Wat kleine problemen met windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-06 22:42
Goedemorgen,

Na de installatie van Windows 8.1 zijn er een aantal dingen een beetje vreemd. Ik moet er bij vermelden dat ik het programma Start Menu 8 er bij gebruik.

Ten eerste beginnen met Internet Explorer. Ik weet het grote ruk, gebruik hem ook niet, maar de standaard startpagina staat ingesteld op het volgende adres:
http://www.trovi.com/?gd=...1-8664-775514E4353A&SSPV=

Ik kan dit er niet uit krijgen.

Tweede probleem is dat als ik op het start menu druk, vervolgens afsluiten aanklik, hij gewoon opnieuw opstart. De computer gaat niet uit. Zodra ik naar het gebruikers menu ga en op afsluiten druk sluit die wel af. De manier is alleen wat omslachtiger maar ook op deze wijze start die soms opnieuw op.

Tot slot nog het probleem dat de brouwser zich soms uit het niets minimaliseert. Dit doet die soms als ik Facebook open of een extra tabblad.

Het spul is op een nieuwe computer geinstalleerd dus op een schone schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Iets zegt mij dat het geen schone installatie betreft. Trovi is bijvoorbeeld bekend als adware /malware / search bar rommel. Daar zou je al eens op kunnen googlen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:29

NoFearCreations

3DPrint the world!

Klinkt als een niet legale W8.1, waarbij dat ingebakken zit?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
Heb hem inderdaad gekregen van een maatje van mij omdat ik in eerste instantie niet wou overstappen naar Windows 8. Twijfel er daarom ook weer aan om windows er opnieuw op te gooien maar dan weer Windows 7.

Is het mogelijk om Windows er af te gooien en Windows 7 er weer op te zetten zonder dat ik van alles een backup moet maken en de boel opnieuw er op moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:05

DarkSide

theres no place like ::1

ligt er aan. Je fotos en mp3 bestanden etc hoef je niet te backuppen (mits je de partitie waar ze op staan niet aantast).
Maar applicaties etc moet je opnieuw installeren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tweede probleem is dat als ik op het start menu druk, vervolgens afsluiten aanklik, hij gewoon opnieuw opstart.

Windows 8.1 heeft geen 'normaal' startmenu, dus daar zit al iets aan andere software wat dus niet z'n werk doet. Random minimaliseren, Trovi erop.. ik hoop dat je geen belangrijke zaken op die PC heb gedaan, 'gekregen versies' weet je nooit wat er op de achtergrond allemaal mee draait.

Afsluiten in Win8 is gewoon muis rechts tegen de rand, onderaan power->afsluiten.
http://blog.laptopmag.com...012/08/power-button-i.jpg

Schoonste manier is gewoon helemaal weer blanco te beginnen, dus alles opnieuw installeren. Eventueel je 'mijn documenten' op een backup gooien, maar games etc zal je opnieuw moeten installeren. Zeker met zulke 'grijze' versies, zou ik geen twijfel nemen en écht schoon beginnen.

[ Voor 37% gewijzigd door SinergyX op 12-06-2014 12:14 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
En de games eventueel?

Nee, niet echt belangrijke dingen. School maar dat is niet interresant.

[ Voor 63% gewijzigd door DeFries op 12-06-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Hier heb je een How-to om Trovi te verwijderen van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
Zal de boel er wel af gooien en Windows 7 weer installeren. Windows 8 dan toch nog maar even links laten liggen. Kan er nog niet echt aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

DeFries schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:01:
Is het mogelijk om Windows er af te gooien en Windows 7 er weer op te zetten zonder dat ik van alles een backup moet maken en de boel opnieuw er op moet zetten?
Je moet altijd meer dan 1 backup hebben en die ook getest hebben. Zeker als je overstapt van OS. Nou ja, niets moet behalve achteraf niet klagen als je toch data kwijt bent :+

Eerste hulp bij brakke warez moet je niet vragen (of krijgen). Niet verder gaan met een dergelijke crappy versie; koop Win8 of installeer na een format (na meer dan 1 backup!) Als je gratiesch wilt, neem een gratis Linux-variant.
edit:
Zegt spuit 11

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
Windows 7 schijf ben ik dus kwijt geraakt na die jaren en ik wou Windows 8 eens proberen. Koop Windows 7 wel opnieuw via internet. Wordt nu aangeboden voor €30 euro.

Ik formateer de schijfen wel helemaal opnieuw. Dan moet het wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Mijn advies: koop dan gelijk een 8.1 versie en nooit meer wat van je "maatje" aannemen op IT niveau.

[ Voor 6% gewijzigd door Quadradial op 12-06-2014 12:41 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
Ik bedoelde 8.1. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je enkel de schijf kwijt bent, dan hebje de originele licentie nog wel? (Tenminste de code). Dan een nete installatie-DVD regelen, hoeft geen nieuwe licentie te kosten.

En let op dat je niet weer een illegale versie koopt. Het zou zo jammer zijn als de boel een week later (weer) niet werkt. pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) begint wel iets duurder dan 30, maar dan heb je meer zekerheid..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:51
F_J_K schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:44:
Als je enkel de schijf kwijt bent, dan hebje de originele licentie nog wel? (Tenminste de code). Dan een nete installatie-DVD regelen, hoeft geen nieuwe licentie te kosten. [...]
Precies, als je de licentie hebt en de key nog kan vinden dan: http://answers.microsoft....on&status=AllReplies#tabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
http://www.ebay.nl/itm/Wi...tware&hash=item19edfb3e90

Lijkt me allemaal goed?

Zal even zoeken. Want dat spul heb ik toendertijd allemaal bijelkaar gehouden en in de doos gehouden.

In iedergeval bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Als ik de ebay link zo lees, is de versie die daar staat een OEM versie.
Pagina: 1