Problemen met Fortigate en Synology Cloud station

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donsveertje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 13:00
Geen idee of dit hier thuishoort, of in het gedeelte professioneel netwerk.

Het is enerzijds consumentenspul (Synology Cloud station, met DSM 5.0 ) en anderzijds commercieel (Fortigate 40C)

Ik probeer de port te forwarden op de fortigate (6690), op de manier zoals in deze uitleg staat:
http://docs-legacy.fortin...ll/cb-firewall-dnat3.html

Ik kan er nog screenshots bij zetten om te bewijzen dat ik het ook zo heb ingesteld.
Maar toch lukt het niet; terwijl ik op dezelfde wijze bijvoorbeeld RDP en Terminal Server heb geforward. (En dat functioneerd ook.)

Ergens zie ik iets over het hoofd. Lokaal kan ik wel met de synology synchroniseren. En via WAN/Fortigate toch niet. Fortigate helpdesk, hebben we, ondanks support contract, niet zo heel veel aan.

Ik maak overigens verbinding met de synology via zowel op basis van IP als via domeinnaam. Dus DNS omzetting kan het ook niet zijn.

We hebben inmiddels ook met 2 collega's gekeken, maar tot nu toe nog niets.

[ Voor 3% gewijzigd door Donsveertje op 12-06-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbarmentlo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 10:02
met screenshots, logs, en wat meer gegevens kunnen mensen beter van dienst zijn.
zou dat mogelijk zijn, al dan niet de privédata even weggewerkt in paint? dat is wat makkelijker troubleshooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donsveertje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 13:00
Opgelost; Mikrotik tussen geknikkerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
Dat moet die Fortigate ook kunnen :) Heb je ook gekeken met de 'diagnose sniffer packet' functie ? Dat is de 'rauwe' packetdump waaruit je een hoop op kunt maken.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '