Beste Tweakers,
Ik heb onlangs een tweedehands Asus GTX 780 DirectCU II OC 3GB Model overgenomen van een andere Tweaker. Op het eerste gezicht functioneerde deze prima. Maar wanneer ik Battlefield 4 probeer te spelen krijg ik een Directx Error en freezed mijn game.
Gedetaileerde error uitleg:
Wanneer ik Battlefield 4 opstart, laad de game gewoon. Daarna kan ik voor ongeveer 10 seconden spelen en dan crasht de game. Ik ga terug naar mijn bureaublad, waar dan een error naar voren komt: Directx function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_RESET ("The device failed due to a badly formed command."). GPU:"NVIDIA GeForce 780", Driver 33788. De game reageert niet meer en moet geforceerd afgesloten worden.
Aantal oplossingen die ik geprobeerd heb:
- Battlefield 4 Clean Herinstallatie
- Directx Update
- Origin Update en herinstallatie
- Andere browser dan Chrome gebruiken voor Battlelog (Firefox)
- NVIDIA Graphics driver updaten tot laatste versie
- NVIDIA Graphics driver clean install
- Driver van CD clean install (Outdated driver maar alsnog geprobeerd).
- GPU Stress test gedraaid (Geen errors, word niet oververhit)
- Aantal fixes van Youtube en forum geprobeerd, helaas nog geen succes... (User.cgf toevoegen, register aanpassen).
- Mijn GTX780 in een ander PC met Battlefield gehangen, krijg de zelfde error.
Het rare is dat dit niet alleen voorkomt in Battlefield 4, maar ook in Battlefield 3, hier kan ik gemiddeld iets langer spelen (rond de 10 minuten) voordat de game crasht met dezelfde error als BF4. Nu heb ik Battlefield Hardline ook geprobeerd, en die crasht even snel als BF4 met de zelfde error.
Ik speel de volgende spellen prima zonder problemen met deze kaart in mijn systeem:
- Watch Dogs
- War Thunder
- GTA IV
- Minecraft
Volledige Specs:
- Intel Core i7-2600K @ 3.4GHz
- ASRock Fatal1ty P67 Professional
- Mugen 4 CPU Cooler
- Asus GTX 780 DirectCU II OC 3GB
- 8GB G.Skill RAM
- 2x 1TB Samsung HDD
- 265GB Tracend SSD
- Coolermaster 750W
- Coolermaster Storm Trooper Black
Plaatje Error:

Ik hoop dat een van jullie Tweakers met de oplossing komen, want ik hoop toch echt niet dat het aan mijn GTX780 ligt.
Dit is mijn eerste topic, als hij in de verkeerde bak staat of iets hoor ik het wel.
Update:
Edit 1:
Ik krijg af en toe ook deze error in plaats van een melding van DirectX:

Windows Logboek geeft het volgende aan:

Edit 2:
Tijdens de 5 seconden dat ik Battlefield 4 kan spelen heb ik ook erg last van glitchende textures. (Lastig uit te leggen maar random textures die door het beeld vliegen).
Blijkt dat ik ook last heb van de Error (Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld) tijdens het spelen van Watch_Dogs... Lijk dus bij elk game het zelfde te zijn?
Ik heb onlangs een tweedehands Asus GTX 780 DirectCU II OC 3GB Model overgenomen van een andere Tweaker. Op het eerste gezicht functioneerde deze prima. Maar wanneer ik Battlefield 4 probeer te spelen krijg ik een Directx Error en freezed mijn game.
Gedetaileerde error uitleg:
Wanneer ik Battlefield 4 opstart, laad de game gewoon. Daarna kan ik voor ongeveer 10 seconden spelen en dan crasht de game. Ik ga terug naar mijn bureaublad, waar dan een error naar voren komt: Directx function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_RESET ("The device failed due to a badly formed command."). GPU:"NVIDIA GeForce 780", Driver 33788. De game reageert niet meer en moet geforceerd afgesloten worden.
Aantal oplossingen die ik geprobeerd heb:
- Battlefield 4 Clean Herinstallatie
- Directx Update
- Origin Update en herinstallatie
- Andere browser dan Chrome gebruiken voor Battlelog (Firefox)
- NVIDIA Graphics driver updaten tot laatste versie
- NVIDIA Graphics driver clean install
- Driver van CD clean install (Outdated driver maar alsnog geprobeerd).
- GPU Stress test gedraaid (Geen errors, word niet oververhit)
- Aantal fixes van Youtube en forum geprobeerd, helaas nog geen succes... (User.cgf toevoegen, register aanpassen).
- Mijn GTX780 in een ander PC met Battlefield gehangen, krijg de zelfde error.
Het rare is dat dit niet alleen voorkomt in Battlefield 4, maar ook in Battlefield 3, hier kan ik gemiddeld iets langer spelen (rond de 10 minuten) voordat de game crasht met dezelfde error als BF4. Nu heb ik Battlefield Hardline ook geprobeerd, en die crasht even snel als BF4 met de zelfde error.
Ik speel de volgende spellen prima zonder problemen met deze kaart in mijn systeem:
- Watch Dogs
- War Thunder
- GTA IV
- Minecraft
Volledige Specs:
- Intel Core i7-2600K @ 3.4GHz
- ASRock Fatal1ty P67 Professional
- Mugen 4 CPU Cooler
- Asus GTX 780 DirectCU II OC 3GB
- 8GB G.Skill RAM
- 2x 1TB Samsung HDD
- 265GB Tracend SSD
- Coolermaster 750W
- Coolermaster Storm Trooper Black
Plaatje Error:

Ik hoop dat een van jullie Tweakers met de oplossing komen, want ik hoop toch echt niet dat het aan mijn GTX780 ligt.
Dit is mijn eerste topic, als hij in de verkeerde bak staat of iets hoor ik het wel.
Update:
Edit 1:
Ik krijg af en toe ook deze error in plaats van een melding van DirectX:

Windows Logboek geeft het volgende aan:

Edit 2:
Tijdens de 5 seconden dat ik Battlefield 4 kan spelen heb ik ook erg last van glitchende textures. (Lastig uit te leggen maar random textures die door het beeld vliegen).
Blijkt dat ik ook last heb van de Error (Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld) tijdens het spelen van Watch_Dogs... Lijk dus bij elk game het zelfde te zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door lexkrijnen op 12-06-2014 15:26 ]