Steam In-Home streaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
In-Home Streaming, a new feature of Steam, is now released to all users. Players who have multiple computers at home can immediately take advantage of the new feature. When you log into Steam on two computers on the same network, they automatically connect, allowing you to remotely install, launch, and play games as though you were sitting at the remote PC.

Steam In-Home Streaming allows you to play your PC games on lower-end computers such as a laptop or home theater PC, or a computer running another operating system such as OS X, SteamOS, or Linux.

When you play a game using In-Home Streaming, video and audio are sent through your home network from your high-end gaming PC to another device in your home. From here, your keyboard, mouse, and controller input is sent back to the remote computer.

Steam In-Home Streaming pagina

Met een vrouw die werkt en 2 kleine kinderen is er niet altijd de mogelijkheid om achter je game pc in je game room te gaan zitten.

Laatst ging mijn vrouw op een Zaterdag ochtend weer aan het werk en mijn dochter was aan het spelen, televisie aanzetten is op zo een moment niet verstandig want dan wil ze ineens niet meer spelen en "anders kijken", dus ik dacht ik ga War Thunder spelen op de laptop beneden: een inspiron 1545 met dedicated 5 jaar oude cheap graka erin.
Dit was niet echt een sprankelend succes.
Nu trok mijn oog ineens naar de mogelijk om te streamen.
Dus ik naar boven gerend , pc aangezet, ingelogd op steam en weer naar beneden.

Nu weet ik hoe Logmein, Teamviewer en andere remote assistance tools werken (hoort bij mijn dagelijkse support werk) en had ik er eerlijk waar weinig van verwacht.
Het viel me echter onzettend mee en war thunder was op high op de game pc estreamed op de laptop gewoon heerlijk te spelen, hier en daar wel een hicup , maar daar valt mee te leven.

Binnenkort zal ik eens andere games gaan proberen en eventueel hier mijn bevindingen achter laten.
Ik ben ook benieuwd of anderen het al geprobeerd hebben en wat hun bevindingen zijn.

Mijn machines:
game pc:
Asus M2n74
AMD 7850 BE unlocked naar 4 cores en klein beetje overclocked
8GB geheugen
normale 7200RPM HDD
ATI 6870 2gb

Laptop:
Inspiron 1545
Intel T4400 cpu
4gb geheugen
5400rpm hdd
ATI 4340 met 1gb dedicated

Netwerk Infra: KPN experia box
Connectie van box naar game pc is POE
Connectie van box naar laptop is Wifi

Geteste game: Warthunder , voornamelijk tanks, maar ook een aantal plane en mixed matches

Zijn er nog andere mede tweakers met ervaringen?
Laat ze dan aub achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:02

JSchut

.....

Dit klinkt erg mooi!

Zelf heb ik ook zo'n situatie. Altijd consoles gehad maar vorig jaar geswitched naar de PC.
Nu hebben we helaas geen ruimte in de woonkamer en hebben we dus boven een computer kamer. Niet heel gezellig.

De laptop die wij hebben kan wel wat games draaien maar op lage resolutie. Dit klinkt dus als een goede oplossing. Zal eens kijken of ik dat een deze dagen kan testen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Het zou al moeten werken volgens de site, maar hier log ik gewoon in op hetzelfde account, maar moet ik gewoon nog alles installeren enzo op m'n laptop qua games. Het werkt dus niet bepaald. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Brutal1ty schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:16:
Het zou al moeten werken volgens de site, maar hier log ik gewoon in op hetzelfde account, maar moet ik gewoon nog alles installeren enzo op m'n laptop qua games. Het werkt dus niet bepaald. Enig idee?
Even lezen op deze pagina: Steam Support

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Heb 'm aan de praat. Was wel leuk dat zelfs via m'n Wifi (matige verbinding) ik nu Dark Souls 2 kon draaien op 2 schermen tegelijk zonder framedrops of wat dan ook, want streaming :+

Er was wel input lag vanwege m'n matige verbinding en dit is nou eenmaal zwaar, maar zolang je niet Unreal Tournament ofzo wilt gaan spelen online is het wel te doen zodra je het via snelle verbinding/ethernet kabel zou doen _/-\o_

Viel me 100% mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 12:03

Multensor

wtf

Probleem is wel dat je nog niet met controller op je client device kan spelen. In het menu van steam werkt de controller prima, maar ingame werkt het niet :x. Is een bug die nog opgelost moet worden, maar voor mij wel een dealbreaker.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Multensor schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:33:
Probleem is wel dat je nog niet met controller op je client device kan spelen. In het menu van steam werkt de controller prima, maar ingame werkt het niet :x. Is een bug die nog opgelost moet worden, maar voor mij wel een dealbreaker.
Mee eens, maar zodra dat is opgelost ga ik hier zowaar gebruik van maken. Ik ben werkelijk allergisch voor input lag, maar ik weet sws dat ik op deze manier toch een aantal singleplayer games lekker in de woonkamer ga spelen op m'n laptopje/tv scherm (via laptop) ipv op m'n kamer waar ik m'n hardcore online gaming doe :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik zit er nu aan te denken om een eenvoudige en stille pc neer zetten en deze bedraadt aan te sluiten op de experiabox , wireless keyboard en muis eraan en lekker gamen via streaming op mijn TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:47

Mortum

Moderator Discord / TFV & AWM

Prutser!

ik kan mededelen dat Steam in-home streaming ook heerlijk werkt op een Dell Venue 8 Pro.

Met deze dagen lekker op het balkon zitten ipv een klein benauwd kamertje is echt ideaal! :D

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:33
Mortum schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:15:
ik kan mededelen dat Steam in-home streaming ook heerlijk werkt op een Dell Venue 8 Pro.

Met deze dagen lekker op het balkon zitten ipv een klein benauwd kamertje is echt ideaal! :D
Helemaal goed, ik zal ook mijn ervaringen posten met de tablet zodra deze binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb het ook geprobeerd om op mijn beamer te kunnen gamen. Het resultaat was niet zo fijn. als je een high end beamer hebt, dan vallen de imperfecties op. Je ziet duidelijk dat de kleur terugschaalt naar 16bit. Ook werden sommige menu's in games niet goed weergegeven (bv. bij Titanfall). Ik vond het idee echt briljant, maar de uitvoering is het niet.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

kun je tegenwoordig tanks in warthunder? Tijdje niet gespeeld, was altijd wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 09:47
Multensor schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:33:
Kan gewoon, zo speel ik al 2 weken Assassins Creed en Dirt. Je dient in de game "steam controller" of iets in die richting als input Device te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartBlackMagic
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 08:55
Heb zonet In-Home streaming uitgeprobeerd waarbij de ene pc verbonden was met 100Mbit, de andere via wireless (54Mbit) en moet zeggen dat 'k serieus onder de indruk ben. Input lag was slechts zeer minimaal aanwezig, de kleuren waren inderdaad ietsje minder maar dit doet maar weinig afbreuk aangezien de ervaring.

Ook SteamOS beta beviel me prima, er zitten nog wat bugs in maar icm men Nvidia kaart werkten de beschikbare games zeer vlot, geen merkbaar verschil met Windows. Met men ATI kaart onder Kubuntu is het niet zo een vlotte ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-10 12:39
N.a.v. de thread ook maar eens geinstalleerd, en heb nu ineens een game loptop :)

Werkt bijzonder goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartBlackMagic schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:48:
Heb zonet In-Home streaming uitgeprobeerd waarbij de ene pc verbonden was met 100Mbit, de andere via wireless (54Mbit) en moet zeggen dat 'k serieus onder de indruk ben. Input lag was slechts zeer minimaal aanwezig, de kleuren waren inderdaad ietsje minder maar dit doet maar weinig afbreuk aangezien de ervaring.

Ook SteamOS beta beviel me prima, er zitten nog wat bugs in maar icm men Nvidia kaart werkten de beschikbare games zeer vlot, geen merkbaar verschil met Windows. Met men ATI kaart onder Kubuntu is het niet zo een vlotte ervaring.
Dit ligt niet zo zeer aan SteamOS maar meer aan het feit dat Nvidia de laatste meer werk maakt met het ontwikkelen van Linux drivers. Bij AMD/ATI staat dit nog steeds op een laag pitje. Vroeger was AMD wel wat beter m.b.t. Linux drivers maar dit is sinds een jaar of twee veranderd.

Ik zou dit echt wel heel graag willen uitproberen maar helaas heb ik maar één desktop en de tablet die ik heb werkt op Windows RT. Misschien in de toekomst eens een Baytrail Windows tablet kopen. =P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Vroeger was AMD wel wat beter m.b.t. Linux drivers maar dit is sinds een jaar of twee veranderd.
Het is toch net omgekeerd :? Legacy support is matig, maar de nieuwere kaarten hebben uitstekende drivers.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:51
Hoe werkt het nu precies? Kan ik een game streamen naar mijn MBA en kan iemand anders dan de pc gebruiken voor bv. word? Of zit dat er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 23:23
Nee dat gaat helaas niet lukken, de PC zal volledig bezig zijn met de game en die ook op het scherm tonen als deze aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:51
Nilsepils schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:47:
Nee dat gaat helaas niet lukken, de PC zal volledig bezig zijn met de game en die ook op het scherm tonen als deze aan staat.
Dat is dan weer een groot nadeel in mijn ogen. Mijn pc kan prima office werk aan naast een game. Het zou wel een oplossing kunnen zijn om de game naar het tweede scherm te sturen en het eerste scherm te gebruiken voor word.

Of kan dat niet ivm het gebruik van muis en toetsenbord?

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:07
Werkt lekker hoor dit. Pc boven aan de laptop via HDMI aan de tv en gaan. Aan de laptop heb ik een Wireless game reciever hangen met 4 Xbox controllers en ook dat gaat goed. Alleen bij Sonic Transformed herkent hij maar 1 controller, maar als ik hem aan de pc zelf hangt gaat het wel goed en het bereik is goed genoeg.

Ook nog over WIFI geprobeerd, maar dan wordt de ervaring stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hoe zit het met Games for Windows Live en streaming? Ik heb Dirt 3 geprobeerd te starten en dan klaagt hij over windows live, maar ik weet niet waar ik in moet loggen? Op de client/ pctje wat aan de tv hangt, of op de host, mn game PC.

Iemand daar ervaring mee? Ik heb ook een XBOX wireless controller gekocht en die wil in aansluiten op de client. Dat zou dan toch gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Op je HOST pc want die doet al het werk, maar ik weet niet of Games voor Windows Live ook ondersteund worden. De controller zou gewoon op de client moeten werken.

edit: typo's

[ Voor 31% gewijzigd door Quadradial op 10-11-2014 13:20 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Quadradial schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:08:
Op je HOST pc want die doet al het werk, maar ik weet niet of Games voor Windows Live ook ondersteund worden. De controller zou je gewoon op de client moeten werken.
Ik ga dat eens goed testen dan en zien wat er gebeurt. De bevindingen zal ik hier posten.
Even kort testen met gamen op een zotac zbox AD06 laat zien dat het prima werkt. Weinig schokjes ervaren, dus ik wil het wat vaker gaan doen. Ik heb geen zin om mijn game PC in de woonkamer te zetten en OF mijn mediaspeler te vervangen voor iets dat games native kan draaien. Dit streamen is een uitkomst. De FPS games speel ik wel op de PC. Even relaxt op de bank hangen met een controller voor een platform game of een race game heeft wel meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:07
In mijn huis kan ik gewoon de wireless reciever aan de pc boven hangen en dan de controller beneden op de bank gebruiken (diagonaal over ongeveer 10 meter met een betonnen vloer er tussen)

Dit wordt regelmatig getest met 4 controllers tegelijk (Speedrunners ! :D )

De Client is een gaar laptopje en ik moet de resolutie wel wat omlaag schroeven om het smooth te laten lopen (480). Sommige spellen kan ik niet besturen als ik de reciever op de cliënt aansluit.

[ Voor 27% gewijzigd door Beakzz op 10-11-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 12:03

Multensor

wtf

Speedrunners loopt hier heel erg vertraagd via in-home streaming. heb jij dat ook gehad Beakzz? En zo ja hoe heb je het opgelost. Als ik het gewoon op de HOST PC draai dan werkt het prima. Veel andere games werken wel gewoon goed.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 11:50
Hann1BaL schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:12:
[...]

Ik ga dat eens goed testen dan en zien wat er gebeurt. De bevindingen zal ik hier posten.
Even kort testen met gamen op een zotac zbox AD06 laat zien dat het prima werkt. Weinig schokjes ervaren, dus ik wil het wat vaker gaan doen. Ik heb geen zin om mijn game PC in de woonkamer te zetten en OF mijn mediaspeler te vervangen voor iets dat games native kan draaien. Dit streamen is een uitkomst. De FPS games speel ik wel op de PC. Even relaxt op de bank hangen met een controller voor een platform game of een race game heeft wel meerwaarde.
Hier zit ik precies met hetzelfde dilemma. HTPC niet krachtig genoeg en ook geen behoefte om hier een Game HTPC te maken, maar toch af en toe een spelletje kunnen spelen. Heb een paar maanden geleden proberen te streamen met steam, maar dat kreeg ik niet lekker aan de praat. Misschien dat e.e.a. verbeterd is in de tussentijd. Van de week maar weer eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:45
Moet zeggen dat het best goed werkt, heb een I7 PCtje in kelder gezet met Steam erop (Windows) en dan naar een Macbook of Macmini in de woonkamer werkt vrij goed. Alleen jammer dat je niet met 'andere' gebruikers ook ernaar kunt verbinden.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

op je mac;

via Parallels oa andere VM software?

zit zelf met het idee om de MBP (2013) te gebruiken. boven staat een (redelijk) goeie game bak. alles cat6 bekabeld met gig switches e.d.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
GJ007 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:18:
op je mac;

via Parallels oa andere VM software?

zit zelf met het idee om de MBP (2013) te gebruiken. boven staat een (redelijk) goeie game bak. alles cat6 bekabeld met gig switches e.d.
Volgens mij is VM niet nodig dan, je streamt het namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

Dacht steamOS via parallels...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Toevallig deze week eens uitgeprobeerd op mijn Macbook en dat werkt echt verassend goed.
Host PC (i7 / GTX970) is wired verbonden en MBP (2012) wireless via een 5Ghz N verbinding.

De Steam client voor OSX werkt out of the box met streaming en de PS4 controller wordt ook direct herkend door El Capitan, geen driver installatie nodig.

Getest met Fallout 4 en Ori and the Blind Forest, op 1080p60 is de latency echt miniem en beeldkwaliteit prima! Wel relaxed om straks op het balkon of gewoon lui vanuit bed te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 09:47
Ik draai de steam beta-clients zowel op m'n game-pc (windows) als HTPC (linux).
Sinds kort is 5.1 audio beschikbaar hierin. Het werkt fantastisch, wel even met de hand geselecteerd in de linux client.
Pagina: 1