Toon posts:

buitenlandse smartphones

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onlangs een note 3 besteld,aangekomen bleek het er 1 uit italie te zijn,zat ik met niet te verwijderen italiaanse apps,gemaild,mocht retour,kreeg ik er 1 uit slovenie,ook die mocht retour.
de verkoper zei dat bijna alle online sites buitenlandse smartphones verkopen,ik ben van mening dat zoiets op een site vermeld moet zijn zodat je kunt kiezen of je dat wel wil.Bovendien weet ik niet of je in geval van een mankement wel garantie hebt als je een buitenlandse smartphone hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie is hoe dan ook het probleem van de winkel waarbij je je telefoon gekocht hebt en niet van de fabrikant. Mocht daar dus iets spaak lopen is het wettelijk aan de winkel om dat op te lossen.

Of dat zo makkelijk gaat is een tweede, maar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had ergens gelezen dat samsung nederland geen garantie geeft voor buitenlandse smartphones,
en van sites weet je nooit hoe lang ze gaan bestaan.............
ik vindt het onjuist dat een site niet vermeldt dat de toestellen uit verschillende landen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:42
het is wel normaal. mijn Galaxy S3 is van een Nederlandse webshop maar had Duitse firmware geïnstalleerd. Je kan makkelijk via ODIN en sammobile een Nederlandse stock firmware installeren. heb ik ook gedaan om de bloatware te verwijderen en voegt geen getal toe aan je flashes omdat het officieel firmware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03 21:52
polopolo150 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 18:12:
het is wel normaal. mijn Galaxy S3 is van een Nederlandse webshop maar had Duitse firmware geïnstalleerd. Je kan makkelijk via ODIN en sammobile een Nederlandse stock firmware installeren. heb ik ook gedaan om de bloatware te verwijderen en voegt geen getal toe aan je flashes omdat het officieel firmware is.
Lijkt me niet echt de bedoeling, tenzij het er bij stond. Zou betekenen dat als iemand een toestel koopt en gewoon een normale gebruiker Is, maar met ODIN aan de gang moet.

Ik zou aan de shop nogmaals een Nederlandse vragen en anders zorgen zij maar dat hij in het Nederlands komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:42
het toestel kan je gewoon in het Nederlands zetten dus zo'n probleem is het niet. trouwens, het stond niet vermeld toen de Galaxy S3 werd besteld maar een groot probleem vond ik het ook niet. eigenlijk dacht ik toen van "komt er van als je de goedkoopste van Pricewatch neemt".

Maar als je er echt aan stoort, je kan altijd nog naar de winkel gaan en iets regelen, desnoods geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 18:08:
ik had ergens gelezen dat samsung nederland geen garantie geeft voor buitenlandse smartphones
Dat kan kloppen, Samsung heeft geen verplichtingen naar de eindgebruiker toe, behalve misschien in het geval van een faillisement.
en van sites weet je nooit hoe lang ze gaan bestaan.............
Let wel dat de site niets uitmaakt - het gaat om het bedrijf dat erachter zit. Met een andere site maar hetzelfde bedrijf moeten ze dus alsnog hun verplichtingen nakomen. Afhankelijk van de rechtsvorm kan de persoon achter het bedrijf zelfs aansprakelijk blijven als het bedrijf niet meer bestaat.

Maar je geeft zelf al aan dat er een bepaald risico aan vastzit - je staat in je recht, maar je moet afwachten of je dat ook krijgt. Het zou kunnen dat het helemaal goedkomt, het zou kunnen dat je kunt fluiten naar je support. Dit is dan ook de keerzijde en de prijs die je betaalt voor bodemprijzen.

Voor niets gaat de zon op, de keuzes die je maakt hebben consequenties :)
ik vindt het onjuist dat een site niet vermeldt dat de toestellen uit verschillende landen komen.
Als zij hun verplichtingen nakomen is het op zich niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wel als het land van herkomst invloed heeft op de bruikbaarheid van het toestel (zoals de voorgeïnstalleerde apps die TS noemt). Een winkel (en zeker een webshop) heeft nog altijd een informatieplicht, zeker voor eigenschappen die de klant zelf niet opzoeken.

Als je bij een NL shop bestelt die niet vermeldt dat het om buitenlandse toestellen gaat, dan mag je gewoon een NL toestel verwachten. Zo niet, dan is dat een gebrek, wat de verkoper kostenloos dient te herstellen. Kan ie dat niet (omdat ie alleen buitenlandse toestellen levert), dan kan je de koop ontbinden en je geld terugvragen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zijn ook verschillende acties geweest (zoals bij Blackberry, Samsung) waarbij alleen NL/BE-telefoons in aanmerking kwamen. Het is wmb inderdaad iets wat zou moeten worden vermeld.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:53:
Wel als het land van herkomst invloed heeft op de bruikbaarheid van het toestel (zoals de voorgeïnstalleerde apps die TS noemt). Een winkel (en zeker een webshop) heeft nog altijd een informatieplicht, zeker voor eigenschappen die de klant zelf niet opzoeken.
Fair point. Zaken die onverwacht van invloed zijn op het gebruik mogen inderdaad vermeld worden.

Desalniettemin denk ik dat je als koper ook een bepaalde verantwoordelijkheid moet nemen. Wettelijk gezien is de koper beschermd, maar je weet dat je je een hoop gedonder op de hals kunt halen als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Die prijs komt ergens vandaan.

Dat ontslaat een verkoper niet van zijn verplichtingen, begrijp me niet verkeerd, maar je moet je afvragen of je er zin in hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn lesje wel geleerd!!voor mij niet meer op deze manier een smartphone,dan liever iets meer betalen,want ook het 2e toestel had niet te verwijderen buitenlandse apps erop(sloveens),de verkoper heeft het perfect opgelost,ik heb gelijk mijn geld terug gehad plus nog wat extra,alle lof!!
nu heb ik er 1 bij cb besteld,eerst gebeld en gevraagd of het niet om een buitenlands model ging,ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 20:39:
ik heb mijn lesje wel geleerd!!voor mij niet meer op deze manier een smartphone,dan liever iets meer betalen,want ook het 2e toestel had niet te verwijderen buitenlandse apps erop(sloveens),de verkoper heeft het perfect opgelost,ik heb gelijk mijn geld terug gehad plus nog wat extra,alle lof!!
nu heb ik er 1 bij cb besteld,eerst gebeld en gevraagd of het niet om een buitenlands model ging,ben benieuwd!!
Tsja, prijs zegt ook niet alles. Jaren geleden een Samsung gekocht bij niet de goedkoopste en één met toch wel een redelijke naam, maar het toestel kwam toch uit het oosten van Europa.
Omdat Nederland wel werd ondersteund maar zo gelaten, maar daardoor liep ik wel een hip tasje mis :+ (want die actie liep niet in het land van herkomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 12:38
"Niet te verwijderen" is een beetje overdreven... Een beetje tweaker root hem gewoon en verwijdert ze met Titanium backup.. de taal kun je gewoon naar NL zetten. Of je installeert gewoon een andere stock ROM of Cyanogenmod.
Toestellen van providers hebben ook altijd bloatware erop staan dus wat dat betreft... het verandert de werking van de telefoon zelf niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Mastermind op 14-06-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat je kunt rooten,maar dan moet ik als gemiddelde gebruiker eerst gaan uitpluizen hoe dat moet,en dat wil ik niet bij een nieuw toestel,ze moeten gewoon vermelden dat het om een buitenlands toestel gaat,dan kan ik kiezen of ik dat wil.
ben ik dan als genmiddelde gebruiker geen tweakers zoals jij zegt?omdat ik geen flauw benul heb van alle termen waar je mee komt????
inmiddels bij cb besteld en eerst gevraagd of het om een nederlands model ging,ik kreeg alle hulp,inmiddels heb ik het toestel ontvangen en helemaal perfect!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog een reaktie,als je de software omgooit heb je ook geen garantie meer,en het artikel in de krant gelezen over spion smartphones afkomstig uit het buitenland?
nogmaals,als gemiddelde gebruiker wil ik niet allerlei fratsen uithalen,heb ik geen enkele interesse in.
Pagina: 1