Opvolger voor samsung ue 46 es7000 ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Wat zou een degelijke verbetering zijn voor de samsung ue46es7000 die ik momenteel heb?
Ik zie dat momenteel de 46F8000 mooi geprijsd staat wegens het WK.

Enige alternatieven?

Budget rond de 1200 euro..

Of is de overstap voor dit budget het niet waard?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
+1 voor deze suggestie. Betere tv zul je niet vinden voor dit geld. Vraag is wel òf je er nog één kan vinden want ze worden schaars. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Een plasma tv ? ;)

Ligt wel ferm boven mijn budget + in de winkel spelen die zou "grauw"..
Wit lijkt net "grijs" te zijn ...

Of heb ik het mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
niniansix schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:52:
Een plasma tv ? ;)

Ligt wel ferm boven mijn budget
Je kan altijd een model lager nemen, de GT60 serie.
in de winkel spelen die zou "grauw"..
Wit lijkt net "grijs" te zijn ...

Of heb ik het mis ?
Klopt. In een winkel kan plasma niet tegen LCD op. Plasma heeft veel meer last van omgevingsverlichting dan dat LCD dat heeft waardoor het beeld grauw lijkt. Zet ze naast elkaar in een donkere kamer en de kleuren van plasma spatten er vanaf. Mede door het hoge contrast van plasma wat absoluut niet tot zijn recht komt in winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
azo :) bedankt voor de tip !

En wat met het zogezegd "inbranden"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
niniansix schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:05:
azo :) bedankt voor de tip !

En wat met het zogezegd "inbranden"?
Behalve als je van plan bent gans dag de televisie op een bepaalde zender te laten staan of veel statische beelden hebt, is er weinig kans tot inbranding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Heb thuis een GT30 en een GT60 staan en ben hier zeer tevreden over. Bij mij komt er geen lcd binnen. Dit kijkt stukken beter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Thx vr de tips ! Zal straks eens naar de winkel gaan kijken ;)

Nog een kleine vraag : hoeveel zou ik nog kunnen krijgen vr mijn samsung ? Nog in garantie + perfecte staat (plastiek nog rond de voet) + alle afstandsbedieningen aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ga zeker nog eens plasma bekijken nu het nog kan, maar wat is er mis met je Samsung? In beeld is er weinig vooruitgang, maar je zou een Evolution-kit kunnen overwegen, daar bespaar je een hoop geld mee ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Die evolution kit doet toch niet veel aan de kwaliteit van het beeld ? ;) voor de apps enzo moet ik het niet doen want die gebruik ik nooit ...

Als ik bv wolfenstein speel op mijn ps4 heb ik de indruk dat de pixels zeer goed zichtbaar zijn en soms wel erg storend is ! Dit heb ik dan weer niet bij een 32 inch sony tv die ik 2 maanden geleden gekocht heb voor bij mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dan hoef je helemaal niets te doen ;)

Kan het verschil niet gewoon komen omdat 46" veel groter is dan 32"? En heb je al tijd gestoken in de instellingen? Scherpteinstelling omlaag kan bijvoorbeeld al veel goed doen.

Een nieuwe TV is natuurlijk altijd leuk, maar met een toptoestel als de ES7000 denk ik dat het verschil van beeld allemaal wel meevalt.

[ Voor 18% gewijzigd door mr.paaJ op 12-06-2014 14:29 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Mijn scherpte staat momenteel op 70 alsook mijn contrast :) ik weet niet of dit teveel is of niet ? De settings die ik nu heb, vond ik wel erg aardig spelen bij animatiefilms ... Maar van zodra je dan een gewone film of game speelt, is het echt "korrelig" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 07:51

Gertjuhjan

Software Engineer

niniansix schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:21:
Als ik bv wolfenstein speel op mijn ps4 heb ik de indruk dat de pixels zeer goed zichtbaar zijn en soms wel erg storend is ! Dit heb ik dan weer niet bij een 32 inch sony tv die ik 2 maanden geleden gekocht heb voor bij mijn vriendin.
Ik ga er even voor het gemak van uit dat de twee schermen beide full HD zijn. Een 46 inch HD tv heeft een veel lagere DPI dan een 32 inch HD TV.
Oftewel bij je vriendin's scherm heb je 1080 pixel in de hoogte en 1920 pixels in de breedte op een scherm van 32 inch.Een Pak je een scherm van 46 inch, met het zelfde aantal pixels, dan zal de pixel veel groter zijn dan de 32 inch TV, dus waarschijnlijk ook zichtbaarder.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
niniansix schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:56:
Mijn scherpte staat momenteel op 70 alsook mijn contrast :) ik weet niet of dit teveel is of niet ? De settings die ik nu heb, vond ik wel erg aardig spelen bij animatiefilms ... Maar van zodra je dan een gewone film of game speelt, is het echt "korrelig" ...
Schakel de game-modus in voor de HDMI-ingang van de PS4. Hiermee schakel je dit soort narigheid uit.

Tevens de randverbetering voor alle ingangen uitzetten en teven scherpte aanpassen naar een getal tussen de 0 en 10. Hoger dan een waarde van 10 moet je echt niet gaan. Krijg je alleen maar lelijke contouren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Bedankt voor de tip !
Is een scherpte van 10/100 niet zeer weinig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
niniansix schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:58:
Bedankt voor de tip !
Is een scherpte van 10/100 niet zeer weinig ?
Juist niet. De scherpte wordt enkel softwarematig toegevoegd door hoge contrasten contouren te geven. Hierdoor krijg je het kijkdooseffect.

Of je moet dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ux8tCMB.jpg

mooier vinden dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GNo8OlI.jpg

Maar ik mag hopen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Thx !! Ja idd het onderste is wel veel beter natuurlijk !

Je kent er echt wel veel van !

Soms geen idee van richtprijs die ik kan vragen moest ik toch overschakelen nr een plasma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
niniansix schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:20:
Thx !! Ja idd het onderste is wel veel beter natuurlijk !

Je kent er echt wel veel van !
Alhoewel ik er momenteel eigenlijk te weinig tijd voor heb is het nog altijd mijn hobby.
Soms geen idee van richtprijs die ik kan vragen moest ik toch overschakelen nr een plasma ?
Kijkende naar wat er aangeboden wordt en de nieuwprijs van dit en soortgelijke modellen zou ik zeggen dat een vraagprijs van ongeveer € 700,- goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
enige idee of deze SONY BRAVIA KDL-55W805 een goed alternatief is? (indien ik geen plasma zou nemen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Bij mij zou de plasma altijd bovenaan staan, maar als het echt een lcd moet zijn, zou ik inderdaad een Sony kopen uit de W-series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
niniansix schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:03:
enige idee of deze SONY BRAVIA KDL-55W805 een goed alternatief is? (indien ik geen plasma zou nemen :) )
Voor een echte upgrade zul je een topmodel moeten nemen van hoge kwaliteit. Een W805 is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Voor ik een plasma zou kopen, zou ik die wel graag eens zien spelen "thuis" en niet in de winkel ... Ik zou al moeten online een tv kopen om hem dan te testen zodat ik eventueel gebruik kan maken van het "herroepingsrecht".

Want ik las gisteren dat wit niet echt super fel wit is zoals bij een led omdat de lichtopbrengst veel lager ligt .. Klopt dit of valt dit allemaal wel mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Een plasma heeft natuurlijke kleur weergave en schreeuwd de kleuren niet van het beeld wat LCD wel doet.
Als je echt van natuurlijke kleuren houd en niet van die felle nep kleuren zou ik echt voor plasma gaan.
Vergelijken in een winkel welke je moet gaan kiezen plasma of lcd kan bijna niet door de felle omgevings licht.
verder heeft de verkoper bijna altijd een voorkeur voor lcd, komt denk ik door hogere marges.
Dat was ten minste doen ik ging kijken voor een tv.
Ja het wit is wat minder fel dan bij een lcd, is dit storens absoluut niet.

wat je wilt doen is wel een slimme set.
zou hem dan bij de wehkamp bestellen die halen hem namelijk gratis weer op als het niet bevalt.
verder kan je ook achteraf betalen, geld dacht ik niet voor nieuwe klanten..

[ Voor 16% gewijzigd door michael3 op 15-06-2014 09:50 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Alright thx ! Het vreemde is dat ik wel graag dynamische en felle kleuren graag heb.. Dit komt waarschijnlijk omdat ik het gewoon ben omdat ik altijd al lcd/led gehad heb ...

Tegenwoordig kun je zelfs als plasma tv's kopen voor 600-700 euro van lg en samsung maar deze zijn waarschijnlijk van slechte kwaliteit mag ik veronderstellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Of ze slecht zijn weet ik niet.
In ieder geval is Panasonic de beste en heb ik zelf ook.
zal ik jou was ook voor Panasonic gaan zeker gezien het budget.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
http://www.tvpromo.be/pla...nch/panasonic-tx-p50st60e

Deze lijkt me dan wel een mooie deal of niet?

Damn.. ik bemerk me net dat er op plasma televisies dus geen ecocheques aanvaard worden...

Aangezien ik toch voor een 200 tal euro ecocheques liggen heb, zal het dus een LED televisie moeten worden!

Dan lijkt mij de ue46F8000 de beste deal voor dit moment? Had wel graag een 50 inch gewenst ofzo maar dan moet ik een stap terugkeren in kwaliteit of een hoger budget uitgeven en daar heb ik geen zin in ;)

[ Voor 62% gewijzigd door niniansix op 15-06-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:21
De UE46ES7000 is een prima televisie. Je gaat echt geen tot nauwelijks verschil merken met het model van een jaar later.

Ik vermoed dat je gewoon veel te dicht op je TV zit. Je zou op zijn minst 3 meter van je 46" moeten zitten.
Zit je dichterbij, neem dan juist een kleinere TV. Daarop zijn de pixels kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
De es8000 reeks vond ik toen wel nog mooier spelen of deze dat ik nu heb dus zal de f8000 wel iets beter spelen denk ik ..

Ik zit er momenteel 3,5 meter van ofzo dus ik denk dat dit dan wel ok is .

Ik heb daarnet wat zitten surfen en ik zag dat men ook zeer lovend is over de sony kdl w 905 ...

Sommige vinden deze beter dan de f8000 en andere dan weer niet ...
Iemand een mening hierover ?

[ Voor 33% gewijzigd door niniansix op 15-06-2014 22:42 ]

Pagina: 1