In-Home Streaming, a new feature of Steam, is now released to all users. Players who have multiple computers at home can immediately take advantage of the new feature. When you log into Steam on two computers on the same network, they automatically connect, allowing you to remotely install, launch, and play games as though you were sitting at the remote PC.
Steam In-Home Streaming allows you to play your PC games on lower-end computers such as a laptop or home theater PC, or a computer running another operating system such as OS X, SteamOS, or Linux.
When you play a game using In-Home Streaming, video and audio are sent through your home network from your high-end gaming PC to another device in your home. From here, your keyboard, mouse, and controller input is sent back to the remote computer.
Steam In-Home Streaming pagina
Met een vrouw die werkt en 2 kleine kinderen is er niet altijd de mogelijkheid om achter je game pc in je game room te gaan zitten.
Laatst ging mijn vrouw op een Zaterdag ochtend weer aan het werk en mijn dochter was aan het spelen, televisie aanzetten is op zo een moment niet verstandig want dan wil ze ineens niet meer spelen en "anders kijken", dus ik dacht ik ga War Thunder spelen op de laptop beneden: een inspiron 1545 met dedicated 5 jaar oude cheap graka erin.
Dit was niet echt een sprankelend succes.
Nu trok mijn oog ineens naar de mogelijk om te streamen.
Dus ik naar boven gerend , pc aangezet, ingelogd op steam en weer naar beneden.
Nu weet ik hoe Logmein, Teamviewer en andere remote assistance tools werken (hoort bij mijn dagelijkse support werk) en had ik er eerlijk waar weinig van verwacht.
Het viel me echter onzettend mee en war thunder was op high op de game pc estreamed op de laptop gewoon heerlijk te spelen, hier en daar wel een hicup , maar daar valt mee te leven.
Binnenkort zal ik eens andere games gaan proberen en eventueel hier mijn bevindingen achter laten.
Ik ben ook benieuwd of anderen het al geprobeerd hebben en wat hun bevindingen zijn.
Mijn machines:
game pc:
Asus M2n74
AMD 7850 BE unlocked naar 4 cores en klein beetje overclocked
8GB geheugen
normale 7200RPM HDD
ATI 6870 2gb
Laptop:
Inspiron 1545
Intel T4400 cpu
4gb geheugen
5400rpm hdd
ATI 4340 met 1gb dedicated
Netwerk Infra: KPN experia box
Connectie van box naar game pc is POE
Connectie van box naar laptop is Wifi
Geteste game: Warthunder , voornamelijk tanks, maar ook een aantal plane en mixed matches
Zijn er nog andere mede tweakers met ervaringen?
Laat ze dan aub achter
Steam In-Home Streaming allows you to play your PC games on lower-end computers such as a laptop or home theater PC, or a computer running another operating system such as OS X, SteamOS, or Linux.
When you play a game using In-Home Streaming, video and audio are sent through your home network from your high-end gaming PC to another device in your home. From here, your keyboard, mouse, and controller input is sent back to the remote computer.
Steam In-Home Streaming pagina
Met een vrouw die werkt en 2 kleine kinderen is er niet altijd de mogelijkheid om achter je game pc in je game room te gaan zitten.
Laatst ging mijn vrouw op een Zaterdag ochtend weer aan het werk en mijn dochter was aan het spelen, televisie aanzetten is op zo een moment niet verstandig want dan wil ze ineens niet meer spelen en "anders kijken", dus ik dacht ik ga War Thunder spelen op de laptop beneden: een inspiron 1545 met dedicated 5 jaar oude cheap graka erin.
Dit was niet echt een sprankelend succes.
Nu trok mijn oog ineens naar de mogelijk om te streamen.
Dus ik naar boven gerend , pc aangezet, ingelogd op steam en weer naar beneden.
Nu weet ik hoe Logmein, Teamviewer en andere remote assistance tools werken (hoort bij mijn dagelijkse support werk) en had ik er eerlijk waar weinig van verwacht.
Het viel me echter onzettend mee en war thunder was op high op de game pc estreamed op de laptop gewoon heerlijk te spelen, hier en daar wel een hicup , maar daar valt mee te leven.
Binnenkort zal ik eens andere games gaan proberen en eventueel hier mijn bevindingen achter laten.
Ik ben ook benieuwd of anderen het al geprobeerd hebben en wat hun bevindingen zijn.
Mijn machines:
game pc:
Asus M2n74
AMD 7850 BE unlocked naar 4 cores en klein beetje overclocked
8GB geheugen
normale 7200RPM HDD
ATI 6870 2gb
Laptop:
Inspiron 1545
Intel T4400 cpu
4gb geheugen
5400rpm hdd
ATI 4340 met 1gb dedicated
Netwerk Infra: KPN experia box
Connectie van box naar game pc is POE
Connectie van box naar laptop is Wifi
Geteste game: Warthunder , voornamelijk tanks, maar ook een aantal plane en mixed matches
Zijn er nog andere mede tweakers met ervaringen?
Laat ze dan aub achter