaties: http://gyazo.com/83351a825e12ece2fb0bdd9055997823

B.v.d. voor de reacties.

EDIT: Schandalig dat ik ben geslaagd voor Nederlands. 8)7
Topic: RAM hard aan vervanging toe?*

[ Voor 8% gewijzigd door SkyRain op 12-06-2014 14:33 ]

Bytsje speed derbie?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
RAM testen met memtest86+ 24 uur laten draaien, GPU testen met GPU stress tester.
Resultaten hier posten :)

[ Voor 14% gewijzigd door johnkeates op 12-06-2014 14:35 ]

• SkyRain
De GPU heb ik al een keer laten testen door Passmark met de maximum van 15 minuten: http://gyazo.com/c486f52e4cbb9cfd8b5446a39a44e81f

Het RAM zal ik eens even testen. Maar 24 uur is mij te lang. Als het echt zulk slecht geheugen is als ik denk, kan het ook wel met 8-9.

Bytsje speed derbie?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ga je temps eens meten onder stress, gaat hij niet throttlen, waardoor hij de snelheid gaat verlagen.
Bij defect ram moet je aan bluescreens of reboots denken, niet aan mindere performance.

Misschien is je HDD wel naar zijn grootje en loopt die de boel te bestieren.
En ik zou eens beginnen met op te sommen wat voor hardware je hebt.. ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• SkyRain
sain onez schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:11:
ga je temps eens meten onder stress, gaat hij niet throttlen, waardoor hij de snelheid gaat verlagen.
Bij defect ram moet je aan bluescreens of reboots denken, niet aan mindere performance.

Misschien is je HDD wel naar zijn grootje en loopt die de boel te bestieren.
En ik zou eens beginnen met op te sommen wat voor hardware je hebt.. ;)
Mijn computer bestaat uit:

Moederbord: Asus M5A97 Evo R2.0
Processor: AMD FX-8350 gekoeld door een Noctua NH-D15
Geheugen: Hynix en Elpida 667MHz CL timings 9-9-9-24 (Geen exacte type nummers, komen uit een HP Compaq Elite 8000 series)
Voeding: Corsair RM750
Videokaart: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X OC 4GB

Opslag:
1 - Kingston SSDNow V300 120GB
2 - Seagate Barracuda 7200.14 2TB
3 - Western Digital Caviar Blue 320GB

Het spel waar ik het bij heb gevonden, Battlefield 4, staat op de SSD onder Program Files, ik draai dan de x64 versie.

Ik heb bij andere versies nog niks getest omdat ik niet weet wat mijn vriend op die spellen haalt.

Volgens CrystalDiskInfo is mijn SSD nog in tiptop staat (Goed 100%), alle waardes staan nog steeds op hun hoogst. Hier is een screenshot van de CrystalDiskMark: http://gyazo.com/a08c420f3e44028ebd039396b4fb4b16

Links is mijn score
Rechts is de score van FreakNL onder 2000MB

Ook heb ik geen underclock gemerkt, ik heb mijn onderdelen onder het testen goed gekoeld, de CPU stond vast op 4,4GHz en kwam daar ook niet onder. De videokaart stond volgens GPU-Z ook de hele tijd op 1000/1300.

Bytsje speed derbie?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

blijkbaar haalt je vriend dus hogere FPS in BF4, is dit in de dezelfde map, spelen jullie op dezelfde reso, en ook exact dezelfde settings?

Want als de systemen identiek zijn, zou je toch wel dezelfde FPS moeten halen, maar heb je niet MSAA aanstaan, en hij niet, of de resolution scaler. Heb je ook al eens je driver gereset, of mss nog beter eens opnieuw geinstalleerd?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• SkyRain
Het enige wat bij ons dus NIET identiek is, is de SSD en het geheugen. Hij heeft Kingston HyperX in een setje van 2 (8GB) en ik heb deze vage mix gepakt uit een SFF computer.

We hebben alle settings gelijk, ik moet 4x MSAA wel uit zetten vanwege de lagg. Dan haal ik simpelweg slechts 29-30FPS.

Wij spelen dan op Golmud Railway, preset Ultra 1080p, ik op 59.94Hz en hij op 60Hz (Kan 'm niet op 60 zetten om één of 't andere reden), Vsync helpt er niet bij, maar de FPS is goed genoeg. Ik speel op 40-45FPS.

Ook kan zijn videokaart een stuk beter overklokken, zijn GPU haalt 1200/1600 op 86mV extra, ik haal dat niet, dan valt mijn computer uit.

Bytsje speed derbie?

• SkyRain
sain onez schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:17:
blijkbaar haalt je vriend dus hogere FPS in BF4, is dit in de dezelfde map, spelen jullie op dezelfde reso, en ook exact dezelfde settings?

Want als de systemen identiek zijn, zou je toch wel dezelfde FPS moeten halen, maar heb je niet MSAA aanstaan, en hij niet, of de resolution scaler. Heb je ook al eens je driver gereset, of mss nog beter eens opnieuw geinstalleerd?
We hebben het net even opnieuw getest in mijn server, en ik heb Resolution Scale even bekeken. Hij had 'm kennelijk dus op 100% staan en ik op 200%, dit verklaart de lagg al die tijd.

Maar dat verklaart vast niet waarom ik in sommige spellen zoals Tomb Raider nog wel eens een korte laggspike heb van enkele ms...

Bytsje speed derbie?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

reset je driver eens, blijkbaar stel je graag dingen in, die je daarna weer snel vergeet ;)

Pagina: 1