Ik heb mijn zelf-build systeem zo een 4 jaar geleden gekocht en af en toe en upgrade erin gegooid (Nieuwe grafische kaart en SSD). Nu is er al sinds een jaar een ram latje kapot dus draait hij nog maar op 4GB ram (voorheen 2GB x 3 = 6GB) en dit merk ik vooral tijdens het gamen. Ik speel vooral MMO's zoals WoW en sinds kort ook Wildstar en vooral die laatste lijkt niet genoeg te hebben aan 4GB ram.
Om te upgraden trek ik maximaal 700€ uit. Een nieuwe kast komt er wss toch omdat ik mijn huidige echt niet meer handig vind. Aan overklokken denk ik ook niet dus hier moet geen rekening mee gehouden worden. Stilte is toch wel belangrijk vind ik want ik had me daar al beetje miskocht bij de videokaart.
Nu zou ik nieuw geheugen kunnen kopen maar vraag mij af of dit nog de moeite is aangezien processor en moederbord ook al op "leeftijd" beginnen komen. Wat denken jullie?
Dit is mijn huidige setup:
Voor een eventuele upgrade zit ik te denken aan:
Weet niet zeker of een nieuwe voeding wel nodig is, een nieuwe case wil ik zeker want ik ben hem meer dan beu, en wil zeker ook graag een stuk stillere pc.
Wat is jullie menig is het de upgrade waard of moet ik enkel mijn ram vervangen en eventueel behuizing?
Om te upgraden trek ik maximaal 700€ uit. Een nieuwe kast komt er wss toch omdat ik mijn huidige echt niet meer handig vind. Aan overklokken denk ik ook niet dus hier moet geen rekening mee gehouden worden. Stilte is toch wel belangrijk vind ik want ik had me daar al beetje miskocht bij de videokaart.
Nu zou ik nieuw geheugen kunnen kopen maar vraag mij af of dit nog de moeite is aangezien processor en moederbord ook al op "leeftijd" beginnen komen. Wat denken jullie?
Dit is mijn huidige setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 920 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI X58 Pro-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X | € 256,50 | € 256,50 |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Centurion 590 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec TruePower TP-650 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 256,50 | |
Voor een eventuele upgrade zit ik te denken aan:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,85 | € 66,85 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 81,65 | € 81,65 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,62 | € 26,62 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 127,79 | € 127,79 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 78,- | € 78,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 545,91 | |
Weet niet zeker of een nieuwe voeding wel nodig is, een nieuwe case wil ik zeker want ik ben hem meer dan beu, en wil zeker ook graag een stuk stillere pc.
Wat is jullie menig is het de upgrade waard of moet ik enkel mijn ram vervangen en eventueel behuizing?