[Windows 8] Error 0x0000185 explorer.exe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:53
Beste Tweaker,

Groot probleem gisteren. Mijn laptop liep de afgelopen dagen al geregeld vast (in Chrome of Windows Verkenner).
Gisteren liep de laptop ook vast en door de aan/uit knop vast te houden probeerde ik de laptop opnieuw op te starten. Echter nu komt het.
Bureaubladachtergrond wordt geladen, taakbalk wordt geladen inclusief snelkoppelingen, echter mijn bureablad (dus de snelkoppelingen) worden niet getoond.
Na een tijdje krijg ik een foutmelding:
Explorer.exe - Toepassingsfout
De benodigde gegevens zijn niet in het geheugen geplaatst vanwege een I/O-foutstatus van 0xc0000185.
Zoeken levert diverse resultaten op. Echter ook dat ik software moet installeren, etc. Maar ik kan helemaal niets. Ik kan taakbeheer openen, maar vanuit daar werkt niets.
Ook opstarten in veilige modus werkt niet, omdat deze optie simpelweg niet tevoorschijn komt.
Loszittende onderdelen kom ik ook tegen, maar voordat ik de laptop open haal wil ik graag advies van experts.

Garantie is verlopen, beestje is 2,5 jaar oud.
Bij aankoop was Windows 7 geïnstalleerd. Ik heb Windows 7 er overheen geïnstalleerd, vervolgens Windows 8 aangeschaft en gedownload op Microsoft.com. Dus ik heb geen DVD/USB waarop ik kan booten.

De laptop is dit weekend nodig! Ook staan er wat foto's van de kids op die nog niet gebackupped zijn.
Hulp wordt dus zéér op prijs gesteld. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk Explorer.exe zorgt voor de heel wat visuele effecten (in Windows 8 processenlijst komt het voor als "Windows Verkenner"
Het is best mogelijk dat je programma's kan starten via taakbeheer om zo gegevens te redden.

Ik zou eerst een proberen om Explorer.exe manueel te starten.

Toegevoegd aan bericht: Taakbeheer -> bestand -> Nieuwe taak uitvoeren -> Explorer.exe ingeven.

Ook te proberen:

Taakbeheer -> bestand -> Nieuwe taak uitvoeren -> Microsoft ingeven.
Met deze opdracht hoort C:\Windows\System32\Microsoft hoort open te gaan in verkenner. (ook zonder Explorer.exe)
Eens in verkenner kan je belangrijke gegevens redden. (het kan even duren alvorens Windows de Microsoft map opent)

Taakbeheer -> bestand -> Nieuwe taak uitvoeren -> rstrui.exe
Hiermee start je systeem herstel waardoor je de computer kan herstellen naar een datum voor dat de fout zich voordeed.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Om je foto's en andere documenten veilig te stellen, dan kan je een live-cd van Ubuntu downloaden. Brand deze en boot hiermee op. In Ubuntu kan je kijken of je de foto's en andere stukken veilig kan stellen.

De error die jij doorgaf kan zijn dat een harddisk aan het falen is. Althans, dat is wat ik eruit haal als ik zoek op de error code en explorer.exe.

Kijk ook of je kan opstarten in veilige modus. Zo ja, start dan cmd op met admin rechten en voer dit in: sfc /scannow
Als er fouten gevonden zijn en deze zijn gerepareerd, start dan je pc op in normale modus. Hopelijk is dan je fout weg.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:51:
Natuurlijk Explorer.exe zorgt voor de heel wat visuele effecten (in Windows 8 processenlijst komt het voor als "Windows Verkenner"
Het is best mogelijk dat je programma's kan starten via taakbeheer om zo gegevens te redden.

Ik zou eerst een proberen om Explorer.exe manueel te starten.

Toegevoegd aan bericht: Taakbeheer -> bestand -> Nieuwe taak uitvoeren -> Explorer.exe ingeven.

Ook te proberen:

Taakbeheer -> bestand -> Nieuwe taak uitvoeren -> Microsoft ingeven.
Met deze opdracht hoort C:\Windows\System32\Microsoft hoort open te gaan in verkenner. (ook zonder Explorer.exe)
Eens in verkenner kan je belangrijke gegevens redden. (het kan even duren alvorens Windows de Microsoft map opent)

Taakbeheer -> bestand -> Nieuwe taak uitvoeren -> rstrui.exe
Hiermee start je systeem herstel waardoor je de computer kan herstellen naar een datum voor dat de fout zich voordeed.
Rstrui.exe geeft aan dat er geen herstelling is op de laptop.
Microsoft opent hij niet, start automatisch opnieuw op.
Explorer.exe opent hij, maar het welbekende reageert niet komt in de titelbalk te staan.

Ik ga dit weekend de tip van LnC uit te voeren.

Bedankt voor het meedenken. Ik post hier zo gauw het werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optie 3: (ik zou eerst Lnc zijn raad volgen, want dit is even prutsen)

De hardeschijf uit de laptop te halen & deze in een andere pc te doen.

- je jouw bestanden via die weg eveneens back-uppen. (al werkt de methode van LnC even goed)
- je kan meteen ook de schijf controleren op fouten via deze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
LnC schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:37:
Om je foto's en andere documenten veilig te stellen, dan kan je een live-cd van Ubuntu downloaden. Brand deze en boot hiermee op. In Ubuntu kan je kijken of je de foto's en andere stukken veilig kan stellen.

De error die jij doorgaf kan zijn dat een harddisk aan het falen is. Althans, dat is wat ik eruit haal als ik zoek op de error code en explorer.exe.

Kijk ook of je kan opstarten in veilige modus. Zo ja, start dan cmd op met admin rechten en voer dit in: sfc /scannow
Als er fouten gevonden zijn en deze zijn gerepareerd, start dan je pc op in normale modus. Hopelijk is dan je fout weg.

Succes!
LnC,

Inmiddels Ubuntu op een DVD gebrand en geboot vanaf de DVD.
As we speak type ik dit vanaf de kapotte laptop in Ubuntu.
Bij booten kreeg ik de keuze voor Try Ubuntu en Install Ubuntu.
Ik heb voor Try Ubuntu gekozen.
Als ik de verkenner open krijg ik de onderstaande melding.
Harde schijf kapot? Of moet ik de bestanden elders veilig stellen?
Of kiezen voor Install Ubuntu (ben ik dan niet alles kwijt)?
In de verkenner heb ik op 473 GB Volume geklikt.
Alvast bedankt voor je reactie (of die van iemand anders).

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/ejsrvr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan (wel in het Engels) http://www.howtogeek.com/...ur-dead-windows-computer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ga ik deze week 's avonds keer proberen. Bedankt voor het wederom meedenken.
Zal hier weer posten als ik een stap verder ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Op zich een heel goede handleiding, maar in plaats van het command
mount -t ntfs-3g /dev/sda1 /media/disk -o force

zou ik in eerste instantie
mount -t ntfs-3g /dev/sda1 /media/disk -o ro,force

proberen (ro = read only), zoals ook in de details van de screendump staat vermeld.
Dan is de kans op het per ongeluk vernaggelen van de inhoud van de HD wat kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
@techa en @sam.vimes
jullie zijn grote helden!!
ik ben nu mijn bestanden aan het backuppen.
vele malen dank!!

volgende stap: hoe krijg ik Windows weer werkend?
clean install? of is er iets kapot?
wel raar dat ik de schijf wel kan benaderen via Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC

LnC

The offending line...

Om tijd te besparen zou ik aanraden om een clean install te doen van Windows.
Mocht er nog na deze install van Windows alsnog problemen zijn, dan kan je je hardware eens onder de loep nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
LnC schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:16:
Om tijd te besparen zou ik aanraden om een clean install te doen van Windows.
Mocht er nog na deze install van Windows alsnog problemen zijn, dan kan je je hardware eens onder de loep nemen.
Clean install geprobeerd.
Krijg tot 2x toe de melding:
"Kan een partitie op schijf 0 niet formatteren. De fout is opgetreden tijdens het voorbereiden van de partitie die voor de installatie is geselecteerd. Foutcode: 0x80070057."

Kopieren Windows bestanden blijft op 0% hangen.

Edit1: Kopieren is nu gereed. Foutmelding 0x80070057 is opgelost.
Nu blijft ie op 0% hangen bij uitpakken bestanden.
Even afwachten of er een foutcode komt.

Edit2:
Installatie is gereed!

Rest nog 1 vraag:
Hoe kan zoiets gebeuren?
Door verkeerd afsluiten of wat dan ook?

[ Voor 21% gewijzigd door Roodey op 19-06-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Laptop was klaar, maar inmiddels weer een zwart scherm tijdens opstarten....
Echter geen foutmelding.
Toch een defect in de hardware?
Rest is volledig schoon qua installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC

LnC

The offending line...

Voor de zekerheid. Kijk eens op deze pagina en check je register of hier alles correct in staat.
Voor de volledigheid, ik neem aan dat de Windows die je gebruikt legaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
LnC schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:31:
Voor de zekerheid. Kijk eens op deze pagina en check je register of hier alles correct in staat.
Voor de volledigheid, ik neem aan dat de Windows die je gebruikt legaal is?
Bedankt voor de link.
Zal het dit weekend eens testen.

Vraag 2: Ja.

Edit:

Als ik vanavond Ubuntu probeer te installeren omzeil ik dan eventuele gebreken in het register?
Of blijft dit in een of ander donker hoekje waar Windows zijn/haar bestanden verstopt.

[ Voor 18% gewijzigd door Roodey op 20-06-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaopadkai
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10-2017
Hi Roodey, om de volgende keer problemen met het verliezen van je data te voorkomen;
misschien is het een idee om twee of meerdere partities aan te maken op je harde schijf.

Dan gebruik je je C-schijf alleen voor je OS en je D-schijf bijvoorbeeld voor je data.

Is makkelijker als je je OS een keer opnieuw wilt installeren; Hoef je alleen je C-schijf te 'wipen', je foto's die op de D-schijf staan blijven dan onaangetast.

MiniTool Partition Wizard Home Edition is bijvoorbeeld een gratis en gebruiksvriendelijke tool om dit te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door kaopadkai op 20-06-2014 20:49 ]

OSCE | OSCP | CISSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
misschien eens tijd om windows 8 te gaan update...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
mysterieworld schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:48:
misschien eens tijd om windows 8 te gaan update...........
Die is up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
chuai schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:44:
Hi Roodey, om de volgende keer problemen met het verliezen van je data te voorkomen;
misschien is het een idee om twee of meerdere partities aan te maken op je harde schijf.

Dan gebruik je je C-schijf alleen voor je OS en je D-schijf bijvoorbeeld voor je data.

Is makkelijker als je je OS een keer opnieuw wilt installeren; Hoef je alleen je C-schijf te 'wipen', je foto's die op de D-schijf staan blijven dan onaangetast.

MiniTool Partition Wizard Home Edition is bijvoorbeeld een gratis en gebruiksvriendelijke tool om dit te doen.
Bedankt voor de tip. Zal het meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boot eventjes terug in ubuntu, start een terminal en voer 'sudo smartcrl --A /dev/sda' uit
Post een screenshot van wat je terugkrijgt, dan kunnen wij zien in wat voor staat je harde schijf verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:40:
Boot eventjes terug in ubuntu, start een terminal en voer 'sudo smartcrl --A /dev/sda' uit
Post een screenshot van wat je terugkrijgt, dan kunnen wij zien in wat voor staat je harde schijf verkeerd
smartcrl command not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Was dit niet gewoon op te lossen met Chkdsk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
jeroen3 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:23:
Was dit niet gewoon op te lossen met Chkdsk?
Nee, ik kwam Windows niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:20:
[...]

smartcrl command not found
smartctl
Kleine typo gemaakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Inmiddels start Ubuntu ook niet meer op.
Ik krijg een melding over het schrijfstation die niet te benaderen is.
Ook een melding over /dev/sda.
Ik kan kiezen voor handmatig herstellen, negeren, etc. Maar niets helpt.
Ubuntu kom ik dus niet meer in.
Kan ik nu concluderen dat of de harde schijf los in de laptop zit of zijn beste tijd heeft gehad?
PS: wat kost het vervangen van een harde schijf of kan ik dan beter voor een andere laptop gaan?
Het 'beestje' is 2,5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vervangen van een hdd in een laptop? Ligt eraan hoeveel capaciteit je nodig hebt, een 1TB laptop schijfje kost rond de €50
Al kan je beter voor een SSD gaan zoals de Crucial MX100 256GB voor €90 aangezien een SSD een flinke snelheidsboost geeft

Aan de symptomen te zien is het inderdaad waarschijnlijk dat je harde schijf de geest heeft gegeven, komen er ook rare geluiden vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:21:
Het vervangen van een hdd in een laptop? Ligt eraan hoeveel capaciteit je nodig hebt, een 1TB laptop schijfje kost rond de €50
Al kan je beter voor een SSD gaan zoals de Crucial MX100 256GB voor €90 aangezien een SSD een flinke snelheidsboost geeft

Aan de symptomen te zien is het inderdaad waarschijnlijk dat je harde schijf de geest heeft gegeven, komen er ook rare geluiden vandaan?
Nee, geen extreem rare geluiden. Net had ik de laptop van het stroom afgehaald en half uurtje weggelegd terwijl deze aan stond. Vervolgens proberen aan te doen, maar aan/uit knop reageerde niet. Laptop weer aan het stroom gedaan en vervolgens gaat hij weer aan.
Laptop kan niet in een half uurtje leeg zijn.
Waar ik een beetje bang voor ben is dat ik bijvoorbeeld HDD vervang door een HDD/SSD dat ik tegen het volgende probleem aan loop.

Is het ook zo dat een SSD minder snel kapot gaat als een HDD ivm geen draaiende onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 08:27:
[...]

smartctl
Kleine typo gemaakt :p
smartctl ook command not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Update:
Gisteren de vrijdag bestelde SSD ontvangen en ingebouwd.
Dat ging zonder problemen. Clean install gedaan van Windows 7 en vervolgens Windows 8 erover heen.
De problemen komen vaak 1 dag na installatie.
En ja hoor, zojuist thuis wilde ik de laptop even opstarten. Even error van kernel en toen hij ging hij uit.
De volgende startcyclus ging hij wel netjes door.

Edit:
Kerner data inpage error is de foutmelding die ik krijg!
Einde edit:

Tot slot heeft de laptop last van een flikkerend scherm. Dus lijkt wel of het scherm contact verliest.
Kan dit met een slecht vastzittende SSD te maken hebben?
Voor mijn gevoel zit hij er goed vast in!

[ Voor 6% gewijzigd door Roodey op 02-07-2014 09:54 ]

Pagina: 1