Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Na een vrij lange periode van beterschap hier op kantoor, slaat de lethargie weer toe. Machtswissels aan de top, een onduidelijke koers, een zwalpend schip geworden. De situatie heeft het punt bereikt dat ik me eigenlijk zorgen maak over het voortbestaan van de firma binnen x aantal jaar.

Nu zit ik met een huizenhoog dilemma.

Aan de ene kant is de firma "goed" voor mij, salaris dik OK, onlangs Insignia gewisseld voor Audi A5, hotels op zakenreizen naar het verre Oosten zijn meer dan dik in orde te noemen (plus telkens wat extra vakantiedagen erbij gegooid, dank U baas), budget voor opleiding quasi onbeperkt, niet moeilijk doen over flexi uren en thuiswerk,...

Aan de andere kant ben ik die onduidelijke koers zo zat, ben ik het zo zat te zien hoe de firma zichzelf langzaamaan aan het opvreten is, ben ik het zo zat om iedereen maar diezelfde holle frasen te horen herhalen tijdens eindeloze vergaderingen. Iedereen meent het goed, maar "het" werkt gewoon niet meer. Wellicht overleeft de firma deze crisis wel en kan ik hier tot mijn pensioen blijven, maar ik maak me er toch ernstige zorgen over.

Onlangs mijn CV anoniem online gezet als testje en daar kwam flink wat reactie op. Nu zit ik met het dilemma wat te doen. Trouw blijven aan de firma die me altijd uitstekend behandeld heeft, maar een firma die ik langzaamaan kapot zie gaan, of wegwezen voor het schip zinkt. Misschien gaat het straks wel beter en krijgt "men" de zaakjes op orde, misschien ook niet.

Ik begin er lichamelijk de gevolgen van te dragen, van de stress veroorzaakt door de onduidelijke situaties. Aan de andere kant breng wisselen van werkgever ook flink wat stress met zich mee en de onzekerheid of ik ooit de uitstekende voorwaarden die ik hier geniet, terug kan bedingen.

Caught between a rock and a hard place.

En dan te bedenken dat het enige wat ik wil, een goeie IT infrastructuur uitbouwen is en een goeie DBA zijn, al het andere gedonder heb ik niet nodig.

Zijn er Tweakers die ook in zo'n situatie zitten of ooit gezeten hebben en hoe ga/ging je daar mee om? De storm gewoon uitzitten? Wegwezen?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:59

BM

Moderator Spielerij
demichel schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:05:
Ik begin er lichamelijk de gevolgen van te dragen, van de stress veroorzaakt door de onduidelijke situaties.
Denk dat dit wel een belangrijke overweging moet zijn. Werk is leuk, maar je persoonlijke situatie is belangrijker.
Zijn er Tweakers die ook in zo'n situatie zitten of ooit gezeten hebben en hoe ga/ging je daar mee om? De storm gewoon uitzitten? Wegwezen?
Bij mijn 1e werkgever kreeg ik na een paar jaar het gevoel dat 'het niet lekker ging', kon de vinger niet helemaal op de pijnpunten leggen, maar het voelde niet goed. Was voor mij aanleiding om verder te gaan kijken en elders te gaan solliciteren, iets wat mijn 'carriere' uiteindelijk absoluut ten goede is gekomen. Achteraf bekeken ook absoluut de juiste keuze, want het is met het bedrijf niet heel goed afgelopen.

Maar ik snap je overwegen en je twijfel. Zeker als de voorwaarden goed zijn is het lastig om te vertrekken. Echter zou je persoonlijk situatie daar voor moeten gaan, al vind niemand het leuk om qua salaris/voorwaarden achteruit te gaan (been there, done that). Soms is het wel de juiste stap.

Heb je collega's waar je je situatie (vertrouwelijk) mee kunt bespreken? Opkroppen en blijven malen helpt ook niet.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je hebt het gevaar van perceptie. Wellicht is dit een persoonlijk probleem en zit je helemaal fout met je analyse van het bedrijf. Dat kunnen wij echter helaas niet inschatten.

Hoe dan ook dien je er zelf uit te komen om vooruit te kunnen. Ben zelf een starter dus niets anders gewend dan onzekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
BM schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:23:
Heb je collega's waar je je situatie (vertrouwelijk) mee kunt bespreken? Opkroppen en blijven malen helpt ook niet.
Niet echt.

Iedereen voelt wel aan dat het niet lekker gaat en het gevoel van onbehagen, twijfel en onmacht zijn overal, echt niet prettig.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Wat probeer je er nu dan aan te doen? Als ik je zo hoor over je voorwaarden, dan zit je niet onderin de hierarchie van de organisatie. Kan je dit niet gewoon bespreekbaar maken met het management? Hoe groot is de organisatie waar je het over hebt? Indien >50 werknemers, dan zou er ook een ondernemingsraad moeten zijn. Dat is wellicht ook een ingang.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Demichel, zeg eens eerlijk, is er wel eens een moment dat jij je niet loopt op te winden of zorgen loopt te maken of beren op de weg ziet? Ik zou wat dat betreft niet teveel waarde hechten aan jouw gevoel over de toekomst, je bent een notoire zwartkijker. In een nieuwe baan zul je dus na de honeymoon-periode ook wel weer dingen zien die voor jouw gevoel niet kloppen. Je beste optie zou zijn om gewoon lekker te blijven zitten waar je zit, fijn je dagelijks werk te doen en het zorgen maken over de toekomst van het bedrijf over te laten aan de mensen die daar voor betaald worden (en dat ben jij niet).

Je bent op dit moment gewild bij andere bedrijven - gebruik dan de komende tijd je onbeperkte opleidingsbudget om te zorgen dat dat zo blijft. Mocht je huidige bedrijf dan inderdaad kopje onder gaan, dan heb je zo weer wat anders gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
ATS schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:42:
Wat probeer je er nu dan aan te doen? Als ik je zo hoor over je voorwaarden, dan zit je niet onderin de hierarchie van de organisatie. Kan je dit niet gewoon bespreekbaar maken met het management? Hoe groot is de organisatie waar je het over hebt? Indien >50 werknemers, dan zou er ook een ondernemingsraad moeten zijn. Dat is wellicht ook een ingang.
Niet onderaan de hierarchie, nee, en da's ook waarom ik me zo'n zorgen maak. Mensen "op de vloer" hebben geen idee wat er allemaal speelt en die slapen wellicht beter. Bespreekbaar maken met management? Vergaderingen zijn altijd mét het management, daar IT bij zowat alles betrokken is in de onderneming op de één of andere manier, en daar hangt het onbehagen net het hardst.

Inderdaad een pak maar dan 50 werknemers, maar helaas zoals bij zovele bedrijven in Vlaanderen is "ondernemingsraad" een lege doos dus van die kant geen beterschap te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Lastige situatie! Het advies wat ik je geef werkt voor mij best prettig en kan voor jou in deze situatie misschien ook helpen.

Heb je direct invloed op het voortbestaan van de firma?
- Nee? Laat het los! Ik denk dan "fuck it". Klinkt soms lullig maar het is niet anders.
Hoe graag je het anders wil hebben het ligt niet binnen jouw bereik.
- Ja? Dan is het aan jou om er wat aan te doen

Focus op het positieve! Het ziet er nu minder mooi uit omdat je focust op je ergernissen en dat is de killer!
Focus op wat jij wilt doen en doe dat (zolang het niet ten koste gaat van een ander)

Als je je goed voelt kan je de wereld aan en zal je ook geen stress hebben.

Je CV geeft aan dat men je wilt hebben en hoef je geen zorgen te maken over een baan. Dat is een groot voordeel!

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Ben wel benieuwd wat voor bedrijf het is, wie is eigenaar en wie is belanghebbende? Het maakt nogal verschil of het een beursgenoteerde multinational is of een middelgroot bedrijf in familiehanden. Management heeft niet altijd dezelfde belangen als eigenaren en correct kunnen signaleren dat het mis gaat wil nog niet zeggen dat je alternatief beter is.

Als het een beursgenoteerde multinational is kun je natuurlijk gewoon overwegen tot het breekpunt de vruchten te plukken, terwijl je je CV elk kwartaal toetst aan de openstaande vacatures.

Als het een kleiner bedrijf is zou ik het gesprek aangaan met de eigenaren en mijn zorgen uiten over de leiding. Dan is het aan hen of ze de gekozen koers ondersteunen en of de communicatie daarover aangepast moet worden.

Ennuh... "If you want something done right, you got to do it yourself!"

Word ondernemer!

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je geeft aan dat je zorgen hebt betreffend de toekomst van het bedrijf, maar wat is je zorg precies? Wil je niet dat het bedrijf om valt of is het meer persoonlijk?

Gelukkig heb je nu kunnen zien dat je gewilt bent op de arbeidsmarkt. Dit zou toch veel zekerheid moeten geven voor jou persoonlijk. Daarom sluit ik me ook aan bij het onderstaande.
Anakha schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:45:
Je bent op dit moment gewild bij andere bedrijven - gebruik dan de komende tijd je onbeperkte opleidingsbudget om te zorgen dat dat zo blijft. Mocht je huidige bedrijf dan inderdaad kopje onder gaan, dan heb je zo weer wat anders gevonden.
Dat je zorgen maakt over de toekomst van de organisatie laat al zien dat je wel hart heb voor de zaak en eigenlijk niet weg wilt. Helaas komt dit alleen de zaak niet ten goede. Het beste wat je kan doen voor de zaak is het toch een plekje geven of eventueel vanuit je eigen positie zoveel mogelijk proberen te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, is het weer zover? :P

Geef zelf toe: de issues bij je werkgever spelen al iets langer.
De eerste stap (je cv droppen) is gezet. Dat zegt iets. Uiteindelijk moet je toch primair aan jezelf en je gezin denken. Je werkt om te leven, niet andersom.

Praten kan altijd natuurlijk. Wellicht is een andere werkgever beter, maar hij is iig anders. Jij hebt meer dan genoeg kennis om overal wel terecht te kunnen. Je ziet jezelf als onmisbaar in de organisatie, hebt heel veel hart voor de zaak. Maar uiteindelijk missen ze je pas als je weg bent, en dan komt er wel weer iemand in de plaats voor je. Dat heet ondernemersrisico ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Zolang er verre reizen geboekt worden en Audi A5's worden verstrekt zal het qua financiën doorgaans wel meevallen met het bedrijf. Zodra de koffie op rantsoen gaat, of wanneer er serieus gesneden wordt in het secundaire pakket, dan moet je je zorgen maken.

Sowieso hoef je mijn inziens niet druk te maken over baanbehoud. Een Audi A5 en verre reizen voor een interne ICT-er zou je namelijk ook kunnen omschrijven als een gouden kooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:23

vhal

ಠ_ಠ

...of een megalomaan bedrijf waar het geld niet op kan (maar in de werkelijkheid een zinkend schip is)

Gezien TS topichistory en het gepieker over van alles en nog wat, zal het ws wel met een sisser aflopen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt mischien lullig maar als er geen geld van jezelf in het bedrijf zit en er is belangstelling van andere partijen als je je CV dropt zou ik me echt geen zorgen maken.

Natuurlijk kan het irritant zijn als je ziet dat men een race to the bottom is begonnen maar in plaats daarover te lopen stressen moet je het gewoon van je af laten glijden het is het niet waard.

Tenzij je denkt wat te kunnen veranderen maar aan een dood paard moet je ook niet blijven trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 19:11
-edit-

[ Voor 88% gewijzigd door Freezerator op 12-06-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wat ^ stond ben ik het eigenlijk wel mee eens. Heb je al hulp gezocht en wat zegt die ervan?

Echter zou ik als ik jou was gewoon wat anders zoeken, solliciteren kan altijd, je hoeft niet eerst je baan op te geven. Verder als je merkt dat dit specifiek aan je begint te vreten denk ik niet dat je er mee door moet blijven gaan. Je werkt om te leven niet omgekeerd. En die Audi A5 maakt die je veel gelukkiger dan een Ford Focus? Zoveel dat het je het gezeik waard is?

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 12-06-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:11
Wanneer je gezondsheidsproblemen begint te ontwikkelen omdat je te emotioneel te betrokken bent bij het bedrijf van je werkgever, zonder dat je feitelijk bij de processen waaraan je je ergert betrokken bent, dan lijkt het mij tijd om je werknemersrelatie te verzakelijken.

Bewaak je baan- en werkzekerheid en laat het ze lekker uitzoeken. Zie jezelf als een zelfstandig bedrijf en je werkgever als een inwisselbare klant. Wanneer succesvol, slaap je wellicht al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:06
demichiel, ik ken je neiging tot (over)analyse van de situatie om je heen. Ik heb ook signalen gezien van bedrijven die zich ogenschijnlijk richting afgrond begeven. Helaas heb ik het ook vaak fout gehad.

Vervelende is dat - tenzij je toegang hebt tot de financiële balans - er geen echte methode is om te weten welke kant het precies opgaat met een bedrijf. Wellicht is er sprake van een groot balansoverschot, en kun je het huidige gedrag van de directie zien als uitbetaling van dividend naar de werknemers.

Over het algemeen kan ik dit zeggen: op het moment dat jij jezelf niet (langer) kan verenigen met de bedrijfsvoering, kun je twee dingen doen: de organisatie veranderen en (terug) naar je zinnen zetten. Of je conclusies trekken en wegwezen. Gezien het verhaal dat je schrijft vermoed ik niet dat je in de positie bent om een revolutie op te zetten. Blijft over: vertrekken.

Je kunt natuurlijk ook blijven zitten - maar dan zul je wel stil moeten blijven zitten. Er zijn maar weinig organisaties waarin je je nek kan uitsteken, zonder dat deze op den duur door de zeis wordt geraakt. En, om eerlijk te zijn, kom je niet op mij over als iemand die zich stil kan houden. Of je werkgever het soort organisatie waar je je nek uit kan steken...

Werkelijk, het is geen schande. Wanneer er niet langer een match is tussen jou en het bedrijf waarvoor je werkt, zijn er meestal wel andere werkgevers die je best heel goed kunnen gebruiken. In de tussentijd moet je je ook afvragen of jij wel de beste werknemer voor hen bent wanneer je je niet kan vereenzelvigen met de bedrijfsfilosofie.

[ Voor 5% gewijzigd door Helixes op 12-06-2014 17:09 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
vhal schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:52:
...of een megalomaan bedrijf waar het geld niet op kan (maar in de werkelijkheid een zinkend schip is)
In zo'n geval is het gewoon enorm simpel. Als anderen zich op legale wijze aan zelfverrijking gaan doen, doe ik gewoon lekker mee. Het is niet heel erg integer, en dat geef ik toe, maar van zaken zoals een opleidingsbudget zou ik gruwelijk misbruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 13:36

4bit

Onward, to futility!

1. In ieder bedrijf is het altijd wel iets.
2. Je kan natuurlijk altijd eens op gesprek gaan bij bedrijven die je wel interessant lijken. Het moet natuurlijk eerst prijs zijn bij een ander bedrijf. Wie weet bieden nooit een loon dat je aanvaard, is dat jobinhoud toch niet dat,... . Tenzij je aan het twijfelen bent om te vertrekken zonder je een ander aanbod hebt (maar dan lijk je mij je keuze al gemaakt te hebben.)
3. Zoals sommigen hier al gezegd hebben, dingen waar je zelf geen invloed over hebt in het bedrijf, daar moet je je niet te druk in maken. Beste wat je dan kan doen is gewoon je job zo goed mogelijk uitvoeren. Maakt het natuurlijk niet minder leuk om een op zich goede firma zien kapot te gaan.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
merauder schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:42:
[...]

In zo'n geval is het gewoon enorm simpel. Als anderen zich op legale wijze aan zelfverrijking gaan doen, doe ik gewoon lekker mee. Het is niet heel erg integer, en dat geef ik toe, maar van zaken zoals een opleidingsbudget zou ik gruwelijk misbruik maken.
Cursus bloemschikken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:14
Kun je niet gaan praten met leidinggevenden over jouw dilemma? Misschien valt het allemaal wel hartstikke mee in dat bedrijf en zie je alleen dingen die er niet zijn. Hoe zijn bijvoorbeeld de jaarcijfers? Als er nog zwarte cijfers onder de streep staan gaat het nog goed. En je zegt zelf dat je het niet slecht hebt bij je huidige werkgever.

Onzekerheid over de situatie is niet goed maar het kan twee kanten op. Twijfel is nooit goed, niet voor jezelf en niet voor het bedrijf. Maar wie zegt dat het ergens anders beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Als ik daarmee mijn volgende baan in ieder veilig stel :)

Aan de andere kant. Ik heb zelf ook een aantal keren een faillissement van een werkgever meegemaakt. Technici zijn altijd enorm gewild. De laatste keer had op dag 2 iedereen van de technische staf de keuze uit 3 banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 11:39
Ik denk dat je de keuze al gemaakt hebt ( zij het onbewust ), je kaart al de negatieve dingen aan die- denk ik- zwaarder zijn dan de toch wel positieve kanten aan je baan.

Je zou eventueel de nieuwe wind zijn werk kunnen laten doen, en de nieuwe koers van het bestuur bekijken. Uiteraard neem je hier een risico mee; die je zelf al aankaart.

Gezien de animo voor je cv hoef je je denk ik geen zorgen te maken als je een nieuwe baan zoekt. Ik weet niet of je een eventuele financiële buffer hebt -> appeltje voor de dorst, dan kan je dit proces enigszins vertragen.

Zie het misschien ook als een nieuwe uitdaging, gezien je, denk ik, huidige functie zou je bij een nieuwe baan vast en zeker hele mooie secundaire voorwaarden kunnen bespreken.

Een goede tip is al gegeven: bespreek het met je leidinggevende of mensen die meer inzicht hebben in de toekomst! Weg onzekerheid!

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Laatst online: 09-09 12:46
Je zit vrij dicht bij de top.
Dus stel gewoon de vragen:
Waar gaan we naartoe?
Wat is ons doel eind dit jaar? volgend jaar? over 5 jaar?
Hoe gaan we dat allemaal behalen?

Die antwoorden moeten duidelijk zijn - zijn ze niet duidelijk, dan vraag je gewoon of die binnen een week wat extra verduidelijking kunnen krijgen.

Als men je de vraag stelt waarom?
Dan zeg je gewoon dat je momenteel niet weet wat de koers is van het bedrijf?
Dat je het gevoel hebt dat er iets zweert.

Kan je die vragen niet stellen of neemt men ze niet in dank af dan zou ik er weinig woorden meer aan vuil maken maar actiever solliciteren.

Maar zelfs al bevallen de antwoorden je: dan zou ik alsnog contacten zoeken buiten het bedrijf en die ook gaan onderhouden (eenmaal gemaakt kan dat gemakkelijk met een kwartiertje inspanning per week / 2 weken)
Het warm houden van professionele contacten bied je vaak een uitweg mocht het toch fout lopen + ook extra gemoedsrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
merauder schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:51:
[...]

Als ik daarmee mijn volgende baan in ieder veilig stel :)

Aan de andere kant. Ik heb zelf ook een aantal keren een faillissement van een werkgever meegemaakt. Technici zijn altijd enorm gewild. De laatste keer had op dag 2 iedereen van de technische staf de keuze uit 3 banen.
In dit geval zou ik lekker met het zinkende schip mee ten onder gaan (misschien, in mijn geval als zeevarende, niet al te letterlijk). Als het failliet gaat of er gedwongen ontslagen vallen jezelf uit laten kopen en wat anders zoeken, dat is het probleem niet als ik het zo zie.

En inderdaad, wat al gezegd is, doe wat met die aanbiedingen die je volgens mij al gehad hebt. Ga is een keer koffie drinken en kijk hoe dat bedrijf is. Is het niets? Dan hoef je niet te twijfelen of je een kans gemist hebt. Is het helemaal prachtig? Dan kan je daar naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ik denk dat praten met de directie niet de oplossing is. Niet voor demichel, om precies te zijn. Want laten we eerlijk zijn: wat is de concrete klacht? Ellenlange vergaderingen met beperkte long-term visie.

Wat er dan nodig is, is een leider die knopen durft door te hakken. Die erkent dat het een-na-beste idee uitvoeren nog altijd beter is dan niets doen. En dat hoeft niet noodzakelijk iemand uit de huidige managementstructuur te zijn.

Maar het probleem voor demichel is tweeledig. Ten eerste de ambitie (een betere DBA zijn). Dat is een beperkte visie. Het tweede is dat een leider moet overtuigen. En dan gaat zo'n hel en verdoemenis houding niet helpen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Et voila, wat ik al een hele tijd vreesde, is gebeurd. De enige twee sleutelfiguren die nog poogden om enige verbeteringen aan te brengen en het schip terug op koers te krijgen, hebben hun ontslag ingediend. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Laatst online: 09-09 12:46
demichel schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:09:
Et voila, wat ik al een hele tijd vreesde, is gebeurd. De enige twee sleutelfiguren die nog poogden om enige verbeteringen aan te brengen en het schip terug op koers te krijgen, hebben hun ontslag ingediend. :'(
Hmm ... dan begint het mss tijd te worden om al eens wat rond te kijken, zou ik zo denken.

Firma op de rails krijgen als de top / eigenaar het niet doorheeft dat het nodig is, lijkt me amper mogelijk.
Als die 2 sleutelfiguren al de handdoek in de ring gooien dan weet je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demichel schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:09:
Of: de twee sleutelfiguren die weigerden de nieuwe koers te varen en daarmee grote verwarring, onduidelijkheid en onrust creëerden gaan eruit om wel de duidelijke koers die het bedrijf wilde varen mogelijk te maken.

Been there, done that. Als je lijn via zo iemand loopt, lijkt alles kut en onzeker, maar als die weg is blijkt ineens dat de zaken heel anders in elkaar steken en juist de sleutelfiguur uit eigenwijsheid niet mee ging met de gezette lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:50:
[...]

Of: de twee sleutelfiguren die weigerden de nieuwe koers te varen en daarmee grote verwarring, onduidelijkheid en onrust creëerden gaan eruit om wel de duidelijke koers die het bedrijf wilde varen mogelijk te maken.

Been there, done that. Als je lijn via zo iemand loopt, lijkt alles kut en onzeker, maar als die weg is blijkt ineens dat de zaken heel anders in elkaar steken en juist de sleutelfiguur uit eigenwijsheid niet mee ging met de gezette lijn.
Laat het ons hopen. Ik begin het behoorlijk op mijn heupen te krijgen van heel dat gedoe hier.

[ Voor 4% gewijzigd door demichel op 10-07-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
demichel schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:20:
Laat het ons hopen. Ik begin het behoorlijk op mijn heupen te krijgen van heel dat gedoe hier.
Let it go. ;) Gewoon vertrekken daar. Maar dat is al meermalen gezegd in dit topic.

Of je moet masochist zijn en lekker doorgaan met jezelf doodergeren en opvreten.
Pagina: 1