Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop HBO Technische Informatica

Pagina: 1
Acties:

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 19:57
Beste mede-Tweakers,
Voor mijn komende opleiding, HBO Technische Informatica, ben ik op zoek naar een goede laptop.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Office-toepassingen, schoolwerk, VPCs en zo af en toe een lichte game. Voor de virtuele machines zou ik het liefste gewoon een volwaardige i7 hebben zoals een 4700HQ/MQ.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget is maximaal €950 tot €1000.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Op dit moment heb ik een 17.3" laptop en die is mij eigenlijk te groot om elke dag ergens mee naar toe te nemen, en om mee in de trein te reizen. Dus mijn voorkeur gaat uit naar een 15.6" laptop met een redelijke accuduur van 2,5+ uur. Gewicht is niet echt een probleem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het liefste geen Toshiba weer, hier heb ik een erg slechte ervaring mee gehad en mensen in mijn directe omgeving idem dito. Ik heb goede verhalen gehoord over Lenovo en ASUS laptops.

Eigen onderzoek
Ik ben in de pricewatch de volgende laptops al tegengekomen;
De pricewatch: Asus N550JV-CN270H, waar ik dan eventueel een SSD in zou willen monteren.
of;
De pricewatch: MSI GP60 2PE-064NL, waar na verloop van tijd misschien een SSD in kan komen.

Voorkeur voor hardware
Zoals eerder aangegeven, heb ik het liefste een quad-core met hypertreading in de vorm van bijvoorbeeld een i7 4700HQ/MQ. Daarnaast is 8GB of meer geheugen ook een must, 500GB of grotere HDD en een FullHD scherm, Gigabit Ethernet en optioneel de mogelijkheid om de optische drive te vervangen door een harde schijf.

Ik wil eventueel nog wachten tot begin/midden augustus indien er nog betere laptops op de markt komen.

Met vriendelijke groet,

Apart