Login gegevens klanten bewaren

Pagina: 1
Acties:

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:47
Misschien hoor het niet helemaal hier thuis, maar jullie zitten waarschijnlijk wel in hetzelfde bootje.

Waar bewaren jullie je klant login gegevens (ftp / database etc)?

Ik wil ze op een nette manier gaan bewaren, zijn tenslotte belangrijke gegevens.
Nu bewaar ik voor elke klant een .txt bestandje met hun gegevens erin.

Andere opties waar ik aan denk;
- excel bestand
- cloud / online 'drive'
- online project management systeem waar klant ook op kan inloggen
- printen en in map doen

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52

Cyphax

Moderator LNX
Ik bewaar ze in een KeePass-database op een USB-stick. Je kan zo'n KeePass-database ook bewaren in Dropbox ofzo; de beveiliging kan je doen via een wachtwoord en/of key-files.
KeePassX ipv KeePass heeft nog als bijkomend voordeel dat het ook op andere OS'en dan Windows werkt.

Saved by the buoyancy of citrus

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:48

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

In veel gevallen bewaren wij ze in Confluence, op een pagina waar alle developers toegang toe hebben. Dat is praktischer als een andere developer even iets moet fixen op een site terwijl de originele developer op vakantie is oid. Database logins boeien vervolgens niet zo veel, die staan toch al in de config van de site en developers kunnen via phpmyadmin daar toch wel bij.

FTP logins kunnen we indien nodig altijd nog wijzigen, de meeste klanten krijgen geen FTP toegang, of in de gevallen dat ze die wel krijgen via een apart account.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Lastpass is ook een leuk programmaatje, daarmee kun je wachtwoorden tussen gebruikers uitwisselen. Gaat via een website en heeft ook extenties voor webbrowsers.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:01
Wij steken login gegevens in een gedeelde 1Password Vault die we vervolgens met elkaar syncen via BTsync. Werkt perfect.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Alles gaat hier via 1Password via de cloud. Het delen van gegevens gebeurd ook via 1Password. Hebben ze een hele mooie deel module voor (via email).

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:43
KeePass-db die bij ons op het netwerk staat en met een masterkey is afgesloten. Daar staan alle nuttige dingen in voor de QA-omgevingen.
Voor Productie-doeleinden doen we het íets anders (alleen specifieke personen hier krijgen daar toegang tot om de OTAP-straat te waarborgen).

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
wat bedoel je met klant gegevens? gegevens van jouw klant? of gegevens van bedrijven waar jij de klant bent?
Pagina: 1