Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik ben sinds 14 maanden partime ZZPer. 3 dagen vast, 2 dagen (of meer >:) ) ZZP.

Ik vraag me af of ik niet teveel inkomstenbelasting betaal. Just checking en altijd leuk om hier over te discussiëren.

We stellen even dat ik met mijn vaste loon in de 42% schijf val, dat is makkelijker rekenen.
En we stellen dat ik in 2013 33.000 euro heb bijverdiend (ex btw) met mijn ZZP-activiteiten.

Aftrekposten:
- Startersaftrek: 2123,-
- Ondernemersaftrek: 7280,-
- Reiskosten, computerkosten, internet etc: 4500,-
- MKB vrijstelling: 14% (van de omzet minus ondernemersaftrek): 3.700,-

Volgens mijn berekeningen moet ik dan 42% van (33.000 minus deze aftrekposten) terugbetalen. Bedragen afgerond.
Zonder aftrekposten: 33.000 * 0.42 = 14.000,-
Aftrekposten zijn: 17.600
Wat ik nu dus zou moet afdragen is: (33.000 - 17.600) * 0.42 = 6.470,-

Maar op mijn belastingbrief staat het volgende:
- Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen: 9.719,-
- Loonheffing (af): 5.892,-
- Eerder verleende voorlopige teruggaven (bij): 3.257,-
Te betalen: 7.084

Gaat hier wat mis? Deze bedragen komen niet overeen. Die voorlopige teruggave is Hypotheekrenteaftrek verwacht ik. Waarom wordt dat hier weer bij op geteld? Vanaf hier snap ik het dus niet meer.
Waarom moet ik bijna 7.100 betalen als mijn berekening een kleine 6.470 zegt?

Ditzelfde verhaal geldt met deze verhoudingen ook voor mijn Inkomensafhankelijke Zorgpremie.

De aangifte zegt: Inkomsten uit overig werk: +- 16.000 en dat klopt.
Ik denk dan: 42% daarvan is +- 6.650.
Toch klopt dat dus niet.

De vraag is dus:
Waar haalt hij die 9.719 aan verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekring vandaan?
Waar haalt hij de 5.892 ingehouden loonbelasting en premie vol.... vandaan?
Waarom telt de gekregen HRA hier bij op?

[ Voor 12% gewijzigd door Guillome op 12-06-2014 12:48 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Valt een deel van je winst niet in de 52%?

Ook vraag ik me af of je wel aan het urencriterium voldoet en al dan niet recht hebt op de ondernemersfaciliteiten maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zegt 3 dagen ergens vast in dienst te zijn, maar zegt niets over de inkomsten daarvan. Of bedoel je dat je als ZZP'er 3 dagen bij 1 klant zit en 2 dagen verschillend bij vele andere klanten? (Of, 3+2 = 5 dagen bij 1 klant?)
Reiskosten, computerkosten, internet etc: 4500,-
Heb je daar bonnetjes van, schrijf je over voldoende jaren af en houd je er rekening mee dat je de apparatuur ook deels prive gebruikt?

Als je inderdaad voor 5+ dagen werk (aan verschillende opdrachtgevers, dus niet structureel bij 1) factureert:
omzet - kosten = winst. Winst - aftrek - aftrek = winst na aftrek. Dat is je belastbaar inkomen. Evt nog MKB-winstvrijstelling aftrekken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Dat is idd een ander verhaal en ik heb een urenboekhouding en daar heb ik recht op :)
En ik val niet of nauwelijks in de 52% schaal.

Nee 3 dagen in vaste (loon)dienst.
Bonnetjes: Ja
Afschrijven over voldoende jaar: Ja. Al mag je als starter nieuwe computers ook volledig aftrekken in je eerste jaren.

[ Voor 40% gewijzigd door Guillome op 12-06-2014 12:40 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
Wijkt die belastingbrief dan af van de aangifte die je gedaan hebt over 2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Nee, daar staat het ook zo.
Ik denk dan: 42% daarvan is +- 6.650.
Toch klopt dat dus niet.

Waar haalt hij die 9.719 aan verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekring vandaan? Heeft dat te maken met mijn vaste-loondienst?
Waar haalt hij de 5.892 ingehouden loonbelasting en premie vol.... vandaan?
Waarom telt de gekregen HRA hier bij op?

Dat is eigenlijk de vraag.

[ Voor 48% gewijzigd door Guillome op 12-06-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
Kan zoveel zijn, misschien was je voorlopige teruggaaf wel te hoog. Zonder inzicht in al je cijfers is het lastig om daar wat over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Dat kan, maar die voorlopige teruggave is wel al 7 jaar nagenoeg gelijk. 270 euro per maand voor HRA. En dat bedrag klopt hier ook wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Guillome op 12-06-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 17:42
Guillome schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:24:
[...] (deeltijd ZZP, deeltijd baan)

We stellen even dat ik met mijn vaste loon in de 42% schijf val, dat is makkelijker rekenen.
En we stellen dat ik in 2013 33.000 euro heb bijverdiend (ex btw) met mijn ZZP-activiteiten.

Aftrekposten:
- Startersaftrek: 2123,-
- Ondernemersaftrek: 7280,-
- Reiskosten, computerkosten, internet etc: 4500,-
- MKB vrijstelling: 14% (van de omzet minus ondernemersaftrek): 3.700,-
* Ik neem aan dat je ondernemersaangifte inkomstenbelasting hebt gedaan. Als je ROW opgeeft in de particuliere aangifte IB, heb je geen ondernemersaftrek of winstvrijstelling.

* Kom je aan je 1225 uur ondanks je deeltijd-ondernemerschap?
[...]

Volgens mijn berekeningen moet ik dan 42% van (33.000 minus deze aftrekposten) terugbetalen. Bedragen afgerond.
Zonder aftrekposten: 33.000 * 0.42 = 14.000,-
Aftrekposten zijn: 17.600
Wat ik nu dus zou moet afdragen is: (33.000 - 17.600) * 0.42 = 6.470,-

Maar op mijn belastingbrief staat het volgende:
- Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen: 9.719,-
- Loonheffing (af): 5.892,-
- Eerder verleende voorlopige teruggaven (bij): 3.257,-
Te betalen: 7.084
* Ook over het inkomen uit je baan moet je belasting betalen.
* Je vergeet de heffingskortingen en de 1e schijf (37% i.p.v. 42%).
* Je vergeet het saldo eigen woning.
* Voorlopige teruggaaf: meestal hypotheekrenteaftrek. Te betalen belasting moet natuurlijk worden verrekend met datgene wat je reeds hebt betaald en/of ontvangen. Als je 10k moet betalen, maar al 2k aan VT hebt ontvangen, moet je dus 12k aftikken.
* Loonheffing: idem. Als je 10k moet betaen maar er is al 5k aan loonheffing afgedragen door een werkgever, hoef je nog maar 5k bij te betalen.
[...]
Waarom moet ik bijna 7.100 betalen als mijn berekening een kleine 6.470 zegt?
Zie boven. Je neemt een enorme shortcut door alleen naar je ondernemingswinst te kijken. Ik snap deze shortcut wel, de belasting over je baan al is betaald en je aftrek eigen woning al is in een VT verrekend. Maar dat zijn geen eindheffingen. Het zijn slechts voorschotten. Aan het eind van het jaar tel je alles op en bereken je wat er totaal moet worden betaald. Met dat saldo verreken je de voorschotten en wat overblijft is te betalen / te ontvangen.

Je moet ook beseffen dat onze effectieve belastingschijven veel ingewikkelder zijn. Je hebt namelijk ook afbouw van heffingskorting en arbeidskorting, die beginnen en eindigen op hun eigen plek en verhogen lokaal het marginale tarief.
Overig werk? Je geeft je eigen zaak toch als ondernemingswinst aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Ik heb deze ingevuld, is dat het probleem?
"Aangifte inkomstenbelasting 2013"

Wat bedoel je met ROW?

"Voorlopige teruggaaf: meestal hypotheekrenteaftrek. Te betalen belasting moet natuurlijk worden verrekend met datgene wat je reeds hebt betaald en/of ontvangen. Als je 10k moet betalen, maar al 2k aan VT hebt ontvangen, moet je dus 12k aftikken."

Die HRA staat hier toch los van lijkt mij? Stel ik moet 10k betalen, maar heb al 3k 'gekregen' voor HRA, dan moet ik toch niet ineens 13k betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je geen ondernemersaangifte hebt ingevuld, hoe kom je dan aan startersaftrek, zelfstandigeaftrek en winstvrijstelling? Heb je deze met de hand berekend, in mindering gebracht op je ondernemingswinst en in je ROW saldo ingevuld :?

De aangifte die je moet hebben is: Aangifte Inkomstenbelasting voor Ondernemers 2013. Programma downloaden in de ondernemerspagina's van de belastingdienst, via "Inloggen ondernemers".

Dan krijg je vragen over de besteding van uren (>= 1225 uur), de leeftijd van je bedrijf en hoe vaak je al eerder startersaftrek hebt gehad. Uit deze antwoorden volgt de zelfstandigen- en startersaftrek. Niet zelf gaan zitten rekenen, het programma neemt de aftrek verder automatisch mee in de berekening. Ook de winstvrijstelling wordt automatisch meegeteld door het programma.

Wat betreft HRA: logisch toch? Extreem simpel voorbeeld met zomaar wat getallen:
* je hebt aan bruto inkomen totaal 15.000 euro verdiend
* je hebt een saldo eigen woning van -4.000 euro (huurwaardeforfait - hypotheekrenteaftrek)
* je belastbaar inkomen is dus 11.000 euro.
* Met dat inkomen zou je bijvoorbeeld 3.000 belasting moeten betalen. Je hebt echter al 2.000 ontvangen. Dan heb je in feite 5.000 teveel ontvangen (2000 ontvangen - 3000 betalen = 5000 verschil). Je krijgt dus een rekening voor 5000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Volgens mij ziet de belastingdienst je niet als ondernemer.

- Je bent niet afhankelijk van je inkomsten als ZZP'er
- Je voldoet niet aan het urencriterium (of werk je voor €27 per uur?)
- Je loopt geen ondernemersrisico

Je zegt zelf al dat het inkomsten uit overig werk zijn, wat al impliceert dat je geen ondernemer bent en dus ook geen recht hebt op

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Hmm nee die heb ik dus niet ingevuld. Heb het zelf berekend inderdaad. :s

Ik kan die andere niet vinden. Heb het vorig jaar toen ik me bij KVK inschreef nadrukkelijk gevraagd of dit allemaal juist was en goed ging wat ik deed en dat was het geval.
Ik zie die ondernemersaangiftetool ook nergens staan..

ps. aan het urencriterum voldoe ik wel. Zit op meer dan het minimum aantal uren.

[ Voor 12% gewijzigd door Guillome op 12-06-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 10:57
Met CrashOne, volgens mij ziet de belastingdienst je niet als ondernemer (voor de inkomstenbelasting) en heb je daarom ook geen bericht gehad om de ondernemersaangifte in te vullen. Maar mogelijk heb je daardoor ook geen recht op de aftrekposten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Guillome: je ondernemerschap voor de inkomstenbelasting is discutabel. Er is een combinatie van twee factoren:

1. een laag uurtarief (gezien de verhouding tussen omzet en de besteding van >1225 uur)
2. het feit dat je voor de andere helft van je inkomen bij een baas werkt

Deze combinatie suggereert dat een VAR-ROW op zijn plaats zou kunnen zijn. "ROW" betekent "resultaat overige werkzaamheden", of kortweg "bijklussen". Hoewel 33k omzet ook niet helemaal verwaarloosbaar is en misschien wel de hoofdmoot van je inkomen. Als je inderdaad ROW-genieter bent en geen winstgenieter, heb je helemaal geen recht op ondernemersaftrek en winstvijstelling. Je moet dan de hele winst invullen (wat je een aantal duizenden euros meer belasting gaat kosten).

Kennelijk sta je bij de Belastingdienst niet in het systeem als ondernemer voor de inkomstenbelasting.

Ik zou direct contact opnemen met de belastingtelefoon en verzoeken om ondernemersaangifte te mogen doen. Met een ondernemersaangifte kun je je aangifte corrigeren. Want of je nu ondernemer voor de IB bent of ROW genieter, je huidige aangifte deugt niet.

Heb je eigenlijk een VAR verklaring? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier wat informatie:
Enkele punten voor de start als ZZP'er:

Uw huidige werkgever zal niet blij zijn als u voor uw eigen bedrijf exact hetzelfde werk gaat doen als in loondienst. Uw werkgever zal dat ongetwijfeld zien als concurrentie. Overleg dit altijd met uw werkgever en kijk ook even of u een concurrentiebeding in uw contract heeft staan voordat u daadwerkelijk start.

Als parttime ondernemer heeft u dezelfde verplichtingen als een fulltime ondernemer. Dat betekent dat u zelf helemaal verantwoordelijk bent voor wat u doet. Zorg ook voor een aansprakelijkheidverzekering.

U dient ook als parttime ondernemer ingeschreven te staan bij de kamer van Koophandel en bij de Belastingdienst.

U dient een administratie bij te houden en te zorgen voor een tijdige BTW-aangifte.

Als parttime ondernemer heeft u meestal geen recht op de Zelfstandigenaftrek omdat u niet het daarvoor benodigde aantal uren (1225 per jaar) aan uw bedrijf kunt besteden. Dit is een (klein) fiscaal nadeel waardoor u wat meer inkomstenbelasting zult moeten betalen.

Bij het aanvragen van een Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) zult u waarschijnlijk een VAR ROW ontvangen, daar heeft uw opdrachtgever weinig aan, opdrachtgevers vragen altijd om een VAR-WUO.

Als u voor een groot deel afhankelijk bent van uw inkomen als ondernemer overdenk dan ook eens of een Arbeidsongeschiktheidverzekering wenselijk is.

Leg uw opdrachten en afspraken goed vast, daarmee schept u duidelijkheid en voorkomt u problemen achteraf.
Zoals ik nu begrijp heb je nooit aangegeven naast je vaste dienstverband ondernemer te zijn. Ik zou dit eerst z.s.m. rechtzetten bij de belastingdienst.

http://www.zzp-nederland.nl/artikel/parttime-ondernemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:17
Die is inderdaad alleen te downloaden als je ondernemer voor de IB bent.

Anyway, dit is allemaal nog wel recht te zetten, via http://hallo.kvk.nl/hallo...ers/f/144045/t/27035.aspx.
Hallo Joel,

Je kunt per brief aan je Belastingkantoor doorgeven dat je nu ondernemer bent voor de inkomstenbelasting. Voor 2012 kun je dan om een herbeoordeling vragen.

Heb je al een definitieve aanslag over 2012 ontvangen, dan maak je bezwaar met eventueel uitstel van betaling. Aan de hand van je administratie bijvoorbeeld, laat je zien dat je voldoet aan de criteria van het ondernemerschap voor de inkomstenbelasting.

Anoek
Webcareteam Belastingdienst
Maar wellicht is het beter een accountantskantoor dit voor je te laten regelen, als je je administratie gewoon goed hebt bijgehouden zullen de kosten voor het rechtzetten / correctieaangifte doen etc. je de kop niet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Buiten het feit dat je aangifte inderdaad al niet klopt zoals reeds vermeld, klopt het ook niet dat je rekent met 42%.

Stel dat deze inkomsten inderdaad als ROW geboekt dienen te worden ( Zonder de starters/ondernemersaftrek ), dan moet je ook nog rekening houden met de afbouw van de arbeidskorting en de algemene heffingskorting. De belastingdruk op een gedeelte van je inkomen worden daarme over een gedeelte 6% zwaarder en dus zo'n 48%

Aangezien je blijkbaar zelf geen uitgebreide kennis van het belasting systeem hebt lijkt het mij sowieso verstandig om een boekhouder/accountant in de arm te nemen om te zorgen dat je aangifte correct wordt ingevuld, want zomaar zelf posten als startersaftrek verekenen is natuurlijk niet de bedoeling.

[ Voor 25% gewijzigd door Woy op 12-06-2014 20:24 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Ik heb dat niet zelf zomaar verzonnen. Ben naar een belastingbijeenkomst geweest bij het KVK en daar hebben ze mij hierop gewezen. Ik weet opzich aardig wat al van de belastingdienst van dit onderwerp maar hoe meer ik weet hoe meer ik weet wat ik niet weet.. dus ik ga op zoek naar een accountant.
Ik schrijf nu een brief met mijn argumenten om wel als ondernemer gezien te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Guillome schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:37:
dus ik ga op zoek naar een accountant.
Een boekhouder is ook prima voor jou & een heel stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Precies een boekhouder/administratiekantoor is meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Je vergeet ook even de bijdrage ZVW nog. Die moet je ook nog aftikken over inkomen dat niet uit loondienst komt á 5%.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Vergeet ik niet hoor :) Dat bedoelde ik hiermee.
Guillome schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:24:
Ditzelfde verhaal geldt met deze verhoudingen ook voor mijn Inkomensafhankelijke Zorgpremie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Guillome schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:37:
Ik heb dat niet zelf zomaar verzonnen. Ben naar een belastingbijeenkomst geweest bij het KVK en daar hebben ze mij hierop gewezen.
Maar ik geloof nooit dat ze bij een dergelijke avond gezegd hebben dat je deze posten zelf mag verrekenen bij je inkomsten uit overige werkzaamheden. Dat zou voor de belastingdienst natuurlijk ook nooit meer goed te controleren zijn zonder jouw hele boekhouding door te nemen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met Woy.

Er bestaan speciale fiscale voorzieningen voor IB-ondernemers. Voorbeelden daarvan zijn de ondernemersaftrek (waaronder zelfstandigenaftrek en startersaftrek) en de MKB-winstvrijstelling. Dat betekent echter niet dat je ze op eigen houtje buiten mag gebruiken op iets anders dan winst uit onderneming.

Waarschijnlijk heeft men je niet goed duidelijk gemaakt dat een ondernemersaangifte iets anders is dan een gewone aangifte IB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Woy schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:21:
[...]

Maar ik geloof nooit dat ze bij een dergelijke avond gezegd hebben dat je deze posten zelf mag verrekenen bij je inkomsten uit overige werkzaamheden. Dat zou voor de belastingdienst natuurlijk ook nooit meer goed te controleren zijn zonder jouw hele boekhouding door te nemen.
Dat heb ik ook nooit beweerd. Bij de KVK zeiden ze: als je je hier inschrijft wordt je bij de belastingdienst gezien als ondernemer en krijg je vanzelf in 2014 de juiste inkomstenaangiftetool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bij de gecombineerde inschrijving KvK + belastingdienst krijg je vrij snel een voorlopig oordeel van de omzetbelasting. Meestal zal daarop staan dat je ondernemer voor de omzetbelasting bent. Dan krijg je een BTW-nummer en een aangifteplicht voor de BTW.

Ondernemer voor de inkomstenbelasting staat daar los van. Het wordt bepaald aan andere (strengere) eisen. Volgens mij ontving ik mijn voorlopig oordeel over de IB pas na aanleiding van mijn eerste VAR aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online
Vreemde adviezen weer van Kvk. Ik had hier letterlijk om gevraagd. Maargoed, de brief is gestuurd, en heb een paar boekhouders gemaild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Inderdaad wel een apart verhaal
Als u zich inschrijft bij de Kamer van Koophandel worden deze gegevens automatisch doorgegeven aan de Belastingdienst. U hoeft zich niet apart aan te melden bij de Belastingdienst.
http://www.ondernemersplein.nl/artikel/wat-moet-u-regelen/
Lang niet iedereen die ondernemer wil zijn, is ondernemer voor de inkomstenbelasting. Als uw activiteiten zich afspelen in het economisch verkeer en als u winst kunt verwachten, is er sprake van een bron van inkomen en bent u mogelijk ondernemer voor de inkomstenbelasting. Als uw activiteiten zich afspelen binnen de hobby- of familiesfeer, bent u geen ondernemer voor de inkomstenbelasting.
Start u een onderneming? Maak dan een afspraak bij de Kamer van Koophandel en schrijf uw onderneming in in het Handelsregister. De Kamer van Koophandel geeft uw gegevens aan ons door. U hoeft uw onderneming dus niet apart bij ons aan te melden.
http://www.belastingdiens..._voor_inkomstenbelasting/

Maar als je als ondernemer gezien wordt moet je in veel gevallen een VAR aanvragen, dit gaat de KvK niet voor je doen verder. Op basis van je VAR toekenning krijg je meestal ook een brief om inkomstenaangifte te doen.

Ik vind de hele KvK maar een zinloos iets verder.

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 13-06-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-03-2024
Voor de zelfstandigenaftrek moet je ook minimaal 50% van je werkzame tijd met je eigen onderneming bezig zijn, dat zal je met 3 dagen loondienst vs meestal 2 dagen eigen onderneming niet redden.

[ Voor 28% gewijzigd door gerrutcamaro op 13-06-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Eerste 5 jaar hoeft dat niet, dan mag je ook minder voor jezelf werken, je moet alleen wel aan de 1225 uren zitten.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Pagina: 1